Jump to content

Moet 10,- euro bezuinigen


Rutger.

Recommended Posts

Hoi!

Ik moet voor informatica een PC in elkaar zetten, nou heb ik dus nog niet veel verstand van computers maar ik heb dit in elkaar gezet:

http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/100291 :dans:

Helaas mag de computer maximaal 600,- euro kosten, geen cent meer.. Ik moet dus ergens 10,- euro bezuinigen.

Zou iemand mij kunnen vertellen waar ik kan bezuinigen?

Oh enneh, weet iemand of deze PC een beetje fatsoenlijk is? Moet ik nog ergens aanpassingen doen? :clown:

Alvast bedankt,

ZaroX :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Als je er een losse graka in doet kan die x3 net zo goed een x2, of zelfs een Athlon x2 worden.

Ok, ik heb het nu veranderd.

Zal ik hier veel van merken? Ze hebben namelijk allebei 3Ghz

Ik vind 't eigenlijk wel pro :sigaar:. €599,27 misschien nog een leuke muismat voor 73 cent

Bewerkt: door ZaroX
Link to comment
Delen op andere websites

die opdracht komt me bekent voor, zo'n opdracht heb ik net afgerond. Ik snap niet waarom je 10 euro moet besparen als je al niet aan de 600 komt.

Je zit toch niet op ROC Apeldoorn?

Ik snap je eerste zin niet helemaal, ik zat op 610 euro. En ik mag maximaal 600,- uitgeven.

Nee ik zit niet op ROC Apeldoorn, er zijn meer scholen met informatica :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

die opdracht komt me bekent voor, zo'n opdracht heb ik net afgerond. Ik snap niet waarom je 10 euro moet besparen als je al niet aan de 600 komt.

Je zit toch niet op ROC Apeldoorn?

Ik snap je eerste zin niet helemaal, ik zat op 610 euro. En ik mag maximaal 600,- uitgeven.

Nee ik zit niet op ROC Apeldoorn, er zijn meer scholen met informatica :puh:

Kun je neit zelf er wat bij doen? Een kutvoeding maakt erg veel lawaai :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Kun je neit zelf er wat bij doen? Een kutvoeding maakt erg veel lawaai :puh:

Nee dat zou niet eerlijk zijn voor de rest van de klas, net zoals heel veel staatsloten kopen en de jackpot winnen :clown:

Ik heb trouwens de x3 weer genomen, omdat een vriend zei dat je anders een hele core minder hebt.

Daarom heb ik een goedkopere voeding genomen (€10,-) en ik zit nu op €601,91 :sigaar:

En ik neem een Windows die iets goedkoper is, en dan kom ik uit op €599,80

Thanks all!

Misschien kom ik voortaan iets vaker kijken in het Hardware gedeelte, ik vind 't wel leuk :$

Link to comment
Delen op andere websites

Als die grafische kaart eruit ligt is die extra core toch niet nodig. Ik kan geen programma's bedenken die draaien op een een pc zonder grafische kaart en een zware processor nodig hebben.

:?

Er zit toch gewoon een grafische kaart in?

1285664924.jpeg

Link to comment
Delen op andere websites

Dat ben ik niet met je eens, Hayte. Voor het betere kantoorwerk heb je zeker baat bij een triplecore processor ten opzichte van een dualcore processor. Op het gebied van gaming heb je inderdaad niets aan meerdere kernen als je geen goede grafische kaart hebt, maar niet elke PC ten wereld zal worden ingezet voor games.

@ ZaroX: Je kan eventueel bezuinigen op je grafische kaart. Neem bijvoorbeeld een model uit de 5400 of 5500 serie. Dat kan al een paar tientjes opleveren.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...