minkema Geplaatst: 15 september 2010 Rapport Geplaatst: 15 september 2010 Hoe run ik mijn npc's op samp-npc, aangezien ik met mijn 2de npc loop te kloten denk ik dat het miss met samp-npc wel werkt. Reageren
GuitarGuy666 Geplaatst: 15 september 2010 Rapport Geplaatst: 15 september 2010 Hoe run ik mijn npc's op samp-npc, aangezien ik met mijn 2de npc loop te kloten denk ik dat het miss met samp-npc wel werkt. Bedoel je spelers die je kunt spelen, of rondlopende mensen? Reageren
minkema Geplaatst: 15 september 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 15 september 2010 Hoe run ik mijn npc's op samp-npc, aangezien ik met mijn 2de npc loop te kloten denk ik dat het miss met samp-npc wel werkt. Bedoel je spelers die je kunt spelen, of rondlopende mensen? gewoon npc's, ik heb er 1tje in een stretch die rijdt heen en weer tussen four dragons en caligulas. nu wil ik er nog een die begint op caligulas, en de ander begint dan bij four dragons. maar omdat die van caligulas niet wil spawnen, wil ik proberen om ze op samp-npc te runnen. Reageren
Big Boss Geplaatst: 15 september 2010 Rapport Geplaatst: 15 september 2010 Ik snap het nog niet goed. De samp-npc.exe is het programmaatje dat alle NPC's aanstuurt en het kan bovendien ook niet onafhankelijk van de samp-server.exe worden gestart. Wat gebeurt er nu eigenlijk met die tweede NPC? Connect hij wel maar spawnt niet? Reageren
minkema Geplaatst: 15 september 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 15 september 2010 (bewerkt) Wat gebeurt er nu eigenlijk met die tweede NPC? Connect hij wel maar spawnt niet? juist, hij staat gewoon stil op de spawn. toen dit bij mijn eerste npc gebeurde fixte ik het door te beginnen op line 1 in het script in de map npc modes. maar bij de 2e npc heb ik dat wel meteen gedaan, en hij staat wel stil. de eerste doet het wel zoals het hoort voor als je beniewd bent naar wat ik fout doe:P : // This is a comment // uncomment the line below if you want to write a filterscript //#define FILTERSCRIPT #include <a_samp> new Stretch; new limoo; #if defined FILTERSCRIPT public OnFilterScriptInit() { print("\n--------------------------------------"); print(" Blank Filterscript by your name here"); print("--------------------------------------\n"); return 1; } public OnFilterScriptExit() { return 1; } #else main() { print("\n----------------------------------"); print(" Blank Gamemode by your name here"); print("----------------------------------\n"); } #endif public OnGameModeInit() { ShowNameTags(1); ConnectNPC("Amstel","nppc"); ConnectNPC("Heineken","cali"); Stretch = CreateVehicle(409, 0.0, 0.0, 5.0, 0.0, 1, 1, 5000); limoo = CreateVehicle(409, 0.0, 0.0, 5.0, 0.0, 0, 0, 5000); new Text3D:vehicle3Dtext; new text3D:vehicle3Dtekst; vehicle3Dtext = Create3DTextLabel("Four Dragons Casino <---> Caligulas Casino ", 0xFF0000AA, 0.0, 0.0, 0.0, 50.0, 0, 1 ); vehicle3Dtekst = Create3DTextLabel("Caligulas Casino <---> Four Dragons Casino ", 0xFF0000AA, 0.0, 0.0, 0.0, 50.0, 0, 1 ); Attach3DTextLabelToVehicle(vehicle3Dtext, Stretch, 0.0, 0.0, 2.0); SetGameModeText("Big Mac Menu 5 dollar"); AddPlayerClass(83, 2099.0916,1683.1937,13.0060,88.8639, 325, 367, 347, 353, 351, 321); AddPlayerClass(84, 2099.0916,1683.1937,13.0060,88.8639, 325, 367, 347, 353, 351, 321); AddPlayerClass(85, 2099.0916,1683.1937,13.0060,88.8639, 325, 367, 347, 353, 351, 321); AddStaticVehicle(409, 2074.5491, 1682.1178, 10.6719, 180.0447, 0, 0, 5); AddStaticVehicle(411, 2074.5625, 1664.3271, 10.6719, 180.0447, 1, 1, 5); AddStaticVehicle(415, 2075.3418, 1692.9845, 10.6719, 177.8280, 6, 6, 5); return 1; } public OnGameModeExit() { return 1; } public OnPlayerRequestClass(playerid, classid) { if(IsPlayerNPC(playerid)) return 1; SetPlayerPos(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746); SetPlayerCameraPos(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746); SetPlayerCameraLookAt(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746); return 1; } public OnPlayerConnect(playerid) { return 1; } public OnPlayerDisconnect(playerid, reason) { return 1; } public OnPlayerSpawn(playerid) //----- npc1 { if(IsPlayerNPC(playerid)) { new npcname [MAX_PLAYER_NAME]; GetPlayerName(playerid, npcname, sizeof(npcname)); if(!strcmp(npcname, "Amstel", true)) { PutPlayerInVehicle(playerid, Stretch, 0); } return 1; } if(IsPlayerNPC(playerid)) { new npcname [MAX_PLAYER_NAME]; GetPlayerName(playerid, npcname, sizeof(npcname)); if(!strcmp(npcname, "Heineken", true)) { PutPlayerInVehicle(playerid, limoo, 0); } return 1; } return 1; } edit: cali.pwn/cali.amx in npcmodes: #define RECORDING "cali" #define RECORDING_TYPE 1 #include <a_npc> main(){} public OnRecordingPlaybackEnd() StartRecordingPlayback(RECORDING_TYPE, RECORDING); #if RECORDING_TYPE == 1 public OnNPCEnterVehicle(vehicleid, seatid) StartRecordingPlayback(RECORDING_TYPE, RECORDING); public OnNPCExitVehicle() StopRecordingPlayback(); #else public OnNPCSpawn() StartRecordingPlayback(RECORDING_TYPE, RECORDING); #endif Bewerkt: 15 september 2010 door minkema Reageren
Big Boss Geplaatst: 16 september 2010 Rapport Geplaatst: 16 september 2010 Ik heb het al gevonden. Als de tweede NPC spawnt, kijkt het script eerst of de naam Amstel is. Dat is niet zo, want het is de naam van de eerste NPC. Vervolgens komt het script bij een return en kapt de callback af. Gevolg: Het stukje met de naam Heiniken zal nooit bereikt kunnen worden, en de NPC staat stil op de spawn. public OnPlayerSpawn(playerid) { if(IsPlayerNPC(playerid)) { new npcname [MAX_PLAYER_NAME]; GetPlayerName(playerid, npcname, sizeof(npcname)); // ----- npc 1 ----- if(!strcmp(npcname, "Amstel", true)) { PutPlayerInVehicle(playerid, Stretch, 0); SetPlayerSkin(playerid, 255); // Je kan 'm ook de skin van een driver geven. } // ----- npc 2 ----- else if(!strcmp(npcname, "Heineken", true)) { PutPlayerInVehicle(playerid, limoo, 0); SetPlayerSkin(playerid, 255); } // ----- hieronder ga je verder als je nog npc's wil toevoegen. } // Hier komt alles voor normale spelers return 1; } Reageren
minkema Geplaatst: 16 september 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 16 september 2010 (bewerkt) ah bedankt man EDIT: aAH WTF?! als ik zelf spawn spawn in de stretch van 1 van mijn npcs, en de andere heeft geen vehicle Bewerkt: 16 september 2010 door minkema Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.