Jump to content

nieuwe pc voor een vriend [max. 1500 €]


Woody268

Recommended Posts

hoi,

een vriend van me wil een nieuwe pc kopen zouden jullie willen helpen?

hij gebruikt zijn pc vooral (bijna altijd) voor dvd te rippen maar ook om films te dowloaden en hij zou graag 6 of meer dvd drive's hebben om meerdere films tegelijk te rippen. dus eigenlijk een pc dat heel goed is in veel dingen tegelijk te doen.

Budget: 1500 euro max. liefst minder

Doel: beetje school, lichte niet veeleisende games, en vooral DVD ripping

Desktop of laptop: desktop

Merk pc of samengesteld: samengesteld

Benodigde randapparatuur: /

Besturingssysteem: Windows 7

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: niets

Voorkeuren voor merk ATi/NVIDIA of AMD/Intel: ATI

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: alternate maar azerty is ook goed

Extra koeling (voor overklokken)?: nee

Bewerkt: door woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Azerty levert wel aan belgie ;)

jha maar tegen welke prijs? :puh:

edit: gevonden 13 € :puh:

maar ik weet niet of hij dat wilt bestellen via het internet of liever egt in de winkel haalt... ;)

Bewerkt: door woody268
Link to comment
Delen op andere websites

wat voor games bedoel je? Ik heb een laptop , voor nog geen 600 euro ( destkop is nog goedkoper meestal) ideaal voor school , kan veel games aan denk aan: Left 4 dead 2 ( valve games ) Cod Mw2 op ultra-high , en gta 4 op low , bc 2 op medium , dus volgens mij is 1500 nog overbodig ;p ( Natuurlijk weet ik niet als een destkop goedkoper is als je een beeldscherm , toetsenbord meetelt etc )

Link to comment
Delen op andere websites

=1&product[58761]=1&product[259143]=1&product[302607]=1&product[225309]=2&product[253352]=1&product[309506]=1&product[273958]=6&product[92110]=1&product[72617]=1&product[7517]=1"]AMD x4 945 @ 3,0GHz, 6 DVD Drives, 2x1TB Samsung F3 schijven, HD 5770, Cooler Master HAF 932 Full Tower kast, voor iets over 1000 euro

Ik heb 2TB aan HDD ruimte gedaan, omdat hij films en zooi wilt downloaden en rippen, een grote kast waar de DVD Drives in passen (kast kan natuurlijk verandert worden (mits de nieuwe kast 6 DVD Drive openingen heeft), ook kan een DVD ding vervangen worden voor een Blu-Ray ding). Een mainstream grafische kaart die toch nog IV op Medium aankan i.c.m. de "normale" x4 processor die erin zit.

Link to comment
Delen op andere websites

AMD x4 945 @ 3,0GHz, 6 DVD Drives, 2x1TB Samsung F3 schijven, HD 5770, Cooler Master HAF 932 Full Tower kast, voor iets over 1000 euro

Ik heb 2TB aan HDD ruimte gedaan, omdat hij films en zooi wilt downloaden en rippen, een grote kast waar de DVD Drives in passen (kast kan natuurlijk verandert worden (mits de nieuwe kast 6 DVD Drive openingen heeft), ook kan een DVD ding vervangen worden voor een Blu-Ray ding). Een mainstream grafische kaart die toch nog IV op Medium aankan i.c.m. de "normale" x4 processor die erin zit.

oké bedankt om te reageren ik zal de pc aan hem tonen

tnx allemaalzwaaien.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Zitten er op die voeding wel genoeg aansluitingen voor alle HDD's en zitten er op het mobo wel genoeg aansluitingen voor de kabels?

Link to comment
Delen op andere websites

De voeding zal het probleem niet zijn maar het moederbord wel.

Het bordje heeft maar 4 SATA aansluitingen en er zijn er 8 nodig

Overigens zou ik toch gaan voor een AMD 8 series chipset met USB3.0 en SATA3

Edit: Waarschijnlijk ben je wel wat verloopstekkertjes nodig bij die voeding.

Bewerkt: door PinganZ
Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, daar heb ik totaal niet over nagedacht. De voeding zal inderdaad geen probleem zijn, ik neem gewoon aan dat ze wel aansluitingen hebben voor maar 2 HDD's. Wilt iemand anders even opzoek gaan naar een geschikter moederbord? Heb op dit moment een te trage verbinding om dat te willen doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...