Jump to content

gta hapert en "stottert"

yalu

Recommended Posts

Yo,

ik heb net een GTA IV geïnstalleerd op Windows 7 (64bit ultimate editie).

Het loopt niet zoals het moet. Ik denk niet dat het komt omdat de computer te slap is want ik krijg ook niet altijd consequent dezelfde performantie. Te voet loopt het spel best wel OK, echter van het ogenblik ik begin met rondrijden zakt de framerate enigszins en gebeurt het ook dat hij enkele seconden bijna geen frames geeft (schok-schok-schok), dan gaat het weer een paar seconden enigszins doenbaar, en zo voort. Vooral dat wisselende is vreemd en maakt de auto's ook zowat onbestuurbaar, wat de fun uiteraard uit het spel haalt.

Systeemspecs:

- core i7 860

- 4 GB geheugen

- vga kaart: Ati Radeon HD4650 met 512 MB geheugen (waarvan GTA er naar eigen zeggen de helft van gebruikt - mijn gezond verstand zegt me dat hij dan nog extra 250 MB kan texture-cachen)

- Windows 7 ultimate 64 bit, met alle laatste updates netjes geïnstalleerd.

Andere games lopen vlot - bij de kaart werd ook een spel geleverd, Company Of Heroes, wat een grafisch nogal intensieve strategy is, en dat draait acceptabel.

Toegegeven dat dat een midrange kaart is en geen high-end gamekaart, maar als ik de settings genoeg naar beneden schroef haal ik 29 fps in de benchmark (vind 30 fps normaal goed speelbaar).

Ik heb geprobeerd het op te lossen met de laatste Catalyst drivers van AMD/ATI, geen succes. Dan heb ik geprobeerd de drivers naar 9.11 te downgraden omdat ik dacht dat het iets hiermee te maken had: http://forums.amd.com/game/messageview.cfm?catid=279&threadid=127368. Nee dus. Windowed mode helpt ook niet.

Delen op andere websites

bovenaan deze forum-sectie staat de -memrestrictfix, voer deze eens uit

edit: of probeer dit eens uit en kijk als je pc de systeem eisen voldoet. Klik. en zoek in de lijst naar grand theft auto iv of copyeer dit en plak het erboven in laat het systeem een bestandje downloaden en dan zal je binnen 30 sec je systeem zien. en erbij staat wat er niet goed is.

edit: ik had niet de juiset video kaart nu doet ie het.

Bewerkt: door RAMAKERS
Delen op andere websites

ramakers, die site is erg af tee raden, want de uitkomst is niet te vertrouwen.

denk je? het is een veilige site. anders heeft avast het geblokeerd en hij doet wat hij moet.

deze site is onderstuent door microsoft.com ..

het gaat om de uitkomst die nit correct is, een geforce 8100 zou de teest halen terwijl die niet eens de 7900 zijn hielen kan likken.

bovenaan deze forum-sectie staat de -memrestrictfix, voer deze eens uit

Nope, dat doet 'm niets.

in de tijd tussen deze en mijn post heb je ze nooit allemaal uit kunnen voeren

Delen op andere websites

Ow, dacht dat je bedoelde dat dat 1 optie was. Verkeerd gesnopen. Morgen test ik ze uit.

Bon, heb er enkele uitgepikt en geprobeerd zonder resultaat - waaronder de eerste in de rij, aangezien je moet beginnen bij de "kleinste" en het daar niet deftig werkt neem ik aan dat het op een "hogere" ook niet gaat werken? (Heb een videokaart met 512 MB btw dus 'k zou er in principe wel capaciteit genoeg voor moeten hebben).

Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...