Jump to content

Het nieuwe kabinet Rutte I


Cabyon

Vragen over het kabinet en de partijen.  

39 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoe vind je dat de onderhandelingen zijn verlopen?

    • Goed
      6
    • Stroef
      11
    • Afwachtend
      6
    • Zeer matig, dit wordt een slecht kabinet
      16
  2. 2. Wat vind je ervan dat de PVV gedoogsteun geeft en dus een grote invloed heeft?

    • Geweldig, dit hebben ze echt verdiend!
      17
    • Wel ok, maar VVD en CDA zullen nog wel de meeste invloed krijgen
      9
    • Slecht, PVV moet weg uit het kabinet!
      13
  3. 3. Hoe lang denk je dat dit kabinet stand zal houden?

    • Tot aan de nieuwe verkiezingen
      14
    • 2 jaar
      8
    • 1 jaar
      10
    • 6 maanden
      7
  4. 4. Waar moeten we op bezuinigen?

    • Bezuinigen? Echt niet!
      2
    • Politie, overheidspersoneel
      5
    • Subsidie voor publieksevenementen
      10
    • Ontwikkelingshulp
      22
  5. 5. Wat vind je van de standpunten van Wilders?

    • Goed
      16
    • Racistisch
      3
    • De plannen goed, waarop hij het wil uitvoeren niet
      10
    • Slecht
      5
    • Ik mag Wilders sowieso niet
      5
  6. 6. Wat vind je er van dat Wilders steeds flexibeler werd met in zijn standpunten naarmate de verkiezingen en onderhandelingen vorderden?

    • Geen probleem ermee
      16
    • Raar
      10
    • Prima, helemaal naar mijn wensen
      6
    • Slecht
      7
  7. 7. Ik ben een

    • VVD-stemmer
      14
    • CDA-stemmer
      0
    • PVV-stemmer
      9
    • D66-stemmer
      4
    • GroenLinks-stemmer
      4
    • PvdA-stemmer
      3
    • SGP-stemmer
      0
    • ChristenUnie-stemmer
      1
    • SP-stemmer
      3
    • PvdD-stemmer
      1


Recommended Posts

Jij zou eens moeten leren je mening te matigen. Alsof er geen blanke luie mensen zijn die liever onderuitgezakt op de bank zitten.. Maar goed dat jij nog geen stemgerechtigde leeftijd hebt. :ch:

Natuurlijk zijn er ook genoeg blanken, maar als je eventjes de cijfertjes erbij pakt, dan zie je toch wel dat mensen van islamitische afkomst (noem geen landen) sneller uit scholen vallen, vaker en langer werkeloos zijn en dat blijven. Maar het is dan ook dat ze er dan vaker niks doen om werk te vinden.

hohoho islamitische landen? ben je gek? Meeste moslims werken gewoon hoor maar vooral in de achterstandswijken word niet gewerkt omdat die minder steun kregen van de regering enz ( nu wel) ik heb ook verkeerde dingen gedaan, maar ik zie het er nu in dat het fout is, en de koran zegt juist helemaal niks over de criminaliteit integendeel er staat juist dat stelen, moorden, vechten haram is want de duivel beheerst je dan, lees de arabishe koran en niet de nederlandse ;)

Bewerkt: door Mocrosahbi
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 89
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Gijsso

    15

  • Nissan

    7

  • Teh_Ninja

    7

  • jaws123

    7

Alle respect voor Wilders, maar de VVD moet ook aan regeren toe komen. Daar stemmen wij hier thuis op.

De PVV geeft alleen maar gedoogsteun. CDA en VVD laten Wilders alleen maar wat lullen en af en toe eventjes aan de lijn leggen wanneer hij nét te ver gaat. Rutte I zal het al wel druk genoeg hebben. Vooral door alle linkse hippies flink dissen. De linkse hebben veel te lang genoten van alle subsidies en andere voordelen voor links. Nu dat er bezuinigt wordt op (inderdaad :puh:) linkse hobby's, gaan zij allemaal zeiken. Rechts zeikt naar mijn mening veel minder, omdat zij niet zo lang zo vaak in de watten zijn gelegd.

Rechtse mensen denken meer na voordat ze debateren, dat is te zien wat een onzin halsema en hamer allemaal uit kramen. En zichzelf ermee aan het eind van het liedje voor schut zetten, echt om te lachen hoe Wilders die elke keer dik dist.

Nu dat er bezuinigt wordt op (inderdaad :puh:) linkse hobby's, gaan zij allemaal zeiken. Rechts zeikt naar mijn mening veel minder, omdat zij niet zo lang zo vaak in de watten zijn gelegd.

Heeft er ook waarschijnlijk mee te maken dat achmed de geitenneuker die niet wilt werken dan ineens minder subsidie krijgt en ineens de wet niet meer mag overtreden. Linkse partijen zijn voor die bijstand losers en mensen die daar daadwerkelijk medelijden mee hebben.

Inderdaad, links kan niet tegen de waarheid en de feiten. Soms zie je bij dat linkse volk gewoon de tranen uit de ogen komen, als ze geen gelijk krijgen.

Jij zou eens moeten leren je mening te matigen. Alsof er geen blanke luie mensen zijn die liever onderuitgezakt op de bank zitten.. Maar goed dat jij nog geen stemgerechtigde leeftijd hebt. :ch:

Natuurlijk zijn er ook genoeg blanken, maar als je eventjes de cijfertjes erbij pakt, dan zie je toch wel dat mensen van islamitische afkomst (noem geen landen) sneller uit scholen vallen, vaker en langer werkeloos zijn en dat blijven. Maar het is dan ook dat ze er dan vaker niks doen om werk te vinden.

Inderdaad, ze zeggen wel van ''er is geen werk het is crisis'' . Maar 5 jaar geleden waren ze ook niet op zoek naar werk.

Jij zou eens moeten leren je mening te matigen. Alsof er geen blanke luie mensen zijn die liever onderuitgezakt op de bank zitten.. Maar goed dat jij nog geen stemgerechtigde leeftijd hebt. :ch:

Natuurlijk zijn er ook genoeg blanken, maar als je eventjes de cijfertjes erbij pakt, dan zie je toch wel dat mensen van islamitische afkomst (noem geen landen) sneller uit scholen vallen, vaker en langer werkeloos zijn en dat blijven. Maar het is dan ook dat ze er dan vaker niks doen om werk te vinden.

hohoho islamitische landen? ben je gek? Meeste moslims werken gewoon hoor maar vooral in de achterstandswijken word niet gewerkt omdat die minder steun kregen van de regering enz ( nu wel) ik heb ook verkeerde dingen gedaan, maar ik zie het er nu in dat het fout is, en de koran zegt juist helemaal niks over de criminaliteit integendeel er staat juist dat stelen, moorden, vechten haram is want de duivel beheerst je dan, lees de arabishe koran en niet de nederlandse ;)

Nederlandse koran? Omg, er bestaat geen Nederlandse koran. Dat maak jij ervan, in Nederland hebben we een Cristelijke joodse traditie. En geen islamitische, wij hebben hier de bijbel. En jij mag van mij de koran lezen en geloven, daar heb ik alle respect voor. Maar ga niet zeggen dat er een Nederlandse koran is, want dat is een boek van een hele tijd geleden.

Link to comment
Delen op andere websites

Nederlandse koran? Omg, er bestaat geen Nederlandse koran. Dat maak jij ervan, in Nederland hebben we een Cristelijke joodse traditie. En geen islamitische, wij hebben hier de bijbel. En jij mag van mij de koran lezen en geloven, daar heb ik alle respect voor. Maar ga niet zeggen dat er een Nederlandse koran is, want dat is een boek van een hele tijd geleden.

Wat is dit dan? Hé ja, een Koran in het Nederlands :clown: .

hohoho islamitische landen? ben je gek? Meeste moslims werken gewoon hoor maar vooral in de achterstandswijken word niet gewerkt omdat die minder steun kregen van de regering enz ( nu wel) ik heb ook verkeerde dingen gedaan, maar ik zie het er nu in dat het fout is, en de koran zegt juist helemaal niks over de criminaliteit integendeel er staat juist dat stelen, moorden, vechten haram is want de duivel beheerst je dan, lees de arabishe koran en niet de nederlandse ;)

Laten daar nou net veel moslims wonen.

Link to comment
Delen op andere websites

Nederlandse koran? Omg, er bestaat geen Nederlandse koran. Dat maak jij ervan, in Nederland hebben we een Cristelijke joodse traditie. En geen islamitische, wij hebben hier de bijbel. En jij mag van mij de koran lezen en geloven, daar heb ik alle respect voor. Maar ga niet zeggen dat er een Nederlandse koran is, want dat is een boek van een hele tijd geleden.

Wat is dit dan? Hé ja, een Koran in het Nederlands :clown: .

hohoho islamitische landen? ben je gek? Meeste moslims werken gewoon hoor maar vooral in de achterstandswijken word niet gewerkt omdat die minder steun kregen van de regering enz ( nu wel) ik heb ook verkeerde dingen gedaan, maar ik zie het er nu in dat het fout is, en de koran zegt juist helemaal niks over de criminaliteit integendeel er staat juist dat stelen, moorden, vechten haram is want de duivel beheerst je dan, lees de arabishe koran en niet de nederlandse ;)

Laten daar nou net veel moslims wonen.

Ja die is vertaald, dan zou je moeten zeggen. Koran in het Nederlands, maar niet nederlandse koran.

Link to comment
Delen op andere websites

Nederlandse koran? Omg, er bestaat geen Nederlandse koran. Dat maak jij ervan, in Nederland hebben we een Cristelijke joodse traditie. En geen islamitische, wij hebben hier de bijbel. En jij mag van mij de koran lezen en geloven, daar heb ik alle respect voor. Maar ga niet zeggen dat er een Nederlandse koran is, want dat is een boek van een hele tijd geleden.

Wat is dit dan? Hé ja, een Koran in het Nederlands :clown: .

hohoho islamitische landen? ben je gek? Meeste moslims werken gewoon hoor maar vooral in de achterstandswijken word niet gewerkt omdat die minder steun kregen van de regering enz ( nu wel) ik heb ook verkeerde dingen gedaan, maar ik zie het er nu in dat het fout is, en de koran zegt juist helemaal niks over de criminaliteit integendeel er staat juist dat stelen, moorden, vechten haram is want de duivel beheerst je dan, lees de arabishe koran en niet de nederlandse ;)

Laten daar nou net veel moslims wonen.

Ja die is vertaald, dan zou je moeten zeggen. Koran in het Nederlands, maar niet nederlandse koran.

Sorry mijn fout, de vertaling bedoel ik.

die moet je niet lezen. Je moet de echte koran lezen alhoewel als je geen arabish kent moet je er wel wat jaartjes over doen :puh:

dan kun je pas oordelen. daarom heb ik beetje een henkel aan mensen die over de islam praten terwijl ze er niks van weten. Haat gaat te ver, maar je mag je altijd verdedigen

Link to comment
Delen op andere websites

vooral in de achterstandswijken word niet gewerkt omdat die minder steun kregen van de regering enz ( nu wel)

Dus dat zou betekenen dat het werkelozenpercentage, schoolverlaters en man-vrouw werkend dat dat ongeveer even hoog moet zijn als de autochtonen werkende. Het is na al die jaren van half integratie nog steeds niet gelukt. Zij kwamen hier in de jaren 60. 50 jaar aan integratie en het is nog steeds niet gelukt. Waarom niet? Omdat (naar mijn mening) islamieten toch nog te veel aan hun eigen gewoontes vasthouden. In Amerika, wat dus voor ons extreem rechts is qua politiek, duurde het voor de joden of voor de italianen maar iets van twee decennia voordat iedereen wat geïntegreerd, waarom zou het hier dan 50 jaar moeten duren? De moeite moet van beide kanten komen. Wij hebben er miljarden in gepompt, maar dat begint nu pas een beetje resultaat te boeken. Ja, het kost iedereen geld en daar worden we dan nu moe van. Het is echt niet gek dat we de PVV en LPF hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

Sorry mijn fout, de vertaling bedoel ik.

die moet je niet lezen. Je moet de echte koran lezen alhoewel als je geen arabish kent moet je er wel wat jaartjes over doen :puh:

dan kun je pas oordelen. daarom heb ik beetje een henkel aan mensen die over de islam praten terwijl ze er niks van weten. Haat gaat te ver, maar je mag je altijd verdedigen

