Jump to content

De brightness en contrast instellen

Recommended Posts

Geplaatst:

Heyz :)

Ik hoor de laatste tijd erg veel over dat de Brightness en contrast instellingen in een game erg veel verschil qua mooiheid kunnen maken.

Nou speel ik hiero Fifa, en ik vind hem in de standaard settings vrij licht, te licht zelfs.

Nou heeft een vriend mij verteld dat je altijd de brightness een tikkie lager moet doen, en de contrast een tikkie hoger, maar na mijn mening word dit té donker, zo donker zelfs, dat je sommige dingen niet meer kunt zien.

Nou keek ik net ook ff hoe het is als je de brightness gewoon in het midden laat (standaard) en de contrast een paar tikkies omhoog, dat maakt het ook wel wat beter, maar toch blijf ik twijvelen.

Nou vraag ik mij af hoe jullie dat meestal doen, wat is meestal bij games de beste settings bij jullie?

Alvast bedankt!

Greetz,

Joshoon.

Geplaatst:

Heb jij geen settings voor je scherm? Zoals Text, Game, Film, Standaard, etc?

Ik gebruik voor gaming Game, en internet gewoon Text. Ik kan je niet vertellen wat mijn settings zijn, omdat dit per scherm verschilt. Nu kan die van mij (bijvoorbeeld) op 50% brightness zijn, maar als mijn scherm het felste scherm evah is, is dat misschien even fel als het bij jou op 100% is, als je begrijpt wat ik bedoel.

Geplaatst:

Heb jij geen settings voor je scherm? Zoals Text, Game, Film, Standaard, etc?

Ik gebruik voor gaming Game, en internet gewoon Text. Ik kan je niet vertellen wat mijn settings zijn, omdat dit per scherm verschilt. Nu kan die van mij (bijvoorbeeld) op 50% brightness zijn, maar als mijn scherm het felste scherm evah is, is dat misschien even fel als het bij jou op 100% is, als je begrijpt wat ik bedoel.

Heyz,

Ja bij me Samsung scherm wel, maar het gaat hier om een laptop scherm.

Maar ik heb het ook puur over de brightness en contrast instellingen IN de game.

Geplaatst:

Ik laat ze vaak eigenlijk staan zoals ze aan het begin ook staan, dus dat is meestal alles in het midden. Bij games zoals GTA IV wil ik soms nog wel wat brightness bij stellen als ik in wat donkere situaties zit. Maar dat zet ik later altijd terug.

Mijn tip is om je laptop of TV gewoon onder het TV kijken naar jouw gevoel goed af te stemmen, dan hoef je meestal ingame niks meer te regelen. Wat dat betreft is beeld ook voor iedereen anders. De ene heeft zijn TV heel scherp en licht, de andere heel donker. Dat is een kwestie van gevoel.

Geplaatst:

Ik laat ze vaak eigenlijk staan zoals ze aan het begin ook staan, dus dat is meestal alles in het midden. Bij games zoals GTA IV wil ik soms nog wel wat brightness bij stellen als ik in wat donkere situaties zit. Maar dat zet ik later altijd terug.

Mijn tip is om je laptop of TV gewoon onder het TV kijken naar jouw gevoel goed af te stemmen, dan hoef je meestal ingame niks meer te regelen. Wat dat betreft is beeld ook voor iedereen anders. De ene heeft zijn TV heel scherp en licht, de andere heel donker. Dat is een kwestie van gevoel.

Er is mij altijd verteld dat als je brightness wat omlaag doet, dat de game er een stukken beter uitziet.

Nu heb ik dit dus ff een poosje aangezien, en het lijkt idd in sommige punten mooier, alhoewel is het bij donkere weersomstandigheden in de game wel wat erg donker soms, maar daar valt mee te leven.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...