Jump to content

Formula 1 2010

Recommended Posts

Geplaatst:

Formula 1 2010

Ontwikkelaar Codemasters Birmingham

Uitgever Codemasters

Genre Racing

Platforms PC Xbox 360 PS3

Aantal spelers Single player 1 + online 12

Release 21 september 2010

Demo Neen

Beste leden,

Dit topic omtrent de nieuwste raceprent van Codemasters, voor ons liefhebbers van F1: Formula 1 2010. Dit topic wordt binnenkort opgemaakt, maar reacties omtrent het spel mogen binnenstromen!

Heb het vandaag gekocht, eerst een persconferentie gedaan en dan bekend gemaakt dat ik voor Lotus ging racen. Ik ben onmiddelijk beginnen rijden op normal, al mijn races tot nu toe en zal ook niet meer lager zetten . Mijn eerste GP was met Barrichello, 3 laps (career mode nog niet gedaan)en ben als laatste geeindigd. Ik reed op Spa en ben van de kerbs gegleden op Eau Rouge. Mijn tweede race ging al beter 12de. Niet veel fouten , maar de controls gewend komen.

Mijn derde race eindigde ik als zesde, door een massacrash vooraan in het veld (ik post later nog een filmpje ervan). Mijn raceengineer en ik na de race , hebben een feestje gebouwd. 5 min geleden, mijn eerste race in natte condities, ben ik als 3de geeindigd. Jammer dat de podiums niet worden getoond in het spel!

Eerste indruk: fantastisch spel, ik geloof erin dat CM dit underground genre weer naar de top kan brengen. Leuke controls, alleen stom dat Lotussen sneller zijn dan Saubers en Toro Rossos, want dat is nooit zo. Op de modus 'hard' steek het hele veld mij voorbij, als ik start van 10de, en in de eerste bocht haal ik ze dan weer allemaal in. Dit doet me denken aan GRID, ik vind het niet passen dat het hele veld me passeert als ik start, maar dat zal wel aan mij liggen :puh:. Ook de handling/gameplay vind ik nogal arcadeachtig, ondanks ik tijdens de persconferentie laten vallen heb dat ik een echte F1 freak ben. Ook de controls zijn nog erg arcadeachtig.

Maar voor de rest: bloedmooi en super leuk spel. Wat vinden jullie?

Geplaatst:

Ik dacht bijna dat ik daar echt reed zo mooi spel is het :D

Maar het spel zelf is echt moeilijk. Denk je ik maak die bocht een beetje wijd. Kom je met je achter band op het grind. Maak je zo een donut :clown:

• 2 weken later...
Geplaatst:

It's open!!!! static.gif

Oja, ik vind 't wel jammer dat ik niet met Miek kan connecten, zelfs niet als iemand anders host is. icon_cab.gif

Geplaatst:

Ik heb het spel zelf ook. :Y Vind het echt een geweldig spel.

Het enige wat ik zo jammer vind is dat de AI (ofzoiets) van de overige coureurs ongelooflijk bugt. Als ik op legend speel ben ik nog sneller dan een McLaren of Ferrari in mijn eigen Toro Rosso. Zo word ik dus ook telkens eerste en sta ik nu gewoon stijf bovenaan het Drivers Championship zonder ook maar één keer opnieuw te hebben gespeeld. Erg zonde, ik zou het leuker vinden dat ik moet strijden om een 10e plek met mijn Toro Rosso in het Drivers Championship dan dat ik gewoon makkelijk kampioen kan worden. Ik hoop dat ze hier wat aan gaan doen met een volgende patch!

Ik zit nu bij Montreal trouwens en zoals ik al zei rij ik voor Toro Rosso. :)

Geplaatst:

Het spel ligt hier inmiddels in de kast (het is een cadeau voor mijn vader, dus moet nog "even" wachten tot zijn verjaardag).. Mocht het zo verslavend zijn en dat ik er redelijk goed in ben, wil ik eventueel wel meedoen met een online team.

Geplaatst:

Ik heb het spel en vind het eigenlijk vrij waardeloos. Door de ongelofelijk strenge straffen is er geen enkele vorm van echt racen meer mogelijk, wheel to wheel hoef je niet te vaak te doen want dan krijg je een penalty.

