Ymosky Geplaatst: 18 september 2010 Rapport Geplaatst: 18 september 2010 Hallo allemaal, ik wil eens gaan kijken voor het aanschaffen van een nieuwe computer. Hieronder mijn lijstje met eisen, wensen, ideeen, plannen enz. Budget: Houd het maar even op 1500 euro Doel: Een 'stevige' pc waarmee ik spellen als GTA IV op high kan draaien. Ook moet ik er andere (zware) programma's als Photoshop, Autocad e.d. mee gebruiken. De pc moet een beetje 'future proof' zijn, zodat ik hem niet zo snel beu ben als m'n huidige pc. Desktop of laptop: Desktop Merk pc of samengesteld: maakt me niet uit. Besturingssysteem: Windows 7 (Home Premium). Ik weet alleen niet of ik moet gaan voor een 32-bit of 64-bit besturingssysteem. Dat kunnen jullie me vast vertellen? Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Toestenbord, muis scherm e.d. heb ik allemaal. Voorkeuren voor merk ATi/NVIDIA of AMD/Intel: maakt me niks uit. Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Door bedrijf. Extra koeling (voor overklokken)?: nee Ik heb alvast een klein begin gemaakt met verschillende onderdelen die ik in gedachten heb. Behuizing: Dit word (waarschijnlijk) een Cooler Master Sileo 500. Deze heb ik gebruikt voor mijn 'hauptwerk pc' (zie dit topic) en die voldoet erg goed! Harde schijf: Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103S Processor:: Bijvoorbeeld een Intel Core i7 950 / 3.06 GHz??? Geheugen Ik denk aan een Tripple channel kit, van 3 x 2 GB. Grafische kaart: Geen idee, maar qua geheugen liefst niet te weinig (tussen de 1 en 2 GB?) Stilte: Het liefst heb ik onderdelen die zo min mogelijk herrie produceren. Brand maar los... Reageren
Crusher!! Geplaatst: 19 september 2010 Rapport Geplaatst: 19 september 2010 (bewerkt) Okeej, ik heb even iets bij elkaar gesnuffeld . Grafische kaart (PCIe) - XFX HD5770 XXX Grafische kaart (PCIe) - XFX HD5770 XXX Processor - AMD Phenom II X6 1090T Voeding - OCZ ModXStream Pro 700W Behuizing - Cooler Master Centurion 534 Case-Fan - Cooler Master Silent Fan SI1 R4-S2S-12AK-GP Blu-ray Brander - Samsung SH-B123L Moederbord - MSI 870A-G54 Harddisks (SATA) - Samsung HD203WI Harddisks (SATA) - Samsung HD203WI Geheugen - GeIL 4 GB DDR3-1333 Kit Black Dragon Geheugen - GeIL 4 GB DDR3-1333 Kit Black Dragon Bekijk configuratie > alternate Dits is echt een goede "future proof" pc. De video kaarten moet je in crossfire doen, heb het zelf ook met de zelfde kaarten. het geheugen gebruik ik zelf ook, top geheugen niks over te klagen . en die voeding OCZ ModXStream, werkt ook top! en als je dan nog kan klagen over te weinig schijf ruimte met 4.tb moet je naar de dokter Totaal € 1.276,99 Het inelkaar laten zetten kost € 55,-Microsoft Windows 7 Home Premium 64-Bit + € 89,90 Bewerkt: 19 september 2010 door Crusher!! Reageren
Ymosky Geplaatst: 21 september 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 21 september 2010 Ziet er goed uit, wel heb ik een paar puntjes: - Die AMD processor lijkt me een prima keus. - Ik zei 'cooler Master Sileo 500' en geen 'Centurion 534' foei...! - Ik heb geen flauw idee wat ik met 4 TB aan schijfruimte moet. De 320 GB die ik nu heb is nog nooit vol geweest Dus 1 schijf van 1 TB lijkt me meer dan genoeg. Ik ben zelf ook eens aan het knutselen geslagen (zit toch ziek thuis, heb geen fluit te doen) en heb als voorbeeld/uitgangspunt de AZERTY Zeus genomen samen met de samenstelling hierboven. Daaruit kwam dit --> =1&product[7517]=1&product[235982]=1&product[94646]=1&product[269743]=1&product[102042]=1&product[269667]=1&product[225309]=1&product[192772]=1&product[269522]=1"]winkelmandje <-- tevoorschijn. Opmerkingen, vragen, kritiek? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.