Jump to content

Kan niet online gamen met PS3

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Beste mensen,

Ik kan niet online gaan met me ps3. Ik kan me wel aanmelden op het psn, playstation store doen, bericvhten versturen naar me vrienden op psn, maar als ik op een game wil multriplayer doen, dan ben ik helemaal alleen in die game en is er niemand anders bij. Soms verschijnt er ook, als ik door d een vriend geinvite wordt, : this game session doesn't longer exist. Ook als ik in race driver grid: game zoeken doe, zit ik als host helemaal alleen in een game. Wie kan me helpen aub??

Bewerkt: door Miek
Geplaatst:

Vooraf: Geen garantie dat dit gaat werken. Ik heb dit al vaker uitgelegd, omdat het bij mijzelf heel goed schijnt te helpen.

Wat bij mij hielp was UPnP (Universal Plug 'n' Play) inschakelen in m'n router. Dat veranderd je NAT type van 3 naar 2. Type 3 is heel strict, en houd veel data tegen en belemmert daardoor je multiplayer ervaring. Wat ik uit je verhaal opmaak kan dit misschien helpen, want type 2 is veel minder strict en laat veel meer toe. Zo kon ik bijvoorbeeld eerst niet hosten, met een toch vrij goede verbinding, terwijl ik dit nu wél kan.

Wat je moet doen: Voor je IP-adres in in je adres balk en druk op enter. Je komt nu in je router terecht, waar je hem kunt configureren. Dan moet je even gaan zoeken naar dit UPnP gedoe. Het kan onder een andere naam staan, bij mij KPN Experia box staat het bijvoorbeeld onder Toolbox > "Delen van spelen & toepassingen". (Misschien dat je even de naam van je router kunt geven?) Schakel UPnP in, en kijk toe terwijl er wonderen gebeuren. Hopelijk dan.. Zorg er overigens wel voor dat bij je PlayStation 3 netwerkinstellingen UPnP op gebruiken staat. Dit is standaard zo, dus als je niets veranderd hebt zou het goed moeten gaan. Om te checken of het werkt moet je even je verbinding testen (staat ook onder netwerkinstellingen) en kijken of hij 'm pakt.

IP adres ophalen:

• XP = Start > Uitvoeren
  • Vista (7?) = Start > in zoekbalk onderaan "cmd" invullen > cmd
  • Je krijgt nu commandpromt scherm voor je
  • Typ in "ipconfig"
  • Kopieer het adres achter Standaardgateway (Rechtermuis > "Markeren" > markeren dmv muis > druk op Enter)

Give it a shot.. zou ik zeggen. Bij mij heeft het veel goed gedaan voor m'n online ervaring. Vele malen betere connecties, en af en toe zelf host. :)

Mocht het niet werken: geef even je router informatie of merk naam oid. Misschien dat iemand anders nog wat weet.

Geplaatst:

Vooraf: Geen garantie dat dit gaat werken. Ik heb dit al vaker uitgelegd, omdat het bij mijzelf heel goed schijnt te helpen.

Wat bij mij hielp was UPnP (Universal Plug 'n' Play) inschakelen in m'n router. Dat veranderd je NAT type van 3 naar 2. Type 3 is heel strict, en houd veel data tegen en belemmert daardoor je multiplayer ervaring. Wat ik uit je verhaal opmaak kan dit misschien helpen, want type 2 is veel minder strict en laat veel meer toe. Zo kon ik bijvoorbeeld eerst niet hosten, met een toch vrij goede verbinding, terwijl ik dit nu wél kan.

Wat je moet doen: Voor je IP-adres in in je adres balk en druk op enter. Je komt nu in je router terecht, waar je hem kunt configureren. Dan moet je even gaan zoeken naar dit UPnP gedoe. Het kan onder een andere naam staan, bij mij KPN Experia box staat het bijvoorbeeld onder Toolbox > "Delen van spelen & toepassingen". (Misschien dat je even de naam van je router kunt geven?) Schakel UPnP in, en kijk toe terwijl er wonderen gebeuren. Hopelijk dan.. Zorg er overigens wel voor dat bij je PlayStation 3 netwerkinstellingen UPnP op gebruiken staat. Dit is standaard zo, dus als je niets veranderd hebt zou het goed moeten gaan. Om te checken of het werkt moet je even je verbinding testen (staat ook onder netwerkinstellingen) en kijken of hij 'm pakt.

IP adres ophalen:

• XP = Start > Uitvoeren
  • Vista (7?) = Start > in zoekbalk onderaan "cmd" invullen > cmd
  • Je krijgt nu commandpromt scherm voor je
  • Typ in "ipconfig"
  • Kopieer het adres achter Standaardgateway (Rechtermuis > "Markeren" > markeren dmv muis > druk op Enter)

Give it a shot.. zou ik zeggen. Bij mij heeft het veel goed gedaan voor m'n online ervaring. Vele malen betere connecties, en af en toe zelf host. :)

Mocht het niet werken: geef even je router informatie of merk naam oid. Misschien dat iemand anders nog wat weet.

Beste ASPHALT,

Mijn NAT type is al 2. :puh: En ook PnP (plug é play) staat ingeschakeld. Als ik verbinding testen doe, dan ziet alles er perfect uit. Maar ik zal eens proberen wat je zegt. En trouwens: mijn router is een Belkin 8233-4v3. Bij mijn moeder hebben we ook draadloos internet en daar doet ie het perfect, zonder lags trouwens.

ASPHALT, bedankt voor je antwoord. Ik test het zo spoedig mogelijk uit en laat je nog iets weten.

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Je zal waarschijnlijk moeten Port forwarden (in je router). Ik had dit probleem ook bij GTA IV op de PS3, erg vervelend en ik heb nu maar gedeeltelijk opgelost want het komt soms nog voor :D

Volg deze Guide (voor jouw router)

Klik

De plaatjes wijken soms af, maar als je goed zoekt lukt het meestal wel.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...