Jump to content

Homogeweld

Recommended Posts

Geplaatst:

Misschien heb je vandaag de pagina grote advertentie in de gratis krant Metro wel gezien, of heb je op andere wijze het nieuws meegekregen dat het vandaag, 11 Okboter, internationale Coming Out Dag is. Zoals de naam doet vermoeden is dit een dag waarop homoseksuelen "uit de kast kunnen komen". Echter is dat niet de enige insteek van deze dag. Deze dag staat dit jaar in het teken van homo geweld. Dit is niet zonder reden. Het afgelopen jaar is het geweld tegen homoseksuelen helaas flink gestegen. Het aantal incidenten -dus geweld jegens homo's- is namelijk met 13 procent toegenomen. Vandaag vraagt men extra aandacht hiervoor. De paginagrote advertentie in Metro omvat een enorm grote regenboog. Deze regenboog kunnen zowel hetero's als homo's voor het raam hangen, om zo te laten zien dat je tegen (het toenemende) homogeweld bent. Mocht je de krant gemist hebben, is hier altijd een vers exemplaar te downloaden.

Wat vinden jullie nu van een dergelijke actie en het helaas toenemende homogeweld? Het moge denk ik wel duidelijk zijn dat homofoob geweld voor bijna iedere homo, lesbi, bi of transgender een groot probleem is. Het is daarom naar mijn idee geweldig dat mensen op dergelijke wijze als deze extra aandacht vragen voor het alsmaar groter wordende probleem. Helaas is het anno 2010 niet mogelijk om als homo zijnde veilig met je partner hand-in-hand over straat te lopen. In mijn ogen een schande. Ik hoop dan ook dat er nog vele acties zullen volgen.

Hoe kijk jij aan tegen homofoob gedrag en geweld. Heb jij vandaag ook meegedaan en de poster voor je raam gehangen, of vind je het allemaal maar onzin.

Even de kleine lettertjes: Admins, ik weet dat er reeds een topic over homoseksualiteit bestaat. Echter is dat niets meer of minder dan 33 pagina's met ruzie. Vandaar leek een nieuw topic mij een goed idee. Leden, houd het s.v.p netjes. Ik hoop op een goede discussie en niet op een stel ruziemakende kleuters.

• Reacties 108
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Sprunk

24

• Teh_Ninja

13

• Fiegel5

9

• GolfG60

7

Geplaatst:

Als iemand het zelfde geslacht leuker vind dan moet die gene dat zelf weten. Dat is geen reden om iemand in elkaar te rossen.

Geplaatst:

Ik kan met niemand door één deur die homogeweld goed vindt. Ik denk dat elk fatsoenlijk mens tegen homogeweld is, of ze nu voor of tegen het principe "homo" of wat dan ook zijn. Geweld is altijd verkeerd.

Overigens heb ik zelf niets tegen homo's, maar ik ben ook niet zo hypocriet om te zeggen dat het de normaalste zaak van de wereld is. Ik kijk toch altijd weer even vreemd op wanneer ik een homostel zie.

Geplaatst:

Mijn buurjongen is ook homo en ik vind dat hij dit gewoon mag zijn, ik heb er geen problemen mee. Daarbij vind ik het een schande dat homo's in elkaar worden gemept zonder reden, als ik iemand dat zie doen zou ik die gene z'n armen en benen eraf hakken en in een hooiberg gooien. Dan zouden ze maar zo moeten leren om met hun handen af te blijven van andere. nosmile.gif

Geplaatst:

Sowieso vind ik het heel zwak op het moment dat je überhaupt iets tegen homo's hebt, het zijn normale mensen. Met misschien een andere voorkeur op het gebied van liefde. Waar ze NIET zelf voor kiezen. Dus vind ik niet dat je iemand daarop mag aankijken, het is gewoon liefde tussen 2 jongens. En wat dan nog?

Meteen aaneensluitend vind ik natuurlijk ook dat geweld nergens op slaat, de kwestie dat je iemand in elkaar ramt omdat hij staat te zoenen met een jongen. Waarom? Laat hem toch lekker, jij mag toch met je vriendin zoenen op straat? Evenals het pesten op middelbare scholen, het is niet grappig om als homo uit de kast komen in de jeugdige wereld van nu. Op het moment dat je je out, wordt je meteen uitgelachen en eindig je in een hoekje op het schoolplein met een groep pesters om je heen? Is dat normaal? Is dat de wereld van tegenwoordig?

Geplaatst:

Ik heb niks tegen homo's, maar ik denk er soms wel wat raar over. Wel kan ik er gewoon mee leven.

Overigens vind ik het ook weer niet kunnen dat homo's zomaar in elkaar geslagen worden. Het is altijd hetzelfde. De meeste jongeren beginnen homo's gewoon bij het minste of geringste al uit te schelden voor homo... Als er iemand tijdens de gym bij ons een keer per ongeluk naar andermans penis kijkt, is het al meteen van "Homo!"...

Ik vind dat mensen zelf moeten bepalen of ze hetero of homo willen zijn. Zoals Fiegel5 al zegt, het zijn normale mensen, net als ons. Het enigste verschil is de liefde op een persoon van het zelfde geslacht. Meer niet.

Geplaatst:

Evenals het pesten op middelbare scholen, het is niet grappig om als homo uit de kast komen in de jeugdige wereld van nu. Op het moment dat je je out, wordt je meteen uitgelachen en eindig je in een hoekje op het schoolplein met een groep pesters om je heen? Is dat normaal? Is dat de wereld van tegenwoordig?

En vroeger (in grootmoeders tijd) wel dan? Dan lag je niet alleen uit de groep, maar ook uit huis.

Geplaatst:

Evenals het pesten op middelbare scholen, het is niet grappig om als homo uit de kast komen in de jeugdige wereld van nu. Op het moment dat je je out, wordt je meteen uitgelachