Jump to content

[NEW][MAX. €1800,-


GTA_MasterNL

Recommended Posts

Dude, wtf.

8GB...? 6GB kan ik nog wel mee leven met zo'n budget en zulke eisen. Maar 8 verdomme GB???? En waarom Windows 7 Ultimate? WAAROM??? Kleinere SSD kan ook wel, kost minder geld, en games zou ik niet zo snel op een SSD zetten, daar is de technologie nog te duur voor. En waarom zo'n voeding? Je hebt je volgens mij vergist, er zit een 5870 in, niet een 5970.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 42
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GTA_MasterNL

    16

  • Hayte

    15

  • xelaim

    9

  • PinganZ

    3

Top Posters In This Topic

1 : waarom 7 ultimate => lees de beginpost.

2 : 8gb omdat het een dual socket is, en bij die pc die 4gb ram de eerste bottleneck zou zijn.

3 : een ssd verlaagd de laadtijden enorm bij games, wat handig is. Ook kan hij er nu temminste albijna al zijn software opzetten, wat echt een sneller gevoel geeft.

4 : denk eens na, een overkill voeding, die eigenlijk ideaal zou zijn voor een 5970, die ongeveer gelijk is aan 2 x 5870, dit zal de goedkoopste upgrade zijn die hij maar kan uitvoeren binnen 1-2-3 jaar wanneer de grafische kaart bottleneckt. Soms moet je verder kijken dan je neus lang is.

Link to comment
Delen op andere websites

Een scherm heeft hij nog (22 inch 1080p scherm) Alleen heeft hij een vette muis + toetsenbord nodig (gaming. Ik dacht aan de G9x en de G19, omdat ik diezelf ook heb en ik het echt top spul vind.

Zou dat binnen het budget passen? Mogelijk ook nog 5.1 setje? link

Als er dan nog binnen een naise headset past is hij tevreden :)

Dus:

PC incl OS (win 7) + montage en 2 jaar garantie

G9x en G19

die logitech boxjes

+ een vette headset

Niet meer dan €1800,-

(Trouwens hij smste mij net dat GEEN Waterkoeling niet zo een probleem vindt als de pc maar stil is.. ;p)

EDIT: Wat is het grote verschil tussen de 2 aangeraade systemen?

Die tweede is wel mooi alleen moet er dus nog wel een muis + toetsenbord bij ;) liefst ook nog een 5.1 setje.

Kan er niet bespaart worden op het geheugen? 6Gb ipv 8GB? Volgens mij is 6 meer dan genoeg.

EDIT 2: xD hij kan en wilt niet wachten op de 6000 series. Hij heeft hem ook voor school nodig en zijn oude pc is letterlijk dood.

Alleen hij heeft een aantal progjes ook nodig wat hij niet op zijn ouders zijn computer (Mac) kan draaien. ;)

Bewerkt: door GTA_MasterNL
Link to comment
Delen op andere websites

Een scherm heeft hij nog (22 inch 1080p scherm) Alleen heeft hij een vette muis + toetsenbord nodig (gaming. Ik dacht aan de G9x en de G19, omdat ik diezelf ook heb en ik het echt top spul vind.

Zou dat binnen het budget passen? Mogelijk ook nog 5.1 setje? link

Als er dan nog binnen een naise headset past is hij tevreden :)

Dus:

PC incl OS (win 7) + montage en 2 jaar garantie

G9x en G19

die logitech boxjes

+ een vette headset

Niet meer dan €1800,-

(Trouwens hij smste mij net dat Waterkoeling niet zo een probleem is als de pc maar stil is.. ;p)

Hiervoor kan hij beter eens gaan voelen, ik heb graag dat ik amper moet duwen vooraleer het typet, een andere wil net dat het diep typet. Ook kan hij best aan muizen gaan voelen, want de ene muizen glijden beter dan de andere, en zodat hij ook geen kramp in zijn hand krijgt na een beetje gamen. Van geluid ken ik ook niets.

Ik ben nu naar mijn lekker warme bedje, dus ik zal niet meer reageren voor morgenavond.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat van Ultimate had ik niet gelezen (nog steeds idioot, maar dat terzijde), maar de rest ben ik het nog steeds oneens.

2. Ja, of course, 4 GB is een bottleneck. Totaal niet de DVD-Drive, of de harde schijf ofzo.

3. Jij kan al je software neerzetten, op 120 GB? :7 Mijn Steam map alleen al is 32 GB.

4. Waarom dan nu niet meteen een 5970...? Dit systeem staat redelijk goed tegen over elkaar, dus als je er over een paar jaar een nog krachtigere grafische kaart in gaat doen (zoals een 7870 ofzo), dan heeft de processor weer probleempjes. Moet je die en, Intel kennende, ook het moederbord vervangen. Kan je imo net zo goed een nieuwe pc kopen, kan je de oude verkopen ofzo.

