Jump to content

Mac beter voor designen?


MegaPilot

Recommended Posts

Is het niet zo dat als je een Mac koopt je er al programma's bijkrijgt?

Geen idee. Maar indien het zo is, mag dat wel zijn. Een Mac's hardware kost weinig, OSX alleen kost weinig, gecombineerd in een mooi pakketje doen ze er lekker 1500 euro bij.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik was pas geleden bij een Apple winkel. Ik hoop maar dat ze sloom zijn omdat ze elke dag aanstaan. Want het duurde ongeveer 5 minuten om een soort kladblok iets te openen. Maar weer ef ontopic. Ik zal zelf altijd voor pc gaan. Als je later weer een upgrade wilt kan je dat zo doen. Bij mac niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik was pas geleden bij een Apple winkel. Ik hoop maar dat ze sloom zijn omdat ze elke dag aanstaan. Want het duurde ongeveer 5 minuten om een soort kladblok iets te openen. Maar weer ef ontopic. Ik zal zelf altijd voor pc gaan. Als je later weer een upgrade wilt kan je dat zo doen. Bij mac niet.

Bij mac niet? Bij mac kan je de nieuwste besturingssysteem gewoon op je Mac zetten. Als je bijvoorbeeld OSX 10.4 Tiger hebt, kan je gewoon je systeem upgraden naar de nieuwe OS-versie OSX 10.5 Leopard of OSX 10.6 Snow Leopard. Gewoon een besturings-cd kopen in de winkel zoals je dat ook doet met de pc en in je computer stoppen, net zo simpel.

Link to comment
Delen op andere websites

De grafische industrie en ook ontwerpers gebruiken nog steeds Macs. De software van Adobe, zoals Photoshop en Illustrator, is begonnen op de Mac.

Nog altijd ontwikkelt Adobe eerst voor de Mac en dan voor Windows. Of het beter is valt te betwijfelen. Erg veel verschil zit er niet tussen de mac versie en windows versie van Adobe software.

De sneltoetsen zijn wat anders. Op de mac is dit wat handiger geregeld. Daar gebruik je vaak de apple toets. Bijvoorbeeld in Illustrator kun je appeltje + Y gebruiken.

Ik was pas geleden bij een Apple winkel. Ik hoop maar dat ze sloom zijn omdat ze elke dag aanstaan. Want het duurde ongeveer 5 minuten om een soort kladblok iets te openen. Maar weer ef ontopic. Ik zal zelf altijd voor pc gaan. Als je later weer een upgrade wilt kan je dat zo doen. Bij mac niet.

Ligt eraan wat voor pc je hebt. Bij een OEM bak zal dit ook niet zo snel gaan qua hardware.

Bij een mac ben je min of meer wel gebonden aan dat systeem, alhoewel je nog steeds onderdelen kunt vervangen zoals de videokaart. In een mac, en dan vooral de huidige generatie, zit ook gewoon een nvidia kaart of AMD kaart in en een Intel processor. Eerder was dat nog van IBM.

Op softwarematig gebied is upgraden van een Mac geen probleem.

Bewerkt: door candesco
Link to comment
Delen op andere websites

zelfs met een pentium3 op windows vista verwaht ik dat een simpel programma als notepad gewoon binnen een paar seconen word uitgevoerd, kortom dat slaat al nergens op. en die grafische kaart, ik had gekeken, het was 200 euro extra voor een kutkaartje als een HD2600, en diezefde kaart kostte destijds 50 euro, dus dat is al dikke geldklopperij.

Link to comment
Delen op andere websites

Ook kan je niet zomaar opstaan en denken, ik heb zin om een HD5770 in m'n pc te rammen. De drivers zullen er vast niet voor zijn, evenals de ruimte. Ook zit de processor vast gesmolten aan het moederbord bij de laptop's en Mac Mini's. Ik weet niet of dat ook zo was bij de iMac.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik was pas geleden bij een Apple winkel. Ik hoop maar dat ze sloom zijn omdat ze elke dag aanstaan. Want het duurde ongeveer 5 minuten om een soort kladblok iets te openen. Maar weer ef ontopic. Ik zal zelf altijd voor pc gaan. Als je later weer een upgrade wilt kan je dat zo doen. Bij mac niet.

