Jump to content

Voorwielaandrijving


GTAKevin023

Recommended Posts

Misschien is het voor jullie een idee om de "Realistic Driving and Flying" mod te installeren.(download link onderaan in spoiler)

Hiermee worden álle handling lijnen van ALLE auto's totaal anders, om de handling van de auto in het echt zo goed mogelijk te kopieren... Wat je vooral zal merken is dat alle auto's een stuk sneller zijn: een Infernus kan nu niet maar 180, maar 250 of iets in die richting. Daarbij rem je in een Infernus nu ook net zoals bij een Lamborghini...

En daarbij zul je merken dat de vering van bijna alle auto's veel stugger is, zoals in het echt(je helt nu niet zo veel over, wat het dus ook moeilijker maakt om over de kop te gaan als je per ongeluk een stoeprandje meeneemt, maar als je eenmaal op twee wielen rijdt is het makkelijker dat voort te zetten). Maar je kunt nu ook een salto maken met een helicopter :D

Nog een paar voorbeelden:

Infernus rijdt als een Lamborghini Murciélago(de langzaamste, zodat het niet té extreem wordt). Dit betekend: 0-100 in 3.9 seconde(gecheckt met stopwatch!).

Rancher rijdt als een Chevy K5 Blazer: Stuiterende vering.

de Bobcat is nu 4 wheel drive.

de Sultan RS is nu RWD en drift echt belachelijk snel... (minpuntje)

De Stallion is net zo stug en snel als een Mustang Fastback, de Vigero zoals een Challenger(dacht ik?) en de Dukes is nu net zo bruut en ongeremd als een oude Charger: Burnouts tot z'n 3.

Vooral met een racestuurtje en pedalen is deze mod erg aan te raden, aangezien je met toetsenbord dan áltijd plankgas rijdt waardoor je bij b.v. de Dukes en de Coquette nogal snel spint... Ik heb geen stuurtje, en ik kan je vertellen dat het zelfs met een toetsenbord een erg leuke mod is :)

Je kunt bij de GTA IV versie zelf kiezen of je handling lines met tractioncontrol en al dat soort dingen neemt, of b.v. ALLE auto's zonder traction control. Bij TBOGT en TLAD zit dit er geloof ik niet bij. Ik heb zelf alles uit staan(door handling files te combineren) en het moet wel even wennen(aangezien een Infernus dan bv ineens niet meer met 180 door een 90 graden bocht gaat), maar daarna is het véél beter en wil je echt niet meer terug naar originele handling lines.

Downloadlinks: DL pagina. Directe downloads: TBOGT en TLAD en gewoon GTA IV.

@Cabyon: Ligt eraan welke AWD je neemt... Een Sultan RS en een Infernus slippen inderdaad nogal snel door, maar een Turismo, Comet en Patriot zijn iets makkelijker onder controle te houden...

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

Misschien is het voor jullie een idee om de "Realistic Driving and Flying" mod te installeren.(download link onderaan in spoiler)

Hiermee worden álle handling lijnen van ALLE auto's totaal anders, om de handling van de auto in het echt zo goed mogelijk te kopieren... Wat je vooral zal merken is dat alle auto's een stuk sneller zijn: een Infernus kan nu niet maar 180, maar 250 of iets in die richting. Daarbij rem je in een Infernus nu ook net zoals bij een Lamborghini...

En daarbij zul je merken dat de vering van bijna alle auto's veel stugger is, zoals in het echt(je helt nu niet zo veel over, wat het dus ook moeilijker maakt om over de kop te gaan als je per ongeluk een stoeprandje meeneemt, maar als je eenmaal op twee wielen rijdt is het makkelijker dat voort te zetten). Maar je kunt nu ook een salto maken met een helicopter icon_mrgreen.gif

Nog een paar voorbeelden:

Infernus rijdt als een Lamborghini Murciélago(de langzaamste, zodat het niet té extreem wordt). Dit betekend: 0-100 in 3.9 seconde(gecheckt met stopwatch!).

Rancher rijdt als een Chevy K5 Blazer: Stuiterende vering.

de Bobcat is nu 4 wheel drive.

de Sultan RS is nu RWD en drift echt belachelijk snel... (minpuntje)

De Stallion is net zo stug en snel als een Mustang Fastback, de Vigero zoals een Challenger(dacht ik?) en de Dukes is nu net zo bruut en ongeremd als een oude Charger: Burnouts tot z'n 3.