Edit;

Over de speakers. Ik heb zelf altijd moeite om een 5.1 setje perfect af te stellen, dus adviseer ik een fatsoenlijk 2.0 desktop setje, zoals de Creative GigaWorks T40, en dan een gaming-headset. Logitech vind ik zelf flut spul, wat té in-your-face is, en gewoon over-the-top. Al zeg ik dat terwijl ik tik op een Razor toetsenbord met lampjes.

Ik zal morgen een samenstelling samenstellen, als ik zin heb.

Bewerkt: door Hayte
Link to comment
Delen op andere websites

Dat van Ultimate had ik niet gelezen (nog steeds idioot, maar dat terzijde), maar de rest ben ik het nog steeds oneens.

2. Ja, of course, 4 GB is een bottleneck. Totaal niet de DVD-Drive, of de harde schijf ofzo.

3. Jij kan al je software neerzetten, op 120 GB? :7 Mijn Steam map alleen al is 32 GB.

4. Waarom dan nu niet meteen een 5970...? Dit systeem staat redelijk goed tegen over elkaar, dus als je er over een paar jaar een nog krachtigere grafische kaart in gaat doen (zoals een 7870 ofzo), dan heeft de processor weer probleempjes. Moet je die en, Intel kennende, ook het moederbord vervangen. Kan je imo net zo goed een nieuwe pc kopen, kan je de oude verkopen ofzo.

Edit;

Over de speakers. Ik heb zelf altijd moeite om een 5.1 setje perfect af te stellen, dus adviseer ik een fatsoenlijk 2.0 desktop setje, zoals de Creative GigaWorks T40, en dan een gaming-headset. Logitech vind ik zelf flut spul, wat té in-your-face is, en gewoon over-the-top. Al zeg ik dat terwijl ik tik op een Razor toetsenbord met lampjes.

Ik zal morgen een samenstelling samenstellen, als ik zin heb.

Oke heel erg bedankt voor je advies :)

Als ultimate te duur wordt, doe dan maar home premium.

Ik had al eerder trouwens gezegd dat hij mijn muis (G9x) graag wilt en ook mijn toetsenbord(G19) graag wilt. Alhoewel hij zei dat als het niet past de G110 ook wel voldoende is. Als het maar ulimnated is :) Die SSD mag wel ietsje kleiner... Dan past het denk ik goed. Een andere vriend van me heeft de Logitech z506 en is er eigenlijk wel tevreden over. Dus dat is wel goed. Een headset? hmm... G25? Ikzelf heb de Creavite Fatal1ty Mk II, die is ook perfect dus daar twijfelen we nog over, laat die headset nog maar even buiten beschouwing. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Er bestaan ook andere merken dan andere merken dan Logitech hoor :7

Ik heb zelf beneden een vergelijkbaar Logitech product, maar dan 2.1. Bass klinkt lekker, dus als je hardcore gek bent is dat een ideaal setje. Luister je naar normale muziek (fanboyism ftw), of heb je buren, en luister je graag naar normale muziek, blijf ik de T20/T40 speakers adviseren. Luister op dit moment naar een online radio stream (vanuit Engeland, live, nogal slechte kwaliteit), en op dit setje kan ik het verschil horen tussen CD kwaliteit en MP3 kwaliteit. Het kan zijn, als ik morgen een samenstelling maak, dat ik er gewoon wat dure zooi in gooi, zodat jij een idee hebt van een maximum, en wat speelbaarheid hebt in het budget.

Wilt je vriend trouwens wachten of niet?

Link to comment
Delen op andere websites

Er bestaan ook andere merken dan andere merken dan Logitech hoor :7

Ik heb zelf beneden een vergelijkbaar Logitech product, maar dan 2.1. Bass klinkt lekker, dus als je hardcore gek bent is dat een ideaal setje. Luister je naar normale muziek (fanboyism ftw), of heb je buren, en luister je graag naar normale muziek, blijf ik de T20/T40 speakers adviseren. Luister op dit moment naar een online radio stream (vanuit Engeland, live, nogal slechte kwaliteit), en op dit setje kan ik het verschil horen tussen CD kwaliteit en MP3 kwaliteit. Het kan zijn, als ik morgen een samenstelling maak, dat ik er gewoon wat dure zooi in gooi, zodat jij een idee hebt van een maximum, en wat speelbaarheid hebt in het budget.

Wilt je vriend trouwens wachten of niet?

Nee liever niet. Hij vind het ook niet nodig. Wat raadt jij dan aan, aan randapparatuur?

ik had al heel stom dit samengesteld xd =1&product[12229]=1&product[202033]=1&product[219579]=1"]Klik en dan daarop verder de pc samenstellen

Trouwens op website's zoals alternate staan bij de meeste randapparaturen echt wel logitech bij de hoogste beoordelingen?

