Jump to content

[NEW][MAX. €1800,-


GTA_MasterNL

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Een vriend van mij wilt graag een nieuwe pc, nu hebben we laatst naar de Acer Predator G7750 gekeken,

maar die is helaas zeer beperkt te krijgen. (Is de Acer Predator serie überhaupt wel aan te raden?)

Dus ik dacht, laat ik maar eens een pc samenstellen om te kijken wat daar uitkomt.

Hieronder het lijstje:

Budget:€1800,-

Doel:Hoofdzakelijk Gamen (GTA IV, Crysis, CoH, BF:BC2 etc...

Desktop of laptop: Desktop

Merk pc of samengesteld: samengesteld

Benodigde randapparatuur: Toetsenbord + muis (liefst Game-gear, logitech o.i.d.)

Besturingssysteem: Windows 7 (liefst Ultimate)

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Monitor

Voorkeuren voor merk ATi/NVIDIA of AMD/Intel: maakt niets uit.

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate:Door bedrijf :)

Extra koeling (voor overklokken)?: geheel watergekoelde pc :)

Groetjes

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 42
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GTA_MasterNL

    16

  • Hayte

    15

  • xelaim

    9

  • PinganZ

    3

Top Posters In This Topic

Ik zou OEM pc's in het algemeen gewoon niet aanraden. De zooi die je krijgt is veels te duur, en ook krijg je rotzooi OEM software mee. Ik kan je alleen niet helpen met de samenstelling, geen ervaring met waterkoeling. Ik zou je overigens aanraden om naar de MediaMarkt o.i.d. te gaan, en daar een muis en toetsenbord te kopen. De muis moet in je hand passen, en dan kan je net zo goed een toetsenbordje meepikken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou OEM pc's in het algemeen gewoon niet aanraden. De zooi die je krijgt is veels te duur, en ook krijg je rotzooi OEM software mee. Ik kan je alleen niet helpen met de samenstelling, geen ervaring met waterkoeling. Ik zou je overigens aanraden om naar de MediaMarkt o.i.d. te gaan, en daar een muis en toetsenbord te kopen. De muis moet in je hand passen, en dan kan je net zo goed een toetsenbordje meepikken.

Nee oke daar heb je gelijk in. Maar ik heb het net met hem over gehad en hij wilt graag de dezelfde muis als ik heb, die vind hij het beste. Dat is de Logitech G9(x).

Over het toetsenbord, het liefste wilt hij de G19 of anders de G110.

Link to comment
Delen op andere websites

klik

Ik heb even snel een systeempje bij elkaar gezocht met ongeveer dezelfde(iets betere) prestaties dan de Acer Predator(Volgens de specs op HWI).

Deze komt zonder assemblage, zonder waterkoeling en zonder OS op 1200 euro.

Aangezien ik geen verstand heb van waterkoeling moet je zelf waar even kijken op www.highflow.nl wat je precies nodig hebt aan radiatoren, slangen, pompen, reservoirs ect.

Ook kun je het makkelijk doen door bijvoorbeeld alleen je CPU te gaan waterkoelen met bijvoorbeeld een Corsair H50 of H70.

Edit:

Waarom moet de PC eigenlijk compleet watergekoeld zijn?

Deze PC of een vergelijkbare pc kan prima luchtgekoeld worden.

Bewerkt: door PinganZ
Link to comment
Delen op andere websites

klik

Ik heb even snel een systeempje bij elkaar gezocht met ongeveer dezelfde(iets betere) prestaties dan de Acer Predator(Volgens de specs op HWI).

Deze komt zonder assemblage, zonder waterkoeling en zonder OS op 1200 euro.

Aangezien ik geen verstand heb van waterkoeling moet je zelf waar even kijken op www.highflow.nl wat je precies nodig hebt aan radiatoren, slangen, pompen, reservoirs ect.

Ook kun je het makkelijk doen door bijvoorbeeld alleen je CPU te gaan waterkoelen met bijvoorbeeld een Corsair H50 of H70.

oke dat is een top systeem :) alleen nog een OS erbij en assemblage.

Alleen ik heb ook 0,0 verstand van Waterkoeling.... :(

Heeft er iemand verstand van Waterkoeling hier op GTAForum.nl?

Zo, ja zou die misschien advies kunnen geven over hoe dat erin gebouwd moet worden en/of je dat beter tijdens de assemblage kunt laten doen...

Bij voorbaat dank :)

Bewerkt: door GTA_MasterNL
Link to comment
Delen op andere websites

Waterkoeling zou ik zowieso laten inbouwen.

Want als je dat niet goed doet kunnen er lekken ontstaan en dat wil je niet.

Nou monteerd Azerty geen waterkoeling (en verkoopt het volgens mij ook niet op kant en klaar setjes na).

maar denk heel goed na of je het uberhaupt wel wil.

Want het is ten eerste erg duur, niet onderhoudsvrij, en het systeem kan prima lucht gekoeld worden.

Aan de andere kant is het wel erg mooi om een watergekoeld systeem te hebben, maar dan zou ik ook een behuizing uitzoeken met een raampje in het sidepanel zodat je het ook kunt zien.

Bewerkt: door PinganZ
Link to comment
Delen op andere websites

Waterkoeling zou ik zowieso laten inbouwen.

Want als je dat niet goed doet kunnen er lekken ontstaan en dat wil je niet.

Nou monteerd Azerty geen waterkoeling (en verkoopt het volgens mij ook niet op kant en klaar setjes na).

maar denk heel goed na of je het uberhaupt wel wil.

Want het is ten eerste erg duur, niet onderhoudsvrij, en het systeem kan prima lucht gekoeld worden.

Aan de andere kant is het wel erg mooi om een watergekoeld systeem te hebben, maar dan zou ik ook een behuizing uitzoeken met een raampje in het sidepanel zodat je het ook kunt zien.

Hmm azerty kan het niet inbouwen..

Dus dan wordt het lastig.. Misschien kan ik die vriend van me overtuigen om geen waterkoeling te nemen, maar gewoon zorgen dat de pc ultrastil is.

Hoe zorg ik ervoor dat de pc zo goed als geluidloos is? Welke custom koelers worden er aangeraden?

En hoeveel gaat dat totaal eigenlijk kosten? de pc (incl. extra koeling) + OS + garantie ?

Link to comment
Delen op andere websites

Je wacht beter nog een maandje tot de ati 6xxx serie uitkomt (nog in oktober), de 6770 zal ongeveer presteren als de 5870 en waarschijnlijk (pure berekende gok van mezelf) 150-200 euro's kosten. Als je watercooling wilt, maar je kent er geen zak van, en wil zelf nog alles assambleren, denk ik dat je toch het beste bent met een setje.

Link to comment
Delen op andere websites

Je wacht beter nog een maandje tot de ati 6xxx serie uitkomt (nog in oktober), de 6770 zal ongeveer presteren als de 5870 en waarschijnlijk (pure berekende gok van mezelf) 150-200 euro's kosten. Als je watercooling wilt, maar je kent er geen zak van, en wil zelf nog alles assambleren, denk ik dat je toch het beste bent met een setje.

nee nee kijk, de pc is niet voor mij, maar voor een vriend van me. Hij heeft liever dat de pc al geassembleerd is + garantie (2jaar ong.) en windows er al bij :)

Ikzelf heb niet echt de verstand ervan om zelf waterkoeling in te bouwen. Dus eigenlijk heb ik een vraagje: is het efficient om een waterkoeling in te bouwen?

Wat zijn goede alternatieven voor waterkoeling, zodat je nog steeds een stille en koel systeem krijgt?

@xeliam: Het heeft op dit moment even geen zin om op die 6000 series te wachten. Hij wilt graag zijn pc binnen 1,5 week hebben ;)

Bewerkt: door GTA_MasterNL
Link to comment
Delen op andere websites

Je wacht beter nog een maandje tot de ati 6xxx serie uitkomt (nog in oktober), de 6770 zal ongeveer presteren als de 5870 en waarschijnlijk (pure berekende gok van mezelf) 150-200 euro's kosten. Als je watercooling wilt, maar je kent er geen zak van, en wil zelf nog alles assambleren, denk ik dat je toch het beste bent met een setje.

nee nee kijk, de pc is niet voor mij, maar voor een vriend van me. Hij heeft liever dat de pc al geassembleerd is + garantie (2jaar ong.) en windows er al bij :)

Ikzelf heb niet echt de verstand ervan om zelf waterkoeling in te bouwen. Dus eigenlijk heb ik een vraagje: is het efficient om een waterkoeling in te bouwen?

Wat zijn goede alternatieven voor waterkoeling, zodat je nog steeds een stille en koel systeem krijgt?

@xeliam: Het heeft op dit moment even geen zin om op die 6000 series te wachten. Hij wilt graag zijn pc binnen 1,5 week hebben ;)

Dus die gast wil €150-250 meer betalen voor hetzelfde i.p.v. iets langer te wachten? Vraag hem dat maar nog eens goed.

Als je wil overclocken : waterkoeling is zeker zijn geld waard. Zelfs onder hogere overclocks hoor je dit amper.

