Jump to content

Het nieuwe kabinet Rutte I


Cabyon

Vragen over het kabinet en de partijen.  

39 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoe vind je dat de onderhandelingen zijn verlopen?

    • Goed
      6
    • Stroef
      11
    • Afwachtend
      6
    • Zeer matig, dit wordt een slecht kabinet
      16
  2. 2. Wat vind je ervan dat de PVV gedoogsteun geeft en dus een grote invloed heeft?

    • Geweldig, dit hebben ze echt verdiend!
      17
    • Wel ok, maar VVD en CDA zullen nog wel de meeste invloed krijgen
      9
    • Slecht, PVV moet weg uit het kabinet!
      13
  3. 3. Hoe lang denk je dat dit kabinet stand zal houden?

    • Tot aan de nieuwe verkiezingen
      14
    • 2 jaar
      8
    • 1 jaar
      10
    • 6 maanden
      7
  4. 4. Waar moeten we op bezuinigen?

    • Bezuinigen? Echt niet!
      2
    • Politie, overheidspersoneel
      5
    • Subsidie voor publieksevenementen
      10
    • Ontwikkelingshulp
      22
  5. 5. Wat vind je van de standpunten van Wilders?

    • Goed
      16
    • Racistisch
      3
    • De plannen goed, waarop hij het wil uitvoeren niet
      10
    • Slecht
      5
    • Ik mag Wilders sowieso niet
      5
  6. 6. Wat vind je er van dat Wilders steeds flexibeler werd met in zijn standpunten naarmate de verkiezingen en onderhandelingen vorderden?

    • Geen probleem ermee
      16
    • Raar
      10
    • Prima, helemaal naar mijn wensen
      6
    • Slecht
      7
  7. 7. Ik ben een

    • VVD-stemmer
      14
    • CDA-stemmer
      0
    • PVV-stemmer
      9
    • D66-stemmer
      4
    • GroenLinks-stemmer
      4
    • PvdA-stemmer
      3
    • SGP-stemmer
      0
    • ChristenUnie-stemmer
      1
    • SP-stemmer
      3
    • PvdD-stemmer
      1


Recommended Posts

Het is overigens nog niet 100% zeker, maar er vanuit gaande dat het wel zo is.

In het kort...dit rechtse kabinet zal niet alleen de kloof tussen arm en rijk verbreden, maar de verdeeldheid tussen de verschillende bevolkingsgroepen zal ook toenemen.

Hoezo?

Men negeert dat je met problemen niet alleen een harde aanpak moet hebben, maar ook een hart behoort te hebben om het weer op te bouwen.

Oh ja, dat thee zuipen van die linkse rakkers heeft de afgelopen jaren zo fantastisch gewerkt!

Daarbij bezuinigt men gegarandeerd over de rug zwakkere en arme in de samenleving, terwijl de rijken in het geld blijven zwemmen. Hogere belastingen voor de rijken?

Waarom zouden rijkere mensen relatief meer belastingen moeten betalen. Als je hebt over eerlijkheid moet je het gewoon gelijktrekken, dan nog betalen rijke mensen absoluut meer belasting.

Ik ben een VVD stemmer, dus dat Rutte premier wordt vind ik geweldig. :clown: Mijn probleem zit hem in Wilders. Ik ben het haast nooit eens met Cohen, maar nu zei hij wel iets goeds: "Wilders heeft veel macht, maar geen verantwoordelijkheid". Dat klopt. Dat vind ik ook vreselijk. Als Dhr. G iets niet wilt, gebeurt het niet. Maar als er iets gebeurd, zullen CDA en VVD aangewezen worden als de schuldigen! Dan blijft Wilders buiten beschouwing. Dat systeem klopt niet in mijn ogen. Dan kan je doen en laten wat je wilt.

Nee maarja, als je Wilders niet meeneemt in deze constructie dan heb je helemaal niets.

TON is al helemaal onbelangrijk en de PP was een onserieuze gooi van GeenStijl, tellen dus niet mee.

De piratenpartij heeft niets met geenstijl te maken..

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 89
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Gijsso

    15

  • Nissan

    7

  • Teh_Ninja

    7

  • jaws123

    7

Ik zeg: go Wilders go! :tu: . Buitenlanders die het hier voor zichzelf verzieken? Gewoon terugsturen die handel. Dat ze gaan buitenspelen in die grote zandbak van hen ofzo zeg... Leef je volgens de wet en betaal je belasting? Dan ben je hier van harte welkom. Doe je dat niet, rot dan op. Prima standpunt, en ik hoop dat in ieder geval een gedeelte van die belofte ingelost gaat worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Dit kabinet word gewoon helemaal niets. *Zin verwijderd*

KABINET-RUTTE

#Vierzerkanniet

actievoerders-van-greenpeace-h-12.jpg

Als deze politieke partij iets gaat worden zal dit volgens mij maar zes maanden zijn' date=' wanneer dit niets word en we moeten opnieuw stemmen komt Wilders aan de macht!

Verder zou het veel beter zijn zonder het CDA, die hebben het nou al 4x verknald. Ookal is Jan-Peter weg, de partij heeft nog de zelfde leden. Die moeten toch ook meebeslissen? Ik denk dat het veel beter zou zijn zonder het CDA en met de PvdA of D66! Helaas denken andere mensen hier anders over.

Natuurlijk ook even een stukje over onze PVV Leider Geert Wilders, het is een goed man, hij heeft met veel dingen gelijk. Maar afentoe gaat hij iets te ver. Net als Pim Fortuin is het iemand die zijn mening goed duidelijk maakt! Natuurlijk mogen er behoorlijk wat buitenlanders weg, Nederland verzwart anders nog een keer! Maar dat er in Amerika geen Moskee mag komen gaat weer te ver, gelukkig heeft hij net als iedereen ook zijn goede kanten zoals ik al zei!

[i']Dit is mijn mening, respecteer deze.[/i]

Bewerkt: door Mark5000
Link to comment
Delen op andere websites

Dit kabinet word gewoon helemaal niets. Rutte wil namelijk meer Kerncentrales bouwen etc. Dit zorgt voor meer vervuiling, en dat moeten we juist (veel meer) gaan minderen!

KABINET-RUTTE

#Vierzerkanniet

actievoerders-van-greenpeace-h-12.jpg

Als deze politieke partij iets gaat worden zal dit volgens mij maar zes maanden zijn' date=' wanneer dit niets word en we moeten opnieuw stemmen komt Wilders aan de macht!

Verder zou het veel beter zijn zonder het CDA, die hebben het nou al 4x verknald. Ookal is Jan-Peter weg, de partij heeft nog de zelfde leden. Die moeten toch ook meebeslissen? Ik denk dat het veel beter zou zijn zonder het CDA en met de PvdA of D66! Helaas denken andere mensen hier anders over.

Natuurlijk ook even een stukje over onze PVV Leider Geert Wilders, het is een goed man, hij heeft met veel dingen gelijk. Maar afentoe gaat hij iets te ver. Net als Pim Fortuin is het iemand die zijn mening goed duidelijk maakt! Natuurlijk mogen er behoorlijk wat buitenlanders weg, Nederland verzwart anders nog een keer! Maar dat er in Amerika geen Moskee mag komen gaat weer te ver, gelukkig heeft hij net als iedereen ook zijn goede kanten zoals ik al zei!

[i']Dit is mijn mening, respecteer deze.[/i]

Kerncentrales vervuilen behalve radioactief afval helemaal niet. Dat radioactief afval is zolang wel ergens weg te stoppen. Kerncentrales, en dan vooral fusie-centrales zijn de toekomst. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Dit kabinet word gewoon helemaal niets. Rutte wil namelijk meer Kerncentrales bouwen etc. Dit zorgt voor meer vervuiling, en dat moeten we juist (veel meer) gaan minderen!

Poeh, duurde eventjes voordat ik was uitgelachen om deze zin. Laat ik dit eventjes duidelijk zeggen. Nucleaire kerncentrales zorgen voor veel MINDER vervuiling qua CO2 en NOx die wel voorkomen bij gas, olie en kolencentrales. Nucleaire kerncentrales verbranden geen koolwaterstoffen dus kan er geen CO2 in de lucht komen door het proces. Je hebt daar echt geen hogere scheikunde voor nodig. Het klopt dat je dan met radioactief spul overblijft, maar dat weegt naar mijn mening een stuk minder dan alle CO2 die wordt opgewekt door fossiele brandstoffen. En kom nou niet met het alternatief van windmolens. Die hebben gewoon niet het vermogen om een land te voorzien met energie.

Link to comment
Delen op andere websites

Dit kabinet word gewoon helemaal niets. Rutte wil namelijk meer Kerncentrales bouwen etc. Dit zorgt voor meer vervuiling, en dat moeten we juist (veel meer) gaan minderen!

Poeh, duurde eventjes voordat ik was uitgelachen om deze zin. Laat ik dit eventjes duidelijk zeggen. Nucleaire kerncentrales zorgen voor veel MINDER vervuiling qua CO2 en NOx die wel voorkomen bij gas, olie en kolencentrales. Nucleaire kerncentrales verbranden geen koolwaterstoffen dus kan er geen CO2 in de lucht komen door het proces. Je hebt daar echt geen hogere scheikunde voor nodig. Het klopt dat je dan met radioactief spul overblijft, maar dat weegt naar mijn mening een stuk minder dan alle CO2 die wordt opgewekt door fossiele brandstoffen. En kom nou niet met het alternatief van windmolens. Die hebben gewoon niet het vermogen om een land te voorzien met energie.

