Jump to content

Het nieuwe kabinet Rutte I


Cabyon

Vragen over het kabinet en de partijen.  

39 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoe vind je dat de onderhandelingen zijn verlopen?

    • Goed
      6
    • Stroef
      11
    • Afwachtend
      6
    • Zeer matig, dit wordt een slecht kabinet
      16
  2. 2. Wat vind je ervan dat de PVV gedoogsteun geeft en dus een grote invloed heeft?

    • Geweldig, dit hebben ze echt verdiend!
      17
    • Wel ok, maar VVD en CDA zullen nog wel de meeste invloed krijgen
      9
    • Slecht, PVV moet weg uit het kabinet!
      13
  3. 3. Hoe lang denk je dat dit kabinet stand zal houden?

    • Tot aan de nieuwe verkiezingen
      14
    • 2 jaar
      8
    • 1 jaar
      10
    • 6 maanden
      7
  4. 4. Waar moeten we op bezuinigen?

    • Bezuinigen? Echt niet!
      2
    • Politie, overheidspersoneel
      5
    • Subsidie voor publieksevenementen
      10
    • Ontwikkelingshulp
      22
  5. 5. Wat vind je van de standpunten van Wilders?

    • Goed
      16
    • Racistisch
      3
    • De plannen goed, waarop hij het wil uitvoeren niet
      10
    • Slecht
      5
    • Ik mag Wilders sowieso niet
      5
  6. 6. Wat vind je er van dat Wilders steeds flexibeler werd met in zijn standpunten naarmate de verkiezingen en onderhandelingen vorderden?

    • Geen probleem ermee
      16
    • Raar
      10
    • Prima, helemaal naar mijn wensen
      6
    • Slecht
      7
  7. 7. Ik ben een

    • VVD-stemmer
      14
    • CDA-stemmer
      0
    • PVV-stemmer
      9
    • D66-stemmer
      4
    • GroenLinks-stemmer
      4
    • PvdA-stemmer
      3
    • SGP-stemmer
      0
    • ChristenUnie-stemmer
      1
    • SP-stemmer
      3
    • PvdD-stemmer
      1


Recommended Posts

\

Er lopen er weinig mensen met een burka en als ze het willen doen ze het toch? en veel turkse meisjes en marokaanse meisje dragen geen hoofddoek meer,alleen de oudste, mijn moeder ook dus maar onderdrukking komt helemaal niet voor bij mijn familie, me ouders zijn de baas over mij ik moet doen wat hun zeggen ;)

Vind jij dat ik met een bivakmuts op over straat mag lopen?

Bivakmuts is niet verboden, motorrijders dragen het ook bij koud weer

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 89
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Gijsso

    15

  • Nissan

    7

  • Teh_Ninja

    7

  • jaws123

    7

\

Er lopen er weinig mensen met een burka en als ze het willen doen ze het toch? en veel turkse meisjes en marokaanse meisje dragen geen hoofddoek meer,alleen de oudste, mijn moeder ook dus maar onderdrukking komt helemaal niet voor bij mijn familie, me ouders zijn de baas over mij ik moet doen wat hun zeggen ;)

Vind jij dat ik met een bivakmuts op over straat mag lopen?

Bivakmuts is niet verboden, motorrijders dragen het ook bij koud weer

Dat is een ander iets.

Link to comment
Delen op andere websites

\

Er lopen er weinig mensen met een burka en als ze het willen doen ze het toch? en veel turkse meisjes en marokaanse meisje dragen geen hoofddoek meer,alleen de oudste, mijn moeder ook dus maar onderdrukking komt helemaal niet voor bij mijn familie, me ouders zijn de baas over mij ik moet doen wat hun zeggen ;)

Vind jij dat ik met een bivakmuts op over straat mag lopen?

Bivakmuts is niet verboden, motorrijders dragen het ook bij koud weer

Dat is een ander iets.

mm niet iedereen met een bivakmuts pleegt overvallen. Het is juist handig voor in de winter+ je kan het als gewone muts gebruiken

Bewerkt: door Mocrosahbi
Link to comment
Delen op andere websites

\

Er lopen er weinig mensen met een burka en als ze het willen doen ze het toch? en veel turkse meisjes en marokaanse meisje dragen geen hoofddoek meer,alleen de oudste, mijn moeder ook dus maar onderdrukking komt helemaal niet voor bij mijn familie, me ouders zijn de baas over mij ik moet doen wat hun zeggen ;)

Vind jij dat ik met een bivakmuts op over straat mag lopen?

Bivakmuts is niet verboden, motorrijders dragen het ook bij koud weer

Op de motor ja. Maar ik ben er vrij zeker van dat als ik met een bivakmuts een winkel binnen loop dat de politie dan een hartig woordje met mij komt spreken en ik hem gewoon af moet zetten. Het is dus helemaal niet gek dat hetzelfde gewoon voor een burka geldt.