Onzin. Waarom zouden mensen de inhoud van een boek nu veranderen?? ^^

Bewerkt: door Cuban Gangster
Link to comment
Delen op andere websites

Sorry mijn fout, de vertaling bedoel ik.

die moet je niet lezen. Je moet de echte koran lezen alhoewel als je geen arabish kent moet je er wel wat jaartjes over doen :puh:

dan kun je pas oordelen. daarom heb ik beetje een henkel aan mensen die over de islam praten terwijl ze er niks van weten. Haat gaat te ver, maar je mag je altijd verdedigen

Onzin. Waarom zouden mensen de inhoud van een boek nu veranderen?? ^^

Dat wordt niet gedaan. De vertaling van de ene taal naar de andere, en dan vooral bij erg verschillende talen, is aan interpretatie onderhevig. Waardoor er in vertalingen vaak, al dan niet marginale, verschillen staan tov het orgineel.

Link to comment
Delen op andere websites

vooral in de achterstandswijken word niet gewerkt omdat die minder steun kregen van de regering enz ( nu wel)

Dus dat zou betekenen dat het werkelozenpercentage, schoolverlaters en man-vrouw werkend dat dat ongeveer even hoog moet zijn als de autochtonen werkende. Het is na al die jaren van half integratie nog steeds niet gelukt. Zij kwamen hier in de jaren 60. 50 jaar aan integratie en het is nog steeds niet gelukt. Waarom niet? Omdat (naar mijn mening) islamieten toch nog te veel aan hun eigen gewoontes vasthouden. In Amerika, wat dus voor ons extreem rechts is qua politiek, duurde het voor de joden of voor de italianen maar iets van twee decennia voordat iedereen wat geïntegreerd, waarom zou het hier dan 50 jaar moeten duren? De moeite moet van beide kanten komen. Wij hebben er miljarden in gepompt, maar dat begint nu pas een beetje resultaat te boeken. Ja, het kost iedereen geld en daar worden we dan nu moe van. Het is echt niet gek dat we de PVV en LPF hebben.

Chinezen, dat andere aziatische spul en mexicanen in Amerika zijn minder geintegreerd dan turken en marokkanen hier. Your point is invalid. En waarom? Omdat de bevolking ze niet wil accepteren. Dat de overheid iets doet is 1 ding, maar als burger moet je ook normaal omgaan met buitenlanders. Als ze je iets vragen snel er tussenuit piepen, of ze steeds aankijken, en ze niet WILLEN opnemen in de maatschappij, dat is het grootste probleem van integratie. Vanuit de islamitische maatschappij in Nederland wordt juist heel veel gedaan. Ze niet willen toelaten is gewoon vragen om nog meer problemen. De meeste probleemjongeren van islamitische komaf zijn meer geïntegreerd dan niet-probleemjongeren. En waarom? Omdat ze probeerden te integreren, ze werden verstoten. En dan heb je al gauw geen respect meer voor de mensen waar je bij wilde horen, en trek je je terug in je eigen wereld. Iedereen moet hun behandelen zoals iedereen anders. Niet of minder gediscrimineerde groepen zoals Chinezen in Nederland hebben weinig problemen, en dat zijn 1e generaties die in Nederland zijn geboren, hun ouders kunnen geen hol Nederlands. Je kunt ze, als je niet naar huidskleur kijkt, ze niet onderscheiden van een Nederlander. Veel gediscrimineerde groepen zoals andere buitenlanders zijn slechter geïntegreerd, maar ze zijn er wel meerdere generaties.

Link to comment
Delen op andere websites

Onzin. Waarom zouden mensen de inhoud van een boek nu veranderen?? ^^

Zodat wij niet de dingen kunnen lezen die wij niet horen te lezen als christenen zijnde :puh:

bullshit, de bijbel heeft ook eemn eigen taal hoort latijns ofzo te zijn in ieder geval niet nederlands.

