Jump to content

Nieuwe PC voor vriend...


coolnniek9

Recommended Posts

Hallo dames en heren, ben ik weer.

Dit keer weer een vraagje over een aankoop van een PC, maar niet voor mezelf.

Een ( rijke ) vriend van me wil een PC kopen waarmee hij de zwaarste game's op highest details kan bespelen.

Z'n budget ligt rond de €2000,-.

Het liefst wil hij 300 euro wegleggen, als extra benzinegeld.

Voor de rest wilt hij een lekker groot beeldscherm en een mooi verlichte kast.

Maar het belangrijkste is dat hij de zwaarste game's op highest details kan spelen.

Weet iemand de ultieme computer?

Bij voorbaat bedankt! :)

Budget: €1700-2000

Doel: Alle game's op highest details spelen.

Desktop of laptop: Destkop

Merk pc of samengesteld: Samengesteld.

Benodigde randapparatuur: Beeldscherm.

Besturingssysteem: Windows 7 (Ultimate)

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Geen. ( Ja alleen toetsenbord, muis en geluids speakers )

Voorkeuren voor merk ATi/NVIDIA of AMD/Intel: Intel.

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Door bedrijf.

Extra koeling (voor overklokken)?: Niet nodig, wel goeie koeling voor turboboost.

Bewerkt: door Thundercover
Lijstje in post gezet. ~~ Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

Nee maar als je een auto hebt kan het best handig zijn he ;)

En ik vraag niet om je moeder ofzo, ik vraag gewoon om een goeie game pc voor rond de 1700 euro.

Hoef je niet gelijk off-topic te gaan reageren.

Zijn er mensen die terecht willen blijven?

Bewerkt: door coolnniek9
Link to comment
Delen op andere websites

Wat Wesley vroeg was niet offtopic, hij vroeg om meer informatie over het redelijk vage budget.

Hoe groot is een groot scherm? Als hij een mooie kast wilt kan hij beter zelf opzoek gaan, wat ik mooi vind kan hij namelijk spuuglelijk vinden.

Link to comment
Delen op andere websites

al die zo'n budget heeft, zou ik gaan voor een Core i7 9** CPU, een 6 GB ram en een ATI 5970/nVidea GTX480, gesnoods nog in SLI/Crossfire, een SSD voor de OS en enkele games desnoods, 1TB Western Digital voor de data en enkele games waarbij het niet nodig i om op de snelle SSD te staan (bijvoorbeeld games ouder dan 2005), Blu-Ray lezertje en DVD writer, Case en scharm zellf te kiezen door je maat, maar DEZE raad ik je wel aan qua kwaliteit en airflow, een goeie koeler, 750Watt voeding en ATX moederbord van Asus/MSI/Gigabit.

als ik da zo samenreken zal je zeker aan 2000 euro komen :D

Snel gerekend: 250 euro voor 1 SSD, 200 euro voor moederbord, 400 voor de grafische kaart (enkele kaart), 100 euro voor de dataschijf, 275 euro voor de CPU, 100 voor de voeding, 10 voor de bekabeling, 100 voor de case en 200 voor het scherm, 150 tot 200 voor het RAM, 100 voor de blu-ray en 20 voor de DVD, 50 voor de koeler. Snel samengerekend kom ik op zo'n 1955, reken daarbij nog wat van verzendingskosten, en ge komt op 2000 ballen :D

Link to comment
Delen op andere websites

Thanks Psycho.

@Djmaddox = Heb dat topic vaker doorgelezen dan dat jij "Voor gebruik schudden" op een yoghurtdrink pakje gelezen hebt. :7

@hayte = Wesley123 zei: een pc loopt niet op benzine. Ik heb nog nooit in mijn hele leven tot nu toe de woorden "PC" en "Benzine" gecombineerd. Maar dankzij mijn grote vriend Wesley wel! :D

Bedankt Wesley, voor alle reactie's die zoveel nut geven. Als je toch zo stoer wilt reageren. ( Terwijl je dat niet bent ) reageer dan gewoon niet gozer.

Nogmaals, thanks Psycho.

Link to comment
Delen op andere websites

Dude, jij loopt zelf Wesley123 keihard te analeren VOOR ZIJN ENIGE POST IN DIT TOPIC waarin hij meer opklaring vroeg voor het budget, wat onduidelijk neergezet was. Daarna vraag ik, wat voor soort scherm had jouw vriend in gedachten, zodat wij weten hoeveel er van het budget afgaat. Daar lees jij totaal overheen, en maakt gewoon gebruik van mijn post om nog een rondje "wesley123's posts zijn nutteloos" erin te gooien.