Wil je niet overclocken : er zijn genoeg luchtkoelalternatieven hiervoor, meestal maakt de hdd/voeding/dvd/... meer lawaai dan de koelers. Scyte mugen 2 is een aanrader.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zelf een klein kut OEM pc'tje met een stock koeler en een normale grafische kaart. Hoor hem alleen als ik er echt naar luister.

Even over het systeem. Nogmaals, waarom zie ik vaak 6GB langskomen. 4GB wordt vaak niet eens volledig gebruikt, en als iemand weer begint over triple-channel krijgt die persoon een e-spank. Ik zou er zelf een SSD'tje erin doen voor snellere prestaties, als hij al zo'n groot budget heeft. Maar inderdaad wachten op de volgende ATi serie. Als hij geen geduld heeft en idioot wilt wezen, mij best, dan waag ik ook een poging op een samenstelling, maar ik "adviseer" dat hij beter even kan wachten.

Limbolander en iets met Q zijn as far as I know de enige mensen met waterkoelings ervaring op dit forum.

Edit; hij wilt trouwens ook geen nieuw scherm of nieuw setje speakers? Dat zou makkelijk in het budget passen, namelijk.

Bewerkt: door Hayte
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb zelf een klein kut OEM pc'tje met een stock koeler en een normale grafische kaart. Hoor hem alleen als ik er echt naar luister.

Even over het systeem. Nogmaals, waarom zie ik vaak 6GB langskomen. 4GB wordt vaak niet eens volledig gebruikt, en als iemand weer begint over triple-channel krijgt die persoon een e-spank. Ik zou er zelf een SSD'tje erin doen voor snellere prestaties, als hij al zo'n groot budget heeft. Maar inderdaad wachten op de volgende ATi serie. Als hij geen geduld heeft en idioot wilt wezen, mij best, dan waag ik ook een poging op een samenstelling, maar ik "adviseer" dat hij beter even kan wachten.

Limbolander en iets met Q zijn as far as I know de enige mensen met waterkoelings ervaring op dit forum.

Edit; hij wilt trouwens ook geen nieuw scherm of nieuw setje speakers? Dat zou makkelijk in het budget passen, namelijk.

SSD is een absolute vereiste als je met dit budget zit. Ook zie ik niet in waarom mensen nooit een i7 870 of een i5 760 willen. Ik ben een systeem aan het samenstellen met een i7 870, omdat deze toch iets sneller aanvoellen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben het met je eens hayte, ik zou ook nog even wachten.

En waterkoeling nemen omdat het stiller is zou ik nooit doen.

Ik zou zeggen neem een Cooler Master Sileo die heeft standaard geluidsdempings matten.

Als CPU koeler een Scythe Mugen II nemen en je hoor hem niet.

En als je wilt overklokken kan dat ook prima met een goede luchtkoeler (zul je alleen iets minder ver kunnen gaan als een watergekoelde pc)

@Hayte Ik ben al meerdere malen boven de 4GB uitgekomen, en als je een budget van €1800 voor een pc hebt dan kan er best 6GB vanaf.

Later krijg je er spijt van als je het niet hebt gedaan.

Bewerkt: door PinganZ
Link to comment
Delen op andere websites

Als je er later spijt van hebt loop je even naar je pc boer en koop je nog een latje. Wow, dat is moeilijk. Maar je hebt enigszins gelijk, voor zo'n budget is dat inderdaad niet zo'n grote ramp.

Weet overigens wel dat de Sileo kasten naast stil te zijn ook de vervelende eigenschap hebben om warmte vast te houden, dus zullen de overclock prestaties niet optimaal zijn. Wilt die buddy trouwens wel overklokken? O.o

Link to comment
Delen op andere websites

=1&product[247511]=1&product[7517]=1&product[236876]=1&product[252897]=1&product[218442]=1&product[226359]=1&product[305581]=1&product[225309]=1&product[279863]=1&product[253308]=1&product[242662]=1"]clicky

Nog €130 budget over. Voor toetsenbord + muis reken ik €100, maar dit moet je in een winkel gaan testen, of ze goed liggen, typen, goed gewicht zijn etc..

Van kasten en hun geluidsdemping weet ik niets, hier zou ik graag nog wat extra tips hebben.

Verder een 120 gb ssd, om je besturingssysteem, veelgespeelde games en veelgebruikte programma's op te zetten.

8 gb ram zal wel genoeg zijn voor een eindje ;)

Een scyte mugen 2 voor een stille processor.

Een vapor-x hd 5870 voor stille grafische kracht.

Een intel 870 omdat deze toch iets sneller aanvoelden dan intel i5 760 of amd phenom 2 1075t.

Ik sta open voor suggesties.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...