Link to comment
Delen op andere websites

Maak niet uit wat mensen ervan vinden, boerka's worden straks verboden. En als je het er niet mee eens bent, heb je pech. Het is hier geen nieuw mekka.

Het is hier ook geen dictatuur. Tuurlijk boeit het wat wij vinden. Als wij het er niet mee eens zijn kunnen we bij de volgende verkiezingen stemmen op de partij waar wij het wel mee eens zijn, en desnoods zelf een partij oprichten.

Op de motor ja. Maar ik ben er vrij zeker van dat als ik met een bivakmuts een winkel binnen loop dat de politie dan een hartig woordje met mij komt spreken en ik hem gewoon af moet zetten. Het is dus helemaal niet gek dat hetzelfde gewoon voor een burka geldt.

Het gebeurt wel eens. Mensen met bepaalde huidaandoeningen hebben soms een bivakmuts o.i.d. op. Maar de kans is inderdaad groot dat er ophef van gemaakt wordt. Maar als het niet in de APV van de gemeente staat kan de politie er niks aan doen, de winkelier kan je echter wel uit de winkel sturen.

Link to comment
Delen op andere websites

Maak niet uit wat mensen ervan vinden, boerka's worden straks verboden. En als je het er niet mee eens bent, heb je pech. Het is hier geen nieuw mekka.

Het is hier ook geen dictatuur. Tuurlijk boeit het wat wij vinden. Als wij het er niet mee eens zijn kunnen we bij de volgende verkiezingen stemmen op de partij waar wij het wel mee eens zijn, en desnoods zelf een partij oprichten.

Klopt, wij mogen doordat we belasting betalen zelf meebepalen wat de regering zo ongeveer moet doen, maarrrr, als één iemand wil dat er een snelweg tussen zijn huis en zijn werk komt, en 2 mensen willen dat niet, dan gaat het niet door. Ik wil hiermee zeggen dat de meerderheid van de PVV, VVD of CDA stemmers dus voor het Burka verbod willen. Jaa, daar zit je dan he met je democratie.

Op de motor ja. Maar ik ben er vrij zeker van dat als ik met een bivakmuts een winkel binnen loop dat de politie dan een hartig woordje met mij komt spreken en ik hem gewoon af moet zetten. Het is dus helemaal niet gek dat hetzelfde gewoon voor een burka geldt.

Het gebeurt wel eens. Mensen met bepaalde huidaandoeningen hebben soms een bivakmuts o.i.d. op. Maar de kans is inderdaad groot dat er ophef van gemaakt wordt. Maar als het niet in de APV van de gemeente staat kan de politie er niks aan doen, de winkelier kan je echter wel uit de winkel sturen.

Jaa, het gebeurd wel eens ja. Wel eens, inderdaad. Een burka zie ik niet afgaan als ze een winkel instappen.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat zou discriminerend zijn. Net zoals wanneer de politie iemand aanhoudt voor stoepfietsen, maar wanneer er een groepje allochtonen een hele (probleem)wijk opschudt, doen ze er niks aan. 'Ze hebben nog problemen met onze cultuur.' 'Het is discriminerend.' Dat soort laffe antwoorden krijg je dan. Ze hebben geen problemen met onze cultuur. Ze wonen er immers zelf al hun hele leven in. En het is juist discriminerend voor de autochtonen stoepfietsers.

En over het burkaverbod, ik hoop echt dat we eindelijk eens een keer naar Frankrijk gaan kijken. Daar staan kerk en staat helemaal van elkaar af (bij ons wordt het nog zwaar gepromote) en een hoofddoekjesverbod in ALLE openbare gebouwen. Daar ben ik het helemaal mee eens. Redenen zijn hierboven al genoemd.

Link to comment
Delen op andere websites

Klopt, wij mogen doordat we belasting betalen zelf meebepalen wat de regering zo ongeveer moet doen, maarrrr, als één iemand wil dat er een snelweg tussen zijn huis en zijn werk komt, en 2 mensen willen dat niet, dan gaat het niet door. Ik wil hiermee zeggen dat de meerderheid van de PVV, VVD of CDA stemmers dus voor het Burka verbod willen. Jaa, daar zit je dan he met je democratie.

Ik zeg dan ook niet dat het er niet moet komen. Ik alleen dat ik tegen dat verbod ben.

Jaa, het gebeurd wel eens ja. Wel eens, inderdaad. Een burka zie ik niet afgaan als ze een winkel instappen.

Zet in de ''huisregels'' van de winkel dat gezicht bedekkende kleding verboden is, en stuur iedereen die zich daar niet aan houdt weg.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb zelf SP gestemd, maar eerlijk gezegd interreseert het me allemaal niet meer door al die heisa die er door ontstaat. En ik denk niet dat ik de enige ben in Nederland die zo denkt! Ik geef dit kabinet 3 á 4 maanden en dan kunnen we weer opnieuw stemmen. En dan gaat mijn stem wéér uit naar de SP! Het enige waar ik me nog mee bezig houd is de opheffing voor het rookverbod in kleine kroegen haha ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Heb zelf SP gestemd, maar eerlijk gezegd interreseert het me allemaal niet meer door al die heisa die er door ontstaat. En ik denk niet dat ik de enige ben in Nederland die zo denkt! Ik geef dit kabinet 3 á 4 maanden en dan kunnen we weer opnieuw stemmen. En dan gaat mijn stem wéér uit naar de SP! Het enige waar ik me nog mee bezig houd is de opheffing voor het rookverbod in kleine kroegen haha ;)

Als we opnieuw gaan stemmen, dan worden VVD en PVV alleen nog maar groter. Nu groeit D66 dan ook hard, maar PvdA gaat dan nog verder zakken. Dus voor de mensen die nieuwe verkiezingen willen, het verslechtert alleen maar voor hen.

Link to comment
Delen op andere websites

Maak niet uit wat mensen ervan vinden, boerka's worden straks verboden. En als je het er niet mee eens bent, heb je pech. Het is hier geen nieuw mekka.

Het is hier ook geen dictatuur. Tuurlijk boeit het wat wij vinden. Als wij het er niet mee eens zijn kunnen we bij de volgende verkiezingen stemmen op de partij waar wij het wel mee eens zijn, en desnoods zelf een partij oprichten.

Op de motor ja. Maar ik ben er vrij zeker van dat als ik met een bivakmuts een winkel binnen loop dat de politie dan een hartig woordje met mij komt spreken en ik hem gewoon af moet zetten. Het is dus helemaal niet gek dat hetzelfde gewoon voor een burka geldt.

Het gebeurt wel eens. Mensen met bepaalde huidaandoeningen hebben soms een bivakmuts o.i.d. op. Maar de kans is inderdaad groot dat er ophef van gemaakt wordt. Maar als het niet in de APV van de gemeente staat kan de politie er niks aan doen, de winkelier kan je echter wel uit de winkel sturen.

Je mag zeggen en stemmen wat je vind, maar met zelf een partij beginnen schiet je niets mee op zonder een bekende persoon die het start ( want er zijn al teveel partijen ). Dus kom je uit op 0 zetels net als de piratenpartij, Geert Wilders zat eerst bij de VVD als tweede kamer lid. Een groot aantal mensen konden hem al, dus kreeg hij 9 zetels bij de verkiezingen in 2006. Dus dan komt het er gewoon op neer dat je pech hebt, voorlopig komen er geen verkiezingen meer. Want daar schiet je niets mee op, dus nu boeit de regering het niet dat er mensen tegen het boerkaverbod zijn. Jammer voor je, volgende keer mischien een betere verkiezingsuitslag voor jou. Maar zoals het er nu naar uit ziet zal rechtse politiek alleen maar groeiten, net als in vele europese landen zoals Frankrijk, Zwitserland en Denemarken ( noem maar op )

Nou als er een persoon je winkel binnen wandelt met een bivakmuts op, en de winkelier belt de politie op. Dan pakken ze die persoon heus wel op voor verhoor hoor, dan boeien die strakke regeltjes de politie ook eventjes geen zak.

Bewerkt: door jaws123
Link to comment
Delen op andere websites

Je mag zeggen en stemmen wat je vind, maar met zelf een partij beginnen schiet je niets mee op zonder een bekende persoon die het start ( want er zijn al teveel partijen ). Dus kom je uit op 0 zetels net als de piratenpartij, Geert Wilders zat eerst bij de VVD als tweede kamer lid. Een groot aantal mensen konden hem al, dus kreeg hij 9 zetels bij de verkiezingen in 2006. Dus dan komt het er gewoon op neer dat je pech hebt, voorlopig komen er geen verkiezingen meer. Want daar schiet je niets mee op, dus nu boeit de regering het niet dat er mensen tegen het boerkaverbod zijn. Jammer voor je, volgende keer mischien een betere verkiezingsuitslag voor jou. Maar zoals het er nu naar uit ziet zal rechtse politiek alleen maar groeiten, net als in vele europese landen zoals Frankrijk, Zwitserland en Denemarken ( noem maar op )

PP waren dan ook prutsers. Maar als je wilt ben je binnen no-time bekent heur.

Nou als er een persoon je winkel binnen wandelt met een bivakmuts op, en de winkelier belt de politie op. Dan pakken ze die persoon heus wel op voor verhoor hoor, dan boeien die strakke regeltjes de politie ook eventjes geen zak.

Op dat moment mogen ze je niet oppakken, dus gewoon geen gehoor geven. Als ze het wel doen zijn ze te ver gegaan. Dus klacht indienen bij het hoofd van die politie afdeling. Wat jij opnoemt is gewoon machtsmisbruik.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...