Bedankt, coolnniek9, voor dit topic wat veel nut geeft. Als je een samenstelling wilt hebben, neem dan tenminste de moeite om antwoord te geven op gehele posts.

Edit; als je overigens het topic zovaak doorgelezen zou hebben zoals je zei, zou je deze regel wel gelezen hebben.

Daarom is het gebruik van dit lijstje nodig als je een pc wilt laten samenstellen. Probeer het lijstje zoveel mogelijk in te vullen, zodat andere leden je snel kunnen helpen en jij eerder met een gloednieuwe pc voor je neus zit.
Bewerkt: door Hayte
Link to comment
Delen op andere websites

Thanks Psycho.

@Djmaddox = Heb dat topic vaker doorgelezen dan dat jij "Voor gebruik schudden" op een yoghurtdrink pakje gelezen hebt. :7

@hayte = Wesley123 zei: een pc loopt niet op benzine. Ik heb nog nooit in mijn hele leven tot nu toe de woorden "PC" en "Benzine" gecombineerd. Maar dankzij mijn grote vriend Wesley wel! :D

Bedankt Wesley, voor alle reactie's die zoveel nut geven. Als je toch zo stoer wilt reageren. ( Terwijl je dat niet bent ) reageer dan gewoon niet gozer.

Nogmaals, thanks Psycho.

ik zei dat je haat tegen mij van een ruzie van (pak em beet) een anderhalf jaar geleden nog steeds geld, toen ik j op dat moment compleet disste, das op zich best zwak.

Jij gebruikt het nutteloze '300 euro voor benzine' in je post, daarmee neem ik aan dat jij denkt dat een pc op benzine loopt, want anders is het het achterlijk onnodig om dat erbij te plaatsen, je had er ook direct die 300 van het budget af kunnen halen. voordat je uberhaupt mij om niks af gaat kraken, zorg dan iig dat je jezelf fixt, anders krijg je zo'n topic dat rijp is voor een topic-lock en plaatsing in het fail-topic.

Je zegt ook dat je maddox geplaatste link vaker hebt gelezen dan dat hij het etiket van het schudden heeft gelezen(welkee je nooit leest aangezien het basic knowledge is), maar waarom plaats je dat lijstje dan niet die in die link staat? ik weet dat dat lijstje er staat en heb niet eens op de link geklikt. Anyway, ik drop me niet tot je niveau, ik report je maar even, lijkt me verstandiger.

Link to comment
Delen op andere websites

Haha ik ga hier niet verder op in.

Heb foto van je gezien Wesley, daar heb ik mijn meningen over. Maar nu voel je je zeker blij dat je me compleet gedist had ( volgens jou ).

Als zijn budget 2000 euro is, en hij 300 aan de kant wil leggen. Dan wilt hij HET LIEFST een PC van 1700 euro. Maar als het niet anders kan moet het tot en met 2000.

Erg nutteloze info, je hebt gelijk.

Link to comment
Delen op andere websites

als je vriend liever een pc van 1700 wilt dan eentje van 2000 is dat niet moeilijk: haal de Blu-Ray eruit (en steek die later erin, wanneer die even betaalbaar is als de dvd writer nu) en kijk voor een GTX470 ipv een 480, is ook alweer enkele honderden euro's gespaard.

en no problem, ik was hier toch effe wat aan het rondneuzen terwijl ik nog een taak voor hardware moest maken :D

Bewerkt: door Mr. Psycho
Link to comment
Delen op andere websites

Eén topic is genoeg. Als je het wel voor elkaar krijgt om een lijstje in elkaar te zetten, dan kan je ook gewoon de beginpost bewerken en het lijstje daarin zetten. Zo moeilijk is dat niet, lijkt mij. Dit keer heb ik het maar even voor je gedaan. Je had het lijstje zelfs al gedeeltelijk in kunnen vullen met prijs, doel, randapparatuur, etc. De volgende keer dus goed doorlezen voordat je bijdehand loopt te doen.

Aan een aantal andere leden hier: leden terecht wijzen is een taak van de crew. Het is niet aan jullie om anderen terecht te wijzen in een topic. Dat maakt de sfeer er niet beter op. Een aantal posts hierboven zijn - helaas - een passend voorbeeld hiervan. Een post/topic rapporteren mag natuurlijk wel.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...