De AI is ook gewoon waardeloos, de lijnen kloppen in veel gevallen gewoon niet waaroor je makkelijk een seconde op ze in lopen, ook hebben ze catchup, kortom races worden snel hierdoor verpest. Buiten dat is de AI ook nog eens nep, in kwalificatie en vrije training zijn ze er alleen om je in de weg te zitten want gezette tijden komen niet overeen met wat ze op de baan doen. Verder rijden ze op een lege tank en word bij hen bandenslijtage e.d. niet gesimuleerd, wat ze in een race ook enorme voordeel geeft. De eerste paar races merk je het niet, maar na beerdere races gedaan te hebben word het gewoon irritant.

Ook heeft het spel sound lag, wat behoorlijk irritant is.

De graphics zijn buiten dat erg goed, en door de modding maakt het het spel al wat leuker, maar het spel blijft vrij waardeloos afgeleverd.

Geplaatst:

Ik heb het spel en vind het eigenlijk vrij waardeloos. Door de ongelofelijk strenge straffen is er geen enkele vorm van echt racen meer mogelijk, wheel to wheel hoef je niet te vaak te doen want dan krijg je een penalty.

Dat is nou realisme vent, overigens kan je een hoop instellen in de menu's

Geplaatst:

Dat is nou realisme vent, overigens kan je een hoop instellen in de menu's

nou wat een realisme, van een klein tikje waar irl niet eens naar word gekeken krijg je in F1 2010 al een waarschuwing, ik weet niet wat jij realisme vind maar inhalen is vrijwel onmogelijk omdat je bij elk tikje een waarschuwing krijgt en dus vrij snel een penalty

Geplaatst: (bewerkt)

Het is waar dat het spel op meerdere vlakken zuigt. Bijvoorbeeld zijn er die op de moeilijkste niveau WK kunnen worden met Lotus (1ste seizoen en met een achterhoedeteam) en soms haalt het hele veld me in op het rechte stuk in Montreal. (zelfs de HRT, en ik rij met een Ferrari!)

De online modus vindt ik geslaagd, maar er zijn van die klootzakken die altijd brokken willen maken en tegen mij rijden als ik een cleane race wil rijden.

En gekkie, heb net een driving force gt gekocht, kunnen we lekker racen tegen elkaar volgende week. Je moet me gewoon inviten als je in een lobby bent en dan kom ik.

Bewerkt: door Miek
Geplaatst:

Het is waar dat het spel op meerdere vlakken zuigt. Bijvoorbeeld zijn er die op de moeilijkste niveau WK kunnen worden met Lotus (1ste seizoen en met een achterhoedeteam) en soms haalt het hele veld me in op het rechte stuk in Montreal. (zelfs de HRT, en ik rij met een Ferrari!)

De online modus vindt ik geslaagd, maar er zijn van die klootzakken die altijd brokken willen maken en tegen mij rijden als ik een cleane race wil rijden.

En gekkie, heb net een driving force gt gekocht, kunnen we lekker racen tegen elkaar volgende week. Je moet me gewoon inviten als je in een lobby bent en dan kom ik.

Is goed, dat gaan we dan es een keer doen! thumbsup2.gif

Geplaatst:

Moet je je wagen goed afstellen, gewoon heel weinig downforce rijden. Dat was trouwens de eerste race die ik won in, ironisch genoeg, een HRT.

• 3 weken later...
Geplaatst:

vind het spel hoe meer ik het speel steeds waardelozer worden. Wil je eerlijk spelen moet je banden en brandstof simulatie uitzetten(de AI gebruikt het ook niet), dan is het spewl echt zo ongelofelijk makkelijk, op legend won ik Abu Dabhi ongelofelijk makkelijk, terwijl ik in de derde ronde nog eenfout maakte en daarna pitte(nieuwe voorvleugel) dus moest ik achteraan beginnen, ik kreeg het in 6 rondjes voor elkaar om helemaal van achteraan naar voren te rijden en daarna met nog 2 rondjes te gaan kon ik de 2e ook nog op 15 seconden achterstand rijden, en dat op een keyboard, dat slaat echt nergens op. GRiD bijvoorbeeld is stukken moeilijker dan dit spel.

Het is wel te merken dat DiRT en F1 2010(en ook GRiD) door 2 verschillende studio's worden gemaakt. Bij F1 2010 en GRiD is de AI zo fake als wat, de besturing crap, de feeling crap en de schade crap, ook klopt er niks van de belichting. In DiRT2 is de belichting echt super, de schade ook en ook heb je ten minste gevoel in de wagen en zijn slips te houden.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik ben een echte formule 1 fan lijkt me super spel, maar als ik het hier zo lees begin ik toch een beetje te twijfelen.

Maja naar een filmpje van f1 2010 was het meeste van de twijfel weer weg. Dus toch maar kopen als die word afgeprijst :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...