Link to comment
Delen op andere websites

Onzin. Waarom zouden mensen de inhoud van een boek nu veranderen?? ^^

Zodat wij niet de dingen kunnen lezen die wij niet horen te lezen als christenen zijnde :puh:

bullshit, de bijbel heeft ook eemn eigen taal hoort latijns ofzo te zijn in ieder geval niet nederlands.

Ik ruik rage... Voel je toch gelijk niet zo aangevallen zeg, we zeggen toch ook niet dat dat niet het geval is bij de bijbel? En ik ga dingen als koran en bijbel niet met een hoofdletter typen, omdat ik dat onzin vind.

Link to comment
Delen op andere websites

Onzin. Waarom zouden mensen de inhoud van een boek nu veranderen?? ^^

Zodat wij niet de dingen kunnen lezen die wij niet horen te lezen als christenen zijnde :puh:

bullshit, de bijbel heeft ook eemn eigen taal hoort latijns ofzo te zijn in ieder geval niet nederlands.

1. Het is Latijn, geen Latijns

2. De Bijbel werd oorspronkelijk niet in het Latijn geschreven. De oudste bijbels zijn in het Grieks.

3. De Bijbel is wel degelijk gecensureerd, zo niet moedwillig. Mozes wordt op veel beelden afgebeeld met hoorns, zoals op dit beeld. Door alle vertalingen die er zijn geweest (Hebreeuws, Grieks, Latijn en alle moderne talen) zijn er ongetwijfeld fouten in gekomen.

Link to comment
Delen op andere websites

vooral in de achterstandswijken word niet gewerkt omdat die minder steun kregen van de regering enz ( nu wel)

Dus dat zou betekenen dat het werkelozenpercentage, schoolverlaters en man-vrouw werkend dat dat ongeveer even hoog moet zijn als de autochtonen werkende. Het is na al die jaren van half integratie nog steeds niet gelukt. Zij kwamen hier in de jaren 60. 50 jaar aan integratie en het is nog steeds niet gelukt. Waarom niet? Omdat (naar mijn mening) islamieten toch nog te veel aan hun eigen gewoontes vasthouden. In Amerika, wat dus voor ons extreem rechts is qua politiek, duurde het voor de joden of voor de italianen maar iets van twee decennia voordat iedereen wat geïntegreerd, waarom zou het hier dan 50 jaar moeten duren? De moeite moet van beide kanten komen. Wij hebben er miljarden in gepompt, maar dat begint nu pas een beetje resultaat te boeken. Ja, het kost iedereen geld en daar worden we dan nu moe van. Het is echt niet gek dat we de PVV en LPF hebben.

Chinezen, dat andere aziatische spul en mexicanen in Amerika zijn minder geintegreerd dan turken en marokkanen hier. Your point is invalid. En waarom? Omdat de bevolking ze niet wil accepteren. Dat de overheid iets doet is 1 ding, maar als burger moet je ook normaal omgaan met buitenlanders. Als ze je iets vragen snel er tussenuit piepen, of ze steeds aankijken, en ze niet WILLEN opnemen in de maatschappij, dat is het grootste probleem van integratie. Vanuit de islamitische maatschappij in Nederland wordt juist heel veel gedaan. Ze niet willen toelaten is gewoon vragen om nog meer problemen. De meeste probleemjongeren van islamitische komaf zijn meer geïntegreerd dan niet-probleemjongeren. En waarom? Omdat ze probeerden te integreren, ze werden verstoten. En dan heb je al gauw geen respect meer voor de mensen waar je bij wilde horen, en trek je je terug in je eigen wereld. Iedereen moet hun behandelen zoals iedereen anders. Niet of minder gediscrimineerde groepen zoals Chinezen in Nederland hebben weinig problemen, en dat zijn 1e generaties die in Nederland zijn geboren, hun ouders kunnen geen hol Nederlands. Je kunt ze, als je niet naar huidskleur kijkt, ze niet onderscheiden van een Nederlander. Veel gediscrimineerde groepen zoals andere buitenlanders zijn slechter geïntegreerd, maar ze zijn er wel meerdere generaties.

Jij zegt zelf dat de tweede generatie Chinezen al goed geïntegreerd zijn, waarom hebben derde generatie moslims dan er problemen mee? Misschien komt het van de autochtonen kant, maar het moet van beide kanten komen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...