Bij mac niet? Bij mac kan je de nieuwste besturingssysteem gewoon op je Mac zetten. Als je bijvoorbeeld OSX 10.4 Tiger hebt, kan je gewoon je systeem upgraden naar de nieuwe OS-versie OSX 10.5 Leopard of OSX 10.6 Snow Leopard. Gewoon een besturings-cd kopen in de winkel zoals je dat ook doet met de pc en in je computer stoppen, net zo simpel.

Softwarematig upgraden kan iedereen. Maar ho maar als je hardwarematig gaat upgraden. Da gut nie.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik was pas geleden bij een Apple winkel. Ik hoop maar dat ze sloom zijn omdat ze elke dag aanstaan. Want het duurde ongeveer 5 minuten om een soort kladblok iets te openen. Maar weer ef ontopic. Ik zal zelf altijd voor pc gaan. Als je later weer een upgrade wilt kan je dat zo doen. Bij mac niet.

Bij mac niet? Bij mac kan je de nieuwste besturingssysteem gewoon op je Mac zetten. Als je bijvoorbeeld OSX 10.4 Tiger hebt, kan je gewoon je systeem upgraden naar de nieuwe OS-versie OSX 10.5 Leopard of OSX 10.6 Snow Leopard. Gewoon een besturings-cd kopen in de winkel zoals je dat ook doet met de pc en in je computer stoppen, net zo simpel.

Softwarematig upgraden kan iedereen. Maar ho maar als je hardwarematig gaat upgraden. Da gut nie.

Dat is algemeen bekend en al aangehaald hier, dus dat hoef je niet te herhalen. Daar moet je hem ook niet voor kopen, of je moet een G5 halen.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je geen virussen wilt, gebruik ubuntu, als je snelheid wilt, gebruik ubuntu, als je alles gratis wilt, gebruik ubuntu.

Als je alle programma's wilt, gebruik windows, als je alles makkelijk wilt openen (zonder al die omwegen), gebruik windows.

Als je design wilt, gebruik apple als je wilt kunnen opscheppen met je pc, neem apple.

Link to comment
Delen op andere websites

Wil je geen virussen. Wees geen rund op het internet en neem een fatsoenlijke virusscanner. Snelheid? SSD'tje erin, een UEFI als "BIOS", en alles komt goed.

Wil je gratis? Ach, gratis hoeft niet persé legaal te zijn, hé :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

Als je geen zak kent van Photoshop etc zal het zowel op de Mac als op een Windows pc voor geen mieter gaan.

Maar als ik een eenvoudige pc wil zonder overbodige kabels ga ik voor een iMac, een stroomkabel erin en je bent klaar, beter dan nu met 1 kabel voor mijn headset, eentje voor de toetsenbord, eentje voor de muis, eentje voor internet, eentje voor stroom, twee kabels voor mijn schermen.

En hardware van een iMac is ook niet oud of dergelijke, misschien niet het nieuwste van het nieuwste, maar je betaald er gewoon veel voor.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je geen zak kent van Photoshop etc zal het zowel op de Mac als op een Windows pc voor geen mieter gaan.

Maar als ik een eenvoudige pc wil zonder overbodige kabels ga ik voor een iMac, een stroomkabel erin en je bent klaar, beter dan nu met 1 kabel voor mijn headset, eentje voor de toetsenbord, eentje voor de muis, eentje voor internet, eentje voor stroom, twee kabels voor mijn schermen.

En hardware van een iMac is ook niet oud of dergelijke, misschien niet het nieuwste van het nieuwste, maar je betaald er gewoon veel voor.

Erm. Met een bluetoothdongle van €10, bluetooth-compatibele randhardware kun je makkelijk weinig draden hebben. Het ziet er inderdaad gelikter uit als je een bureau hebt van glas, of je computer midden in je woonkamer staat. Anders kun je gewoon alle draden wegwerken. luiheid heet zoiets dacht ik.

Hardware van een iMac is niet oud, en hoeft ook niet oud te zijn, maar iets wat in werkelijkheid zo'n 100 euro kost, kost al gauw 300 euro bij een iMac, terwijl het precies hetzelfde is. :schater:

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

De grafische kaarten van iMac zijn wel oud. Dat zijn gewoon oudere grafische kaarten met een nieuw stickertje erop en misschien een heel klein beetje sneller.

Ik heb liever een pc omdat ik dan zelf controle heb over m'n pc, en dan niet afhankelijk ben van bepaalde programma's en geintregeerde dingen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...