Vooral met een racestuurtje en pedalen is deze mod erg aan te raden, aangezien je met toetsenbord dan áltijd plankgas rijdt waardoor je bij b.v. de Dukes en de Coquette nogal snel spint... Ik heb geen stuurtje, en ik kan je vertellen dat het zelfs met een toetsenbord een erg leuke mod is smile3.gif

Je kunt bij de GTA IV versie zelf kiezen of je handling lines met tractioncontrol en al dat soort dingen neemt, of b.v. ALLE auto's zonder traction control. Bij TBOGT en TLAD zit dit er geloof ik niet bij. Ik heb zelf alles uit staan(door handling files te combineren) en het moet wel even wennen(aangezien een Infernus dan bv ineens niet meer met 180 door een 90 graden bocht gaat), maar daarna is het véél beter en wil je echt niet meer terug naar originele handling lines.

Downloadlinks: DL pagina. Directe downloads: TBOGT en TLAD en gewoon GTA IV.

@Cabyon: Ligt eraan welke AWD je neemt... Een Sultan RS en een Infernus slippen inderdaad nogal snel door, maar een Turismo, Comet en Patriot zijn iets makkelijker onder controle te houden...

Ik heb een xbox, dus ik kan het niet :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

@Cabyon: Ja dan kun je gewoon online en alles. Zou kunnen dat je wel een aangepaste xliveless moet downloaden, maar goed. In principe is het dus mogelijk...

Overigens.. Deze mod(mits je de versie zonder traction control enzo gebruikt!)maakt b.v. races niet eens zo héél erg verschrikkelijk oneerlijk(tenzij de race heel veel rechte stukken bevat)... Waarom niet hoor ik iedereen zeggen, als je met een Infernus ineens meer dan 50 km/h harder rijd dan iemand anders z`n Infernus is dat toch onmogelijk om te verliezen

Het zit zo: Als je met die mod iets te hard de bocht in gaat ga je rechtdoor(probeer in het echt maar eens met 80 door een haakse bocht te gaan xD), en als je iets te veel gas geeft in een bocht spin je. Ik ben zelfs een keer gespind met een Sultan RS tijdens het rechtdoor uit stilstand wegrijden :puh:...

@Xelaim: je zou die Banshee nog vetter vinden als je die mod zou hebben, i swear. Die auto slipt echt goddelijk met de mod :puh:

Overigens, vinden jullie het ook zo lomp dat sommige auto's in originele handling lines verkeerde aandrijving(vergeleken met real life) hebben?! :O... Ik vond het altijd echt zwaar irritant om elke keer dat ik erin reed, eraan herinnert te worden dat een Uranus LozSpeed FWD is... Een Mustang(ja, met Cosworth zooi, maar dan nog.) met voorwiel aandrijving, zie je het voor je? :7... Of er achter komen dat een Bobcat met nota bene een 4x4 badge, gewoon RWD is...

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

@Cabyon: Ja dan kun je gewoon online en alles. Zou kunnen dat je wel een aangepaste xliveless moet downloaden, maar goed. In principe is het dus mogelijk...

Overigens.. Deze mod(mits je de versie zonder traction control enzo gebruikt!)maakt b.v. races niet eens zo héél erg verschrikkelijk oneerlijk(tenzij de race heel veel rechte stukken bevat)... Waarom niet hoor ik iedereen zeggen, als je met een Infernus ineens meer dan 50 km/h harder rijd dan iemand anders z`n Infernus is dat toch onmogelijk om te verliezen

Het zit zo: Als je met die mod iets te hard de bocht in gaat ga je rechtdoor(probeer in het echt maar eens met 80 door een haakse bocht te gaan xD), en als je iets te veel gas geeft in een bocht spin je. Ik ben zelfs een keer gespind met een Sultan RS tijdens het rechtdoor uit stilstand wegrijden puh2.gif...

@Xelaim: je zou die Banshee nog vetter vinden als je die mod zou hebben, i swear. Die auto slipt echt goddelijk met de mod puh2.gif

Overigens, vinden jullie het ook zo lomp dat sommige auto's in originele handling lines verkeerde aandrijving(vergeleken met real life) hebben?! :O... Ik vond het altijd echt zwaar irritant om elke keer dat ik erin reed, eraan herinnert te worden dat een Uranus LozSpeed FWD is... Een Mustang(ja, met Cosworth zooi, maar dan nog.) met voorwiel aandrijving, zie je het voor je? emo.gif... Of er achter komen dat een Bobcat met nota bene een 4x4 badge, gewoon RWD is...

