Zombiespeed Geplaatst: 4 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 4 oktober 2010 Heey Ik weet nu al hoe je textures enzo verranderd op gta sa en valve games Aleen ik wil nu beginnen met modellen zodat ik straks mijn eigen mods kan maken! Aleen wat ik me nu afvraag is Wat is een goed progamma om te beginnen met modellen en hoe gaat het precies Niet gelijk ragen van ER IS EEN TOPIC VOOR ofzo, want die zoekmachine werkt niet goed :S Hopelijk kan iemand mij helpen Btw voor textures modden gebruik ik VTF edit voor valve games, TXD workshop voor GTA en gebruik gimp btw als je aardig bent mag je ook nog de download link geven Reageren
BoerTijger Geplaatst: 5 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 5 oktober 2010 Toevallig. Ik wou er eigenlijk net een topic overmaken. (Wil het namelijk ook leren) Reageren
Beagle Geplaatst: 5 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 5 oktober 2010 Tja, ik ben vroeger meteen met 3ds max begonnen . Hier kan je 't meest mee, en ook voor als je andere spellen wil modden of zelf spellen wil gaan maken. Reageren
BoerTijger Geplaatst: 5 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 5 oktober 2010 (bewerkt) Tja, ik ben vroeger meteen met 3ds max begonnen . Hier kan je 't meest mee, en ook voor als je andere spellen wil modden of zelf spellen wil gaan maken. Bestaan hier ook goede (Nederlandse) Tut's voor? Edit: Ik zie net op de site dat dit niet gratis is? Klopt dat Bewerkt: 5 oktober 2010 door BoerTijger Reageren
Big Boss Geplaatst: 5 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 5 oktober 2010 Ja dat klopt, het kost zo'n 9000 dollar. Er is natuurlijk ook GMax, welke wel gratis is en bijna net zoveel kan als 3D Studio. Als laatste optie heb je uiteraard ook nog die andere manier ter beschikking. En zoals Beagle reeds zei kun je het best gewoon met 3DS/GMax starten, i.p.v. Sketchup of ZModeler. Als ik me niet vergis heeft DaBeast ooit een video tutorial gemaakt die de basics uitlegt. Er is ook nog ergens een mooie tutorial over het maken van een eiland (met straten). Ik weet jammer genoeg niet of deze tutorials nog online zijn, want ze zijn al een tijdje oud. Reageren
Beagle Geplaatst: 5 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 5 oktober 2010 Tja, er staat een hele Master Tutorial List tot je beschikking met veel tuts die de basics uitleggen. Het is inderdaad wel zo dat een aantal niet meer werken. Reageren
Zombiespeed Geplaatst: 5 oktober 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 5 oktober 2010 Ok maar wat ik met models wil mee beginnen is player models en mischien vehicle mods te maken voor sa En wat is nu het beste progamma om mee te starten wat makkelijk te downloaden enzo is Reageren
Beagle Geplaatst: 6 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 6 oktober 2010 Gmax is gratis, niet het makkelijkst maar 3DS Max is wel 't beste. 'K zou niet met player models of vehicles gaan beginnen, want da's een ramp. Moet je wel echt eerst wat ervaring op doen, simpel beginnen. Reageren
rienie Geplaatst: 6 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 6 oktober 2010 Box models maken is wel grappig om te doen. Je hebt als je het goed doet ziet het er niet verkeerd uit. En het is niet moeilijk om te doen. Reageren
Dotz Geplaatst: 8 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 8 oktober 2010 (bewerkt) Als laatste optie heb je uiteraard ook nog die andere manier ter beschikking. Google Sketchup kun je ook gebruiken , een berucht moddeling programma van Google. Bewerkt: 8 oktober 2010 door Dotz Reageren
Beagle Geplaatst: 8 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 8 oktober 2010 Ja, alleen heb je daar bijna niks aan wil je modden of kwaliteit models maken, materials gebruiken en een beetje renderen (en animeren). Reageren
Apple-Mac Geplaatst: 7 december 2010 Rapport Geplaatst: 7 december 2010 Ik raad je aan om de stap van 'Ik zou eerst maar beginnen met Sketchup of Gmax', over te slaan, en meteen beginnen met 3dsmax. Dit om eventuele verwarring te voorkomen als je zometeen 'ervaren' bent met bijv. sketchup, want 3dsmax is iets totaal anders. Wat beagle zegt klopt niet helemaal. In Sketchup kun je ook 'kwaliteit'-models maken, omdat de engine van de III-era toch niet al te best is. Wanneer je het de programma's gebruikt voor Artwork, dan zou ik je toch 3dsmax aanraden. Kijk in de Master Tutorial list, daar staan genoeg tutorials, en de meeste zijn ook geschreven voor 3dsmax. Apple-Mac Reageren
Puma Geplaatst: 22 december 2010 Rapport Geplaatst: 22 december 2010 Ik raad je aan om de stap van 'Ik zou eerst maar beginnen met Sketchup of Gmax', over te slaan, en meteen beginnen met 3dsmax. Ksst, weg jij. SketchUp is makkelijker om mee te leren modelen, maar als je je models ingame wilt gaan zetten kun je beter met 3dsMax beginnen. Tegen de tijd dat je weet hoe je met SketchUp moet werken zodat je geen models krijgt met veel te veel poly's, niet-werkende textures en collision bugs, ben je ook weer een jaartje verder. Topic is al wel twee maanden oud . Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.