Jump to content

Het nieuwe kabinet Rutte I


Cabyon

Vragen over het kabinet en de partijen.  

39 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoe vind je dat de onderhandelingen zijn verlopen?

    • Goed
      6
    • Stroef
      11
    • Afwachtend
      6
    • Zeer matig, dit wordt een slecht kabinet
      16
  2. 2. Wat vind je ervan dat de PVV gedoogsteun geeft en dus een grote invloed heeft?

    • Geweldig, dit hebben ze echt verdiend!
      17
    • Wel ok, maar VVD en CDA zullen nog wel de meeste invloed krijgen
      9
    • Slecht, PVV moet weg uit het kabinet!
      13
  3. 3. Hoe lang denk je dat dit kabinet stand zal houden?

    • Tot aan de nieuwe verkiezingen
      14
    • 2 jaar
      8
    • 1 jaar
      10
    • 6 maanden
      7
  4. 4. Waar moeten we op bezuinigen?

    • Bezuinigen? Echt niet!
      2
    • Politie, overheidspersoneel
      5
    • Subsidie voor publieksevenementen
      10
    • Ontwikkelingshulp
      22
  5. 5. Wat vind je van de standpunten van Wilders?

    • Goed
      16
    • Racistisch
      3
    • De plannen goed, waarop hij het wil uitvoeren niet
      10
    • Slecht
      5
    • Ik mag Wilders sowieso niet
      5
  6. 6. Wat vind je er van dat Wilders steeds flexibeler werd met in zijn standpunten naarmate de verkiezingen en onderhandelingen vorderden?

    • Geen probleem ermee
      16
    • Raar
      10
    • Prima, helemaal naar mijn wensen
      6
    • Slecht
      7
  7. 7. Ik ben een

    • VVD-stemmer
      14
    • CDA-stemmer
      0
    • PVV-stemmer
      9
    • D66-stemmer
      4
    • GroenLinks-stemmer
      4
    • PvdA-stemmer
      3
    • SGP-stemmer
      0
    • ChristenUnie-stemmer
      1
    • SP-stemmer
      3
    • PvdD-stemmer
      1


Recommended Posts

Ja, maar nu is het de beurt aan de autochtonen om mensen te accepteren. En dat gebeurt niet.

Natuurlijk gebeurt dat wel. Kijk maar naar het voorbeeld wat Gijsso gaf over Chinese allochtonen, die kwamen hier in Nederland, recepteerde de wet en de besloten integreerde goed. Deze mensen werden ook gewoon geaccepteerd door de autochtonen. De turken en marokkanen die hier gekomen zijn besloten zich niet aan de wet te houden, en alleen maar heel hard rond te schreeuwen dat ze zich gediscrimineerd voelen en dat we ons daarom maar aan al hun middeleeuwse gewoontes aan moeten passen. Vind je het gek dat men ze dan niet accepteert. Dit geld natuurlijk niet voor iedereen, maar wel voor een grote meerderheid.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 89
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Gijsso

    15

  • Nissan

    7

  • Teh_Ninja

    7

  • jaws123

    7

Ja, maar nu is het de beurt aan de autochtonen om mensen te accepteren. En dat gebeurt niet.

Zij accepteren ook niet dat ze in een andere cultuur leven, en je je dus dient aan te passen naar die cultuur. Dus geef mij één reden waarom ik een vrouwtje in een boerka zou moeten accepteren, want dat is mijn cultuur niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, maar nu is het de beurt aan de autochtonen om mensen te accepteren. En dat gebeurt niet.

Zij accepteren ook niet dat ze in een andere cultuur leven, en je je dus dient aan te passen naar die cultuur. Dus geef mij één reden waarom ik een vrouwtje in een boerka zou moeten accepteren, want dat is mijn cultuur niet.

Dat actepteer ik ook niet, vandaar dat er een mooi boerkaverbod komt als alles door gaat deze week. In bijna elk europees land is het al verboden, nu kan er eindelijk eens wat verandert worden in het land.

Het extra geld naar de ouderenzorg, de dierenpolitie en de duizenden extra agenten ben ik ook erg blij mee. Dit soort dingen hadden gewoon veel eerder kunnen/moeten gebeuren, maar bij het vorige kabinet was het PVDA en CU ( links 39 zetels ) en centrum rechts CDA met 41 zetels. Dat was bijna even veel, dus kon er geen kant op worden ge gaan. Daar kon Balkenende niets aan doen.