Uranus boeit me niet.

Van de Bobcat en de Contender vind ik het jammer.

Aangezien ze best mooi zijn en met AWD rijden ze veel lekkerder volgens mij.

Trouwens als ik gas geef met een Patriot in een bocht hoor hij toch geen wheelspin van voor te hebben want 50% voor en 50% achter zou geen onderstuur moeten geven toch?

Link to comment
Delen op andere websites

Dat ligt eraan hoeveel power de auto heeft... Normaal gesproken niet nee, maar een Patriot is een apart geval, zelfde met de Comet. Die hebben zo veel kracht(en de Patriot heeft waarschijnlijk geen traction control?), dat hij alsnog grip verliest. Daarbij is een Patriot erg zwaar dus die zal liever rechtdoor blijven gaan...

Overigens is voor-wielspin iets heel anders dan onderstuur: Bij onderstuur staan je wielen schuin en gaat je auto rechtdoor. Bij voor-wielspin op zich zal je auto wel gewoon de bocht volgen, ook al draaien je voorwielen sneller dan dat je gaat...

De Patriot heeft trouwens wel én wielspin én onderstuur, maar dat onderstuur is vaak gewoon powersliden. Als je de handrem er op tijd opzet kun je zoveel toeren opbouwen dat de achterkant alsnog zoveel kracht krijgt dat hij uitbreekt. Dan gaat ie sowieso powersliden

En dat is eigenlijk wat onderstuur (in GTA) bij FWD en overstuur(/driften) bij RWD is... Powersliden is zeg maar dat hij tegelijk onder en overstuurt... Dan ga je dus een beetje zijwaarts door de bocht, op kracht(dus niet op momentum)...

@Hieronder: Yep, gewoon te weinig kracht en te veel grip :)... Overigens zal het andere wiel ook wel ietsje spinnen hoor, maar niet snel genoeg om echt rook en bandensporen te maken... Bouw maar eens voor de bocht even toeren op door handrem te gebruiken, dan burnt hij wel een beetje.

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

Dat ligt eraan hoeveel power de auto heeft... Normaal gesproken niet nee, maar een Patriot is een apart geval, zelfde met de Comet. Die hebben zo veel kracht(en de Patriot heeft waarschijnlijk geen traction control?), dat hij alsnog grip verliest. Daarbij is een Patriot erg zwaar dus die zal liever rechtdoor blijven gaan...

Overigens is voor-wielspin iets heel anders dan onderstuur: Bij onderstuur staan je wielen schuin en gaat je auto rechtdoor. Bij voor-wielspin op zich zal je auto wel gewoon de bocht volgen, ook al draaien je voorwielen sneller dan dat je gaat...

De Patriot heeft trouwens wel én wielspin én onderstuur, maar dat onderstuur is vaak gewoon powersliden. Als je de handrem er op tijd opzet kun je zoveel toeren opbouwen dat de achterkant alsnog zoveel kracht krijgt dat hij uitbreekt. Dan gaat ie sowieso powersliden

En dat is eigenlijk wat onderstuur (in GTA) bij FWD is en overstuur(/driften) bij RWD... Powersliden is zeg maar dat hij tegelijk onder en overstuurt... Dan ga je dus een beetje zijwaarts door de bocht, op kracht(dus niet op momentum)...

Ah fijn om dat te weten ;)

Krijd namelijk supervaak met men Patriot. En het is dus handiger om in de bochten gas terug te nemen.

Trouwens een nadeel aan de Sabre GT is dat hij niet bijde wielen gelijk kan laten spinnen.

Iets wat de Stallion en Dukes wel kunnen, maar dat komt vast door te weinig krachtovergang naar de wielen :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Nu allemaal gezever over of het goed is dat er weer eens zo'n topic word gemaakt, en dan begint iedereen comentaar te geven, maar als je zulk soort dingen over auto's wilt weten, hoe je moet driften enzo, daarvoor heb ik ongeveer een jaar geleden het Gta IV Stunt topic voor aangemaakt. De meeste informatie waarmee de mensen in dit topic nee komen staat ook beschreven in dat topic. Ik heb nu even geen zin om een link te zoeken maar volgens mij werkt de zoekmachine nog perfect.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...