Bewerkt: door GTA_MasterNL
Link to comment
Delen op andere websites

Oké, dat toetsenbordje. Hoe vaak verwacht jij serieus naar dat schermpje te kijken? Mijn vader heeft een Logitech toetsenbordje, en ik vind het niks. De toetsen voelen mislukt aan, ik heb liever mijn Razor Lycosa bordje (raadt ik overigens niet aan om bij Azerty te kopen, die blijken nog een oude batch te hebben met een veel voorkomend probleem). Ik heb zelf ook een gaming muis, Razer DeathAdder, en mijn vader heeft ook zo'n Logitech muisje. Hij kan de gewichtjes veranderen. Maakt geen poep verschil voor de beleving. Hij heeft zoveel profielen. Heeft mijn muis ook, gebruik ik nooit. Heb volgens mij niet eens het besturingssysteem geïnstalleerd. Over de Logitech headset kan ik niet spreken. En dan het 5.1 setje. De hoge tonen en middel tonen klinken voor mij dof en hol, en de subwoofer is te sterk, óf te zwak. Tussenin bestaat vreemd genoeg niet. Ik adviseer zelf naar de Media Markt te gaan en je lokale pc boer. Daar zulk soort dingen uit te proberen. Ik kan je nou wel doodleuk vertellen wat ík vind (wat ik ook gedaan heb, maar dat terzijde), maar het gaat natuurlijk om jouw vriend.

Maar waarom wil hij niet wachten op de nieuwe 6*** serie grafische kaarten?

Link to comment
Delen op andere websites

Oké, dat toetsenbordje. Hoe vaak verwacht jij serieus naar dat schermpje te kijken? Mijn vader heeft een Logitech toetsenbordje, en ik vind het niks. De toetsen voelen mislukt aan, ik heb liever mijn Razor Lycosa bordje (raadt ik overigens niet aan om bij Azerty te kopen, die blijken nog een oude batch te hebben met een veel voorkomend probleem). Ik heb zelf ook een gaming muis, Razer DeathAdder, en mijn vader heeft ook zo'n Logitech muisje. Hij kan de gewichtjes veranderen. Maakt geen poep verschil voor de beleving. Hij heeft zoveel profielen. Heeft mijn muis ook, gebruik ik nooit. Heb volgens mij niet eens het besturingssysteem geïnstalleerd. Over de Logitech headset kan ik niet spreken. En dan het 5.1 setje. De hoge tonen en middel tonen klinken voor mij dof en hol, en de subwoofer is te sterk, óf te zwak. Tussenin bestaat vreemd genoeg niet. Ik adviseer zelf naar de Media Markt te gaan en je lokale pc boer. Daar zulk soort dingen uit te proberen. Ik kan je nou wel doodleuk vertellen wat ík vind (wat ik ook gedaan heb, maar dat terzijde), maar het gaat natuurlijk om jouw vriend.

Maar waarom wil hij niet wachten op de nieuwe 6*** serie grafische kaarten?

Hmm nee oke.. Kan er dan misschien +- 200 euro worden vrijgehouden voor een toetsenbord, muis, boxen en een headset?

Dus het budget is dus eigenlijk nu zegmaar €1600,- :)

Ik weet niet precies wanneer de HD 6000 series komen, maar hij heeft hem namelijk wel snel nodig...

Link to comment
Delen op andere websites

De nieuwere HD 6*** series is nog niet echt officieel aangekondigd, maar wordt verwacht beging 2011.

Jah nee eerst zei iemand nog een maand...

Dat duurt echt te lang. Hij heeft op dit moment helemaal GEEN computer.

Link to comment
Delen op andere websites

Wil hij nou overclocken of niet? Ik doe er overigens Home Premium bij, omdat de voordelen van Ultimate alleen maar stoerheids factor is. Hij weet zeker dat hij 15 euro extra wilt betalen voor 2 jaar ipv 1 jaar garantie?

Bewerkt: door Hayte
Link to comment
Delen op andere websites

Wil hij nou overclocken of niet? Ik doe er overigens Home Premium bij, omdat de voordelen van Ultimate alleen maar stoerheids factor is. Hij weet zeker dat hij 15 euro extra wilt betalen voor 2 jaar ipv 1 jaar garantie?

Nee overclocken in principe niet. Dus doe maar voor niet. Hij wil zijn pc graag zo stil mogelijk.

Home Premium is oke. 15 euro voor 1 jaar langer garantie? Ja!

Trouwens de laatste link van xeliam. Dat is wel een mooie, alleen kan daar misschien een euro of 60 bespaart worden?

Dus 6GB RAM ipv 8GB en de SSD mag wel ietsje kleiner. :)(misschien 60GB of 80GB?)

Bewerkt: door GTA_MasterNL
Link to comment
Delen op andere websites

=1&product[274809]=1&product[245452]=1&product[235982]=1&product[93539]=1&product[302410]=1&product[212478]=1&product[245679]=1&product[263314]=1&product[225309]=1&product[306045]=1&product[236489]=1&product[80156]=1&product[273958]=1&product[192772]=1&product[7517]=1"]Klikkert

5870 met een CM Sileo kast, i7 950, 4GB aan RAM, 90GB SSD, 1TB Samsung F3. Randapparatuur is zoals ik zou aanraden, toetsenbord muis en headset zijn artiekelen die gebruikt worden door gamurz.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...