Boerka's dragen doen die mensen maar lekker in hun eigen land, en zijn ze hier geboren. Dan dragen ze maar hellemaal geen boerka, wie weet staat er een man met een shotgun onder een boerka ( om maar even een voorbeeldje te noemen ). Dat zag je ook in een waargebeurde film die zich in Iran afspeelt, dat er in eens onder een boerka iemand ( een vrouw zelfs ) met een shotgun begon te schieten.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, maar nu is het de beurt aan de autochtonen om mensen te accepteren. En dat gebeurt niet.

Zij accepteren ook niet dat ze in een andere cultuur leven, en je je dus dient aan te passen naar die cultuur. Dus geef mij één reden waarom ik een vrouwtje in een boerka zou moeten accepteren, want dat is mijn cultuur niet.

Boerka's dragen doen die mensen maar lekker in hun eigen land, en zijn ze hier geboren. Dan dragen ze maar hellemaal geen boerka, wie weet staat er een man met een shotgun onder een boerka ( om maar even een voorbeeldje te noemen ). Dat zag je ook in een waargebeurde film die zich in Iran afspeelt, dat er in eens onder een boerka iemand ( een vrouw zelfs ) met een shotgun begon te schieten.

Sterker nog: Er zijn in Engeland bomaanslagen geweest waarna de daders zich vermomden in een boerka.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat een stelletje rechts-extremisten hier. Maar een klein deel van de islamieten hier dragen hoofddoeken, en dat zijn meestal ouwe pinguins. Vele jongeren dragen geen hoofddoeken.

Eerst openstaan, dan pas klagen. Vooraf al vooroordelen hebben, en als ze wat negatief reageren over je xenofobie gaan klagen dat ze het land uit moeten. Zo kan ik het ook.

Met jullie discussieren is net zoals tegen een gelovige vertellen dat de duivel niet bestaat @_@

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

Zij accepteren ook niet dat ze in een andere cultuur leven, en je je dus dient aan te passen naar die cultuur. Dus geef mij één reden waarom ik een vrouwtje in een boerka zou moeten accepteren, want dat is mijn cultuur niet.

Die verdomde Levi's(insert merk) spijkerbroek is helemaal niet Nederlands, oprotten met dat ding.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat een stelletje rechts-extremisten hier. Maar een klein deel van de islamieten hier dragen hoofddoeken, en dat zijn meestal ouwe pinguins. Vele jongeren dragen geen hoofddoeken.

Eerst openstaan, dan pas klagen. Vooraf al vooroordelen hebben, en als ze wat negatief reageren over je xenofobie gaan klagen dat ze het land uit moeten. Zo kan ik het ook.

Met jullie discussieren is net zoals tegen een gelovige vertellen dat de duivel niet bestaat @_@

Ik zet even alle feiten op een rijtje:

Ik heb niets tegen hoofddoekjes, wel tegen burka's. Een burka is vrouwenonderdrukking en past niet bij de westerse beschaving, het is bijna overal al verboden behalve hier. En daar gaat binnenkort verandering in komen.

En even over je tweede stukje tekst, ik wil niet moslims het land uit. Ik wil alleen mensen het land uit die de wet overtreden, kan dat niet. Dan maar levenslang de gevangenis in, als je iemand gewapent overvalt mishandelt en noem het maar op. Dan pak je iemands hele leven, dat vergeet diegene nooit meer. Dus moet al het tuig hun hele leven de bak in. En het blijkt uit vele raporten van het CPB dat allochtonen 6 keer vaker verdachte zijn van een misdrijf dan autochtonen, de feiten liegen niet.

Me eigen conclusie:

Mensen die toch een burka straks gaan dragen ondanks het verbod, mogen van mij de mannen van die vrouwen de bak in omdat ze de wet niet serieus nemen. Want vrouwenonderdrukking is middeleeuws. En als het nog een keer gebeurt een nog hogere straf, en als ze geen nederlandse indentiteit hebben het land uit.

Bewerkt: door jaws123
Link to comment
Delen op andere websites

Zij accepteren ook niet dat ze in een andere cultuur leven, en je je dus dient aan te passen naar die cultuur. Dus geef mij één reden waarom ik een vrouwtje in een boerka zou moeten accepteren, want dat is mijn cultuur niet.

Die verdomde Levi's(insert merk) spijkerbroek is helemaal niet Nederlands, oprotten met dat ding.

Het gaat niet om welk LAND, maar om welke CULTUUR. De oosters-islamitische cultuur is ongelooflijk anders dan onze westerse joods-christelijke cultuur.

Link to comment
Delen op andere websites

Over hoofddoekjes. Die dingen horen natuurlijk niet bij openbare functies (rechters, agenten, gemeentemedewerkers etc.), maar verder moet iedereen zelf weten of ie voor lul wil lopen met zo'n ding. Burka's daarentegen kunnen natuurlijk niet zolang je ook niet met een bivakmuts over straat mag, wat praktisch hetzelfde is.

Link to comment
Delen op andere websites

Het gaat niet om welk LAND, maar om welke CULTUUR. De oosters-islamitische cultuur is ongelooflijk anders dan onze westerse joods-christelijke cultuur.

Maar waarom wel een halt toeroepen om het Islamiseren en niet op het Amerikaniseren? De spijkerbroek is net als het t-shirt een ongelooflijk Amerikaans iets, iets wat bij de Amerikaanse cultuur hoort. Nederland en Amerika mogen dan beide westerse landen zijn, toch is de Amerikaanse cultuur imo heel anders dan de onze. Veel van onze kleding komen qua design direct uit Amerika, en hoort dus bij die cultuur. Maar dat boeit niemand. Maar zodra een ander geloof hebben...

Link to comment
Delen op andere websites

Wat een stelletje rechts-extremisten hier. Maar een klein deel van de islamieten hier dragen hoofddoeken, en dat zijn meestal ouwe pinguins. Vele jongeren dragen geen hoofddoeken.

Eerst openstaan, dan pas klagen. Vooraf al vooroordelen hebben, en als ze wat negatief reageren over je xenofobie gaan klagen dat ze het land uit moeten. Zo kan ik het ook.

Met jullie discussieren is net zoals tegen een gelovige vertellen dat de duivel niet bestaat @_@

Ik zet even alle feiten op een rijtje:

Ik heb niets tegen hoofddoekjes, wel tegen burka's. Een burka is vrouwenonderdrukking en past niet bij de westerse beschaving, het is bijna overal al verboden behalve hier. En daar gaat binnenkort verandering in komen.

En even over je tweede stukje tekst, ik wil niet moslims het land uit. Ik wil alleen mensen het land uit die de wet overtreden, kan dat niet. Dan maar levenslang de gevangenis in, als je iemand gewapent overvalt mishandelt en noem het maar op. Dan pak je iemands hele leven, dat vergeet diegene nooit meer. Dus moet al het tuig hun hele leven de bak in. En het blijkt uit vele raporten van het CPB dat allochtonen 6 keer vaker verdachte zijn van een misdrijf dan autochtonen, de feiten liegen niet.

Me eigen conclusie:

Mensen die toch een burka straks gaan dragen ondanks het verbod, mogen van mij de mannen van die vrouwen de bak in omdat ze de wet niet serieus nemen. Want vrouwenonderdrukking is middeleeuws. En als het nog een keer gebeurt een nog hogere straf, en als ze geen nederlandse indentiteit hebben het land uit.

Er lopen er weinig mensen met een burka en als ze het willen doen ze het toch? en veel turkse meisjes en marokaanse meisje dragen geen hoofddoek meer,alleen de oudste, mijn moeder ook dus maar onderdrukking komt helemaal niet voor bij mijn familie, me ouders zijn de baas over mij ik moet doen wat hun zeggen ;)

Bewerkt: door Mocrosahbi
Link to comment
Delen op andere websites

Het gaat niet om welk LAND, maar om welke CULTUUR. De oosters-islamitische cultuur is ongelooflijk anders dan onze westerse joods-christelijke cultuur.

Maar waarom wel een halt toeroepen om het Islamiseren en niet op het Amerikaniseren? De spijkerbroek is net als het t-shirt een ongelooflijk Amerikaans iets, iets wat bij de Amerikaanse cultuur hoort.Nederland en Amerika mogen dan beide westerse landen zijn, toch is de Amerikaanse cultuur imo heel anders dan de onze. Veel van onze kleding komen qua design direct uit Amerika, en hoort dus bij die cultuur. Maar dat boeit niemand. Maar zodra een ander geloof hebben...

Dat komt omdat wij graag dingen in onze cultuur op willen nemen. Zo kan je in de supermarkt ook gewoon rijst kopen, komen praktisch alle auto's uit andere landen, en waren een hoop muziek stijlen vroeger typerend voor een bepaalde cultuur. Geen nederlandse dingen, maar we vinden ze zo gewoon dat we er ook zoveel gebruik van maken dat het niet meer typeren voor een cultuur is.

En alsnog, Amerikaanse producten geloven niet, en baseren hun leven en absolute waarheid niet op een boek dat vind dat alle mensen die niet in dat ene boek geloven (en dan specifiek joden en homo's) allemaal een pijnlijke dood moeten sterven en geen recht hebben op leven.

Bewerkt: door Flashingdemon666
Link to comment
Delen op andere websites

Het gaat niet om welk LAND, maar om welke CULTUUR. De oosters-islamitische cultuur is ongelooflijk anders dan onze westerse joods-christelijke cultuur.

Maar waarom wel een halt toeroepen om het Islamiseren en niet op het Amerikaniseren? De spijkerbroek is net als het t-shirt een ongelooflijk Amerikaans iets, iets wat bij de Amerikaanse cultuur hoort. Nederland en Amerika mogen dan beide westerse landen zijn, toch is de Amerikaanse cultuur imo heel anders dan de onze. Veel van onze kleding komen qua design direct uit Amerika, en hoort dus bij die cultuur. Maar dat boeit niemand. Maar zodra een ander geloof hebben...

Meh, onzin. Wij hebben hier ook rijst, Honda, en winterjassen uit Rusland. Al die landen hebben een andere dominerende cultuur (ook geloof) dan wij, en dat nemen we toch ook gewoon op? We hebben hier ook Turks eten. Maar de BEWONERS uit Rusland, Japan en China die hier gaan wonen passen zich wel aan aan onze cultuur, iets wat ik Islamieten niet zie doen.

Link to comment
Delen op andere websites

\

Er lopen er weinig mensen met een burka en als ze het willen doen ze het toch? en veel turkse meisjes en marokaanse meisje dragen geen hoofddoek meer,alleen de oudste, mijn moeder ook dus maar onderdrukking komt helemaal niet voor bij mijn familie, me ouders zijn de baas over mij ik moet doen wat hun zeggen ;)

Vind jij dat ik met een bivakmuts op over straat mag lopen?

Link to comment
Delen op andere websites

En alsnog, Amerikaanse producten geloven niet, en baseren hun leven en absolute waarheid niet op een boek dat vind dat alle mensen die niet in dat ene boek geloven (en dan specifiek joden en homo's) allemaal een pijnlijke dood moeten sterven en geen recht hebben op leven.

Ik heb anders nog nooit een gelovige boerka gezien.

Daarnaast raad ik je aan eens het oude testament te lezen. Ik heb zelden een boek met zoveel haat gezien.

Meh, onzin. Wij hebben hier ook rijst, Honda, en winterjassen uit Rusland. Al die landen hebben een andere dominerende cultuur (ook geloof) dan wij, en dat nemen we toch ook gewoon op? We hebben hier ook Turks eten. Maar de BEWONERS uit Rusland, Japan en China die hier gaan wonen passen zich wel aan aan onze cultuur, iets wat ik Islamieten niet zie doen.

In welk opzicht integreren ze niet goed genoeg dan? De meesten van de nieuwe generatie spreken normaal Nederlands, in groepen misschien Arabisch, maar dat stopt op een gegeven moment ook. Dat gebeurd en gebeurde bij elke allochtoon, vooral omdat wij vroeger niet streng genoeg waren, en misschien nog niet zijn op inburgering. Sommigen houden zich doormiddel van Boerka's aan aan hun traditionele kleding, maar dat doen andere allochtonen ook, en daar zou niks mis mee moeten zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...