Jump to content

Dual boot


kees1991

Recommended Posts

Goedendag,

Momenteel werk ik nog altijd op Win XP 64x, maar wil graag de overstap gaan maken naar Win 7 64x. Ik heb dit nu ook in dual boot staan en vind dat eigenlijk wel prettig. Maar zodra ik in Win 7 een programma wil opstarten dan kan dat niet en dat vind ik op zich niet erg, raar maar wel vervelend.

Is er een handige en makkelijke manier om deze programma's aan het werk te zetten zonder ze opnieuw te installeren?

:cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Geïnstalleerde programma's maken register sleutels aan, specifiek voor dat OS. Deze register sleutels vertellen jouw OS hoe hij dat programma moet opstarten, waar alles te vinden is, etc. Als jij de bestanden in een ander OS gaat opstarten, dus zonder de register sleutels, weet jouw OS totaal niet wat hij moet doen. Je kan de programma's alleen opnieuw installeren, of "repareren", als dat een optie is.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat repareren wat hou dat dan in? Heb het wel vaak zien staan maar snap de bedoeling er eigelijk niet van.

Is het niet gewoon mogelijk om de regesters uit XP in Win 7 te zetten?

Nope. Je moet het installatiebestand/cd/dvd weer starten, en dan kun je kiezen om te repareren of om te installeren. Maar aangezien je een totaal schone Windows 7 hebt, is er geen spoor van het programma te bekennen voor het installatieprogramma, dus is de optie repareren er niet. Dus het wordt opnieuw instaleren ;) Trouwens, sommige programma's hebben ook andere versies voor XP/Vista/Windows 7, dus zeker opnieuw downloaden en installeren, wat gedownload kan worden! ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...