Jump to content

Toegang Geweigerd: Schijf Q

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hoi iedereen,

Ik heb sinds een tijdje Windows 7 op mijn computer geinstalleerd. Alleen heb ik nu opeens sinds een tijdje de Partitie Q:\ bij Computer staan.

In Schijfbeheer of een ander Partitie beheer programma wordt hij niet herkend. Als ik erop klik krijg ik een melding:

Q:\ is niet toegankelijk

Toengang geweigerd.

Ook staat er geen volume info bij de Schijf.

Het ziet er als volgt uit:

post-100925-1286142740,59.png

Ik heb één keer in de map kunnen bladeren, met volgensmij kladblok met adminrechten.

Ik heb dit toenet nog een keer geprobeerd maar dat lukt niet, ik krijg dezelfde melding.

Wat ik me kan herinneren is dat er allemaal mappen instonden?

In ieder geval ik heb ook al geprobeerd mezelf rechten te geven over de partitie via het tabje beveiling als ik naar eigenschappen ga van de partitie, maar dit werkt ook niet.

Ik krijg hetzelfde ´Toegang Geweigerd´ bericht.

Ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik stoor me namelijk best wel aan die `partitie`

Bewerkt: door GTA_MasterNL
Geplaatst:

Is het een OEM pc? Is die Windows 7 afkomstig van een Recovery Disk?

Ik denkzelf dat het een aparte partitie is, die daar gemaakt is door de fabrikant van je pc, om de gehele pc terug naar fabrieksinstellingen te zetten. Een soort van Windows CD op je HDD dus.

Ik denkzelf dat het een aparte partitie is, die daar gemaakt is door de fabrikant van je pc, om de gehele pc terug naar fabrieksinstellingen te zetten. Een soort van Windows CD op je HDD dus.

Het is een OEM Pc, alleen die was meegeleverd met Vista.

Dit is een Retail Windows 7 Ultimate, volledig legaal bij de paradigit gekocht. :)

Ik heb deze partitie trouwens niet de hele tijd gehad. Pas sinds een tijdje (+- 2 á 3 weken na de installatie) kwam dit opeens tevoorschijn.

Het zou trouwens wel kunnen, want ik moest laatst mijn windhoos herstellen, omdat ik een dualboot draai en ik had iets aangepast aan de partitie groote's , waardoor bootmanager

ontbreekte. Alleen dit was zo goed als direct na de installatie van windows 7 en ik kan me niet herinneren dat ik die Q schijf toen al had...

Is er geen mannier om de schijf te benaderen om te bekijken wat voor bestanden erop staan?

Geplaatst:

Het is een OEM Pc, alleen die was meegeleverd met Vista.

Dit is een Retail Windows 7 Ultimate, volledig legaal bij de paradigit gekocht. :)

Ik heb deze partitie trouwens niet de hele tijd gehad. Pas sinds een tijdje (+- 2 á 3 weken na de installatie) kwam dit opeens tevoorschijn.

Het zou trouwens wel kunnen, want ik moest laatst mijn windhoos herstellen, omdat ik een dualboot draai en ik had iets aangepast aan de partitie groote's , waardoor bootmanager

ontbreekte. Alleen dit was zo goed als direct na de installatie van windows 7 en ik kan me niet herinneren dat ik die Q schijf toen al had...

Is er geen mannier om de schijf te benaderen om te bekijken wat voor bestanden erop staan?

Misschien is dat niet eens een schijf, maar iets van een USB-poort of iets dergelijks. Ga eerst eens naar Apparaatbeheer en kijk of je ergens wat drivers mist :)

Geplaatst:

Als het een OEM pc is dan garandeer ik dat dat een herstel-partitie is. Anders een virusscan erover heen gooien voor de zekerheid (al heb ik nog nooit van zo'n virus gehoord), en anders zou ik het gewoon laten. Het doet geen kwaad.

Geplaatst:

Waar is de E: (RECOVER)-schijf dan voor? Q kan hier ook een printer of iets dergelijks zijn. Ik had vroeger ook een HP netwerkprinter die overal extra partities aanmaakte waar je niet op kon komen.

Hmmm... voor zover ik weet zijn er geen driver fouten...

Ik heb alleen dit kunnen vinden bij Apparaten en printers:

post-100925-1286208537,48.png

Kan dit er iets mee te maken hebben?

Dit is de ontvanger van mijn Media Center afstandbediening, die samen met mijn pc zat toen ik dit kocht. (zat toen nog Vista op)

Ik heb op de website van de maker van de Afstandbediening (X10) windows 7 drivers kunnen vinden en die werkte :)

BUMP (:))

Toen ik toenet inlogde op Windows Vista op mijn computer (Dualboot), zag ik bij deze computer geen station Q !

Het is dus alleen op windows 7...

Wat een paar posts eerder al werd gezegd is dat er misschien ergens een driver mist?

Hoe kan ik dat zien? In apparaatbeheer is nergens een fout te zien....

EDIT: Probleem opgelost :), na lang... héél lang zoeken op google heb ik kunnen vinden dat er meerdere mensen die hetzelfde probleem hebben die Office 2010 hebben geinstalleerd.

Het probleem wordt veroorzaakt door een of andere click en klaar functie...

Tijdens de herinstallatie geen click en klaar geinstalleerd had ik die vage Q schijf niet meer :)

Iedereen toch bedankt voor jullie hulp.

MvG

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...