Haha, heb me bericht aangepast!

Link to comment
Delen op andere websites

Dit kabinet word gewoon helemaal niets. Rutte wil namelijk meer Kerncentrales bouwen etc. Dit zorgt voor meer vervuiling, en dat moeten we juist (veel meer) gaan minderen!

Poeh, duurde eventjes voordat ik was uitgelachen om deze zin. Laat ik dit eventjes duidelijk zeggen. Nucleaire kerncentrales zorgen voor veel MINDER vervuiling qua CO2 en NOx die wel voorkomen bij gas, olie en kolencentrales. Nucleaire kerncentrales verbranden geen koolwaterstoffen dus kan er geen CO2 in de lucht komen door het proces. Je hebt daar echt geen hogere scheikunde voor nodig. Het klopt dat je dan met radioactief spul overblijft, maar dat weegt naar mijn mening een stuk minder dan alle CO2 die wordt opgewekt door fossiele brandstoffen. En kom nou niet met het alternatief van windmolens. Die hebben gewoon niet het vermogen om een land te voorzien met energie.

Haha, heb me bericht aangepast!

Daarvoor is het nu te laat. Is al twee keer geciteerd. Bedenk nou de volgende keer eerst wat je gaat typen voordat je zoiets gaat zeggen. In het echt kun je zo'n uitspraak ook niet terugdraaien.

Verbaast me toch, dat het fabeltje dat kerncentrales meer vervuilen dan conventionele centrales nog steeds in de omloop is.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan wel leven met dit kabinet, en met Rutte als premier (heb zelf ook VVD gestemd). Ik kan wel leven met een aantal ideeën van de PVV, maar hoop wel dat ze niet doorslaan in de uitvoering. Maar daarom denk ik dat het wel goed is dat de PVV nog niet definitif een vinger in de pap heeft. Maar nu eerst eens het CDA-congres afwachten, ben benieuwd of het Klink lukt alsnog een bom onder dit kabinet te plaatsen.

Link to comment
Delen op andere websites

Toevallig onderzoek ik nu misbruik van het huwelijk voor een paper (nietigverklaring huwelijk eigenlijk), en ben er toch anders tegenaan gaan kijken. Heb verhalen gehoord... Over Nederlanders die met buitenlanders trouwen, die krijgen een verblijfsvergunning, mishandelen zelfs de Nederlandse, maar worden niet het land uitgezet wanneer ze gaan scheiden. Dat is toch te ziek voor woorden? Op zich vind ik het niet erg dat er iets tegen gedaan worden. Ok, ben zelf niet zo extreem als Wilders, maar dit klopt gewoon niet. Zo worden Nederlanders misbruikt, zelfs mishandeld, en ze houden er een verblijfsvergunning aan over! Maar goed, om nu alle buitenlanders over 1 kam te scheren...

Ben zelf nog niet helemaal uit wat ik vind van deze formatie. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben een...

er staan een heleboel partijen niet tussen... ( die geen zetels hebben ) bijv. piratenpartij of Trots Op Nederland

TON is al helemaal onbelangrijk, telt dus niet mee.

in de gemeenteraden hebben ze 62 zetels in 41 gemeenten, dus hoezo onbelangrijk?!?

voortaan even onderbouwen aub :tu:

Bewerkt: door commando
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben een...

er staan een heleboel partijen niet tussen... ( die geen zetels hebben ) bijv. piratenpartij of Trots Op Nederland

TON is al helemaal onbelangrijk, telt dus niet mee.

in de gemeenteraden hebben ze 62 zetels in 41 gemeenten, dus hoezo onbelangrijk?!?

voortaan even onderbouwen aub :tu:

Klein rekensommetje: 62/41 = 1.5 zetels gemiddeld in die gemeentes. Nederland telt 430 zetels, dus hebben ze 62/430 = 0.14 zetel gemiddeld in Nederland van alle gemeentes. Heel klein. Verder haalde TON, wat volgens jou dan toch een redelijk belangrijke partij niet eens één zetel.

Link to comment
Delen op andere websites

Klein rekensommetje: 62/41 = 1.5 zetels gemiddeld in die gemeentes. Nederland telt 430 zetels, dus hebben ze 62/430 = 0.14 zetel gemiddeld in Nederland van alle gemeentes. Heel klein. Verder haalde TON, wat volgens jou dan toch een redelijk belangrijke partij niet eens één zetel.

Ik snap niet wat je bedoelt met die rekensom, en wat is TON? Tuk op Nieuws partij ofzo?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...