Jump to content

KRO: Over de streep


GekkieJ01

Recommended Posts

Over de streep is een tv-programma van KRO waarin kinderen in de leeftijd van 15/16 ( 3e/4e klas ) een nieuwe uitdaging aangaan. Challenge Day is het thema van dit programma, het is een methode uit Amerika waarin pubers/kinderen hun gevoelens uiten tegen mede-klasgenoten, of praten over geheimen met klasgenoten waarmee zij nooit mee omgingen. Ze doen spelletjes, opdrachten en dansjes. Het meeste indruk

maakt het onderdeel waarbij alle leerlingen zich verzamelen aan één kant van een witte lijn, waarna ze worden geconfronteerd met soms indringende vragen. In antwoord op deze vragen blijven leerlingen staan, of stappen over de streep. Toen werd gevraagd over de streep te stappen als je een ouder hebt verloren, staken er acht kinderen over, vertelt de programma-maakster.

Mijn mening: Echt een topprogramma, zo goed dat ik weet hoe het overkomt, hoe het voelt enzovoort. Leerlingen die gepest worden worden nu ook betrokken in de populaire groepjes. Ze weten alles precies zo uit te zenden zodat je weet wat het is. Aan het eind van het programma werd er op de school zelfs elke donderdag een knuffeldag gehouden. Dit is het toppunt van respect en gevoelensuiten.

thumbsup2.gif

Uitzending van vandaag: Zie hier

Edit: De documentaire, die de unieke Challenge Day methode laat zien, maakte heel wat los toen deze op 26 mei jl werd uitgezonden. Honderden scholen melden zich aan en inmiddels worden er meerdere Nederlandse Challenge Days voorbereid vanuit Amerika. worshippy.gif

Bewerkt: door GekkieJ01
Link to comment
Delen op andere websites

  • 9 maanden later...

Een vervolg van dit naar beneden gezakte topic:

Van de week is KRO: Over de streep deel 2 uitgezonden. Andere school, andere presentatoren maar wel het zelfde idee. Deze challenge Day kwam net zo hard aan als de vorige. Dat betekend dat ik 't nog wel goed heb.. Geen ouders die ruzie maken, geen geweld in mijn omgeving, geen schulden.. Nee, ik heb het nog hartstikke goed vergeleken met hun. Normaal denk je dat elke persoon het goed heeft, maar daar komen ze openlijk uit door spelletjes en vertellen ze allemaal een voor een wat ze hebben meegemaakt. Zo was er een jongen: Frank heet hij. Zijn vader had geen interesse in zijn zoon.. Altijd heel nonchalant doen.. totdat Frank zijn vader verliet en bij z'n moeder introk. En nog steeds deed zijn pa ongeintresseerd: '' Je komt nog wel terug, wacht maar '' zei die. :{

De website

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...