Jump to content

System BOOT Fail


Wanted

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb een nieuwe videokaart gekregen, omdat mijn oude videokaart kapot was. Ik heb deze erin gezet enzo, maar nu als ik de computer opstart, duurt het wel erg lang voordat het beeldscherm eindelijk 'input' krijgt. Als ik de PC aanzet, en ongeveer tegelijk het beeldscherm dan zegt het beeldscherm "No Input" en dan gaat hij weer op standby. Pas na 30 seconden oid dan activeert het beeldscherm pas, en begint de computer met opstarten.

Het 2e probleem is dat hij tijdens het opstarten een foutmelding geeft van de BIOS:

*Warning: System BOOT Fail*

Your system last boot fail or POST interrupted

Please enter setup to load default and reboot again.

F1 to continue, DEL to enter Setup

Als ik in de BIOS ga en die reset dan krijg ik die melding nog steeds. Ik kan wel telkens op F1 drukken, maar ik heb het liefste dat die melding weggaat.

Ik typ dit bericht op mijn laptop, dus ik heb op dit moment geen toegang tot mijn computer om de precieze informatie te achterhalen over mijn nieuwe videokaart. In ieder geval staat hier nog wat specs (Videokaart informatie mist, om bovenstaande reden)

Rapport

Uitgevoerd op 12-9-2010, 11:33:43

[table=border] Computer|Fabrikant:|System manufacturer

|Computermodel:|System Product Name |Systeemtype:|x64 (64-bit) system

Moederbord|Fabrikant:|ASUSTeK Computer INC.

|Model:|P5N73-AM

|BIOS Fabrikant:|Phoenix Technologies, LTD

|BIOS Model:|Phoenix - AwardBIOS v6.00PG, version ASUS P5N73-AM ACPI BIOS Revision 0201

|Aansluitingen:|PCI1 (Free), PCI2 (In use), PCIEX16_1 (In use), PCIEX1_1 (Free)

|Poorten:|PRI_IDE (None), FLOPPY (Floppy drive), COM1 (Serial), PS/2 Keyboard (Keyboard), PS/2 Mouse (Mouse), USB12 (USB), USB34 (USB), USB56 (USB), USB78 (USB), LINE_IN (Audio), LINE_OUT (Audio), MIC_IN (Audio), CD_IN (Audio), SPDIF_OUT (Audio), AAFP (Audio), SPEAKER (Audio), LAN_1 (Network), SATA1 (None), SATA2 (None), SATA3 (None), SATA4 (None), CHASSIS (None), CPU_FAN (None), PWR_FAN (None), CHA_FAN (None)

Processor|Model:|Intel® Core2 Duo CPU E8500 @ 3.16GHz (Dual Core)

|Kloksnelheid:|3166 MHz

|Socket & Cache(s):|Socket 775, 6.144 KB L2 Cache

Geheugen|Grootte:|4.095 MB RAM

|Type(s):|2.048 MB RAM (DDR2-667 PC2-5300 333 MHz, DIMM), 2.048 MB RAM (DDR2-667 PC2-5300 333 MHz, DIMM)

Hardeschijf|Bestandstype(s):|NTFS (C:), NTFS (D:)

|Grootte:|931,50 GB (882,68 GB (C:) + 48,83 GB (D:) )

|Vrije ruimte:|809,44 GB (766,51 GB (C:) + 42,93 GB (D:) )

Stations|Type(s):|A: 3,5-inch diskettestation, C: Lokale harde schijf, D: Lokale harde schijf, E: Unknown, F: Unknown, G: Verwisselbare schijf, H: Verwisselbare schijf, I: Verwisselbare schijf, J: Verwisselbare schijf

|Model(len):|A: Unknown, C: WDC WD10EACS-00D6B1 ATA Device IDE, D: Generic STORAGE DEVICE USB Device USB, E: TSSTcorp CDDVDW SH-S223Q ATA Device, F: XSV V4X2NCT SCSI CdRom Device, G: Unknown, H: Unknown, I: Unknown, J: Unknown

Geluidskaart|Fabrikant:|Microsoft

|Model:|High Definition Audio-apparaat

Beeldscherm|Fabrikant:|(Standaardbeeldschermtypen)

|Model:|Algemeen PnP-beeldscherm

|Schermresolutie:|1680x1050 (Widescreen 16:10 WSXGA+)

|Kleurdiepte:|32-bit

|Frequentie:|59 Hz

Muis|Fabrikant:|Microsoft

|Model:|PS/2-compatibele muis

|Aantal knoppen:|2

|Aansluiting:|PS/2

Toetsenbord|Model:|USB-invoerapparaat

|Type:|Uitgebreid (101 of 102 toetsen)

|Functietoetsen:|12

Netwerkkaart|Model(len):|NVIDIA nForce-netwerkcontroller (), Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC (Ethernet 802.3)

DirectX|Versie:|11.0

Besturingssysteem|Naam:|Microsoft Windows 7 Ultimate

|Versie:|6.1.7600

|Service Pack:|None [/table]

Gegenereerd door Flitskikker InfoTool (Versie 3.1.0.136)

Mijn nieuwe videokaart is:

Ati Radeon MSI HD5750

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen en mij helpen om de problemen op te lossen.

Met vriendelijke groet,

Mark Menzo

Link to comment
Delen op andere websites

een pc die niet gebouwd is voor ati is dikke onzin.

Verder, een kaart als die vereist een voedings connector die aangesloten word zodat de grafische kaart voldoende stroom krijgt, als je die niet aansluit kunnen er zulke dingen voorkomen.

Wat ook kan helpen is je bios te resetten.

Link to comment
Delen op andere websites

Mischien teweinig stroom naar je videokaart. Of mischien is je pc niet gebouwt voor een Ati. Allemaal gevonden via Google eerste link.

Dat kan ermee te maken hebben. Mijn oude videokaart (NVIDEA 9800 GTX+) had 2 aansluitingen nodig naar de voeding. De huidige videokaart heeft maar 1 aansluiting. Dus ik weet eigenlijk niet goed welke van de 2 kabels ik erin moet doen. Ik heb zojuist nog eens even gekeken naar de stroom aansluiting, en een kabeltje vervangen, maar het probleem is er nog steeds.

Wat ook kan helpen is je bios te resetten.

Ik zal dat ook eens proberen.

Bevat je BIOS geen logboek om te precieze fout te achterhalen?

Ik zie nergens log oid in de BIOS staan, dus ik denk het niet.

EDIT: Het resetten van de bios heb ik bij nader inzien toch maar niet gedaan. Ik heb hem gisteren weer terug gebracht naar de winkel.

Bewerkt: door Wanted
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...