Mark B. Geplaatst: 17 september 2010 Rapport Geplaatst: 17 september 2010 Hallo allemaal, Ik ben nu bezig met een project voor school en ik heb een klein vraagje. Ik heb nu een stukje van een foto gesmudget(? zeg ik dat goed?) maar aangezien je dat duidelijk kan zien, wou ik dat stukje ook verscherpen zodat het meer past bij de rest. Heeft iemand een oplossing voor? Bij voorbaad dank! Reageren
Kloep Geplaatst: 17 september 2010 Rapport Geplaatst: 17 september 2010 Ik heb een tijdje geleden een tutorial gemaakt over een reparatietool. Deze is hier te vinden. In de tutorial gebruik ik een groot oppervlak, maar deze tool zou je in jouw geval over de randen van het gesmudgede gedeelte kunnen doen. Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 19 september 2010 Rapport Geplaatst: 19 september 2010 Het wazige/blur effect dat je krijgt van smudgen valt niet tot nauwelijks fatsoenlijk te verscherpen. Kun je ons de foto of in ieder geval een deel van het smudge werk laten zien? Reageren
Mark B. Geplaatst: 20 september 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 20 september 2010 Het wazige/blur effect dat je krijgt van smudgen valt niet tot nauwelijks fatsoenlijk te verscherpen. Kun je ons de foto of in ieder geval een deel van het smudge werk laten zien? Welzeker, sorry voor de late reactie. (druk druk druk) Ik wil dus de linkermouw, omdat deze anders gewoon recht was, verscherpt hebben? Reageren
TomHagen Geplaatst: 20 september 2010 Rapport Geplaatst: 20 september 2010 Het wazige/blur effect dat je krijgt van smudgen valt niet tot nauwelijks fatsoenlijk te verscherpen. Kun je ons de foto of in ieder geval een deel van het smudge werk laten zien? Welzeker, sorry voor de late reactie. (druk druk druk) *Afbeelding* Ik wil dus de linkermouw, omdat deze anders gewoon recht was, verscherpt hebben? Je kan de boel wel scherper maken met Photoshop door de boel te selecteren (met bijvoorbeeld de Polygonal Lasso Tool), en dan Filter (bovenaan) --> Sharpen --> Sharpen. Echter is dit natuurlijk niet ideaal, want je krijgt het nooit meer zo als het was. Reageren
Mark B. Geplaatst: 20 september 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 20 september 2010 Nee, met sharpen werkt het inderdaad niet echt. Het wordt er wel helderder van, maar je krijgt er ook een soort noise effect overheen. Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 20 september 2010 Rapport Geplaatst: 20 september 2010 maar je krijgt er ook een soort noise effect overheen. De Sharpen optie verhoogt het contrast van de randen om het scherper te maken. Bij jou zijn die randen rondom de mouw echter niet strak, maar vervaagd/wazig en dus werkt het hier niet goed. Waarom heb je die mouw eigenlijk bewerkt? Misschien zijn er andere manieren voor. Reageren
Mark B. Geplaatst: 21 september 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 21 september 2010 (bewerkt) maar je krijgt er ook een soort noise effect overheen. De Sharpen optie verhoogt het contrast van de randen om het scherper te maken. Bij jou zijn die randen rondom de mouw echter niet strak, maar vervaagd/wazig en dus werkt het hier niet goed. Waarom heb je die mouw eigenlijk bewerkt? Misschien zijn er andere manieren voor. Eigenlijk is het hele plaatje een gewone vierkant. Maar ik wou van de mouw een echte mouw maken en deze in de vorm van de arm maken. En deze dus uit de foto trekken. (hopelijk een beetje duidelijk) Bewerkt: 21 september 2010 door Mark B. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.