Jump to content

Laptop herkend draadloos netwerk niet


Rullez

Recommended Posts

Beste Forumers,

Gisteren vroeg in de ochtend werden wij getroffen door een vervelende storing van Ziggo. Het internet viel spontaan weg, en na het aanhoren van verhalen van andere hadden sommige mensen ook geen internet, tv of telefoon. Erg vervelend allemaal, maar dit kan gebeuren.

Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar voordat ik wist dat er een grootte storing aan de gang was heb ik zelf nog even dingen uit zitten proberen. Uiteindelijk lukte het niet en ben ik maar van het mooie weer gaan genieten.

Sinds een uurtje heb ik weer internet.(whoopdidoo)Alleen kan mijn laptop mijn router niet meer vinden. De pc van me ouders die internet heeft via kabel heeft wel gewoon internet.

Het gaat hier om de Sitecom Gaming Router 300 XR. De router heb ik ondertussen al gereset naar de fabriekinstellingen, maar zonder enig resultaat.

Wie weet wat ik fout doe,

Rullez

Link to comment
Delen op andere websites

Kijk even of SSID Broadcast aan staat in de router. Dat zal waarschijnlijk wel het geval zijn bij een gaming router, maar je checkt het best nog maar eens.

Ik heb wel eens van SSID gehoord, maar als het om computer gaat ben ik echt a technish waar moet dat ongeveer staan?

naamloospi.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Staat de WiFi connector van de laptop aan? (Switch of Fn toetscombinatie).

Anders nog even de volgende opdrachten in cmd uitvoeren:

ipconfig /release
ipconfig /flushdns
ipconfig /renew

Succes! ;)

Ik heb het nog niet geprobeerd, en dit ga ik dan ook doen uit school. Alleen denk ik dat er niks mis is met mijn laptop omdat ik wel 2 andere netwerken vind. Daarom denk ik dat er iets is met me router. Alsnog zal ik het vanavond even proberen.

Edit: Hier nog wat screenshots over informatie van me router.

96377763.jpg

12812298.jpg

87019536.jpg

Bewerkt: door Rullez
Link to comment
Delen op andere websites

Heb je misschien een ander apparaat, zoals je mobieltje of (handheld-)console die WiFi signalen kan ontvangen en versturen? Daarmee zou je dan kunnen kijken waar het aan ligt. Jouw laptop, of die router. De modem had je trouwens ook al gereset hé?

Bewerkt: door Hayte
Link to comment
Delen op andere websites

Heb je misschien een ander apparaat, zoals je mobieltje of (handheld-)console die WiFi signalen kan ontvangen en versturen? Daarmee zou je dan kunnen kijken waar het aan ligt. Jouw laptop, of die router. De modem had je trouwens ook al gereset hé?

Via mijn mobiel en PlayStation 3 kan ik helaas ook niks ontvangen.

Je SSID/Router MAC adres ziet er erg raar uit. :puh: Klopt dat wel?

Ik weet niet of het raar is en of het klopt, heb er voor de rest ook geen verstand van. Hoe zou het er dan ongv. uit moeten zien?

Bewerkt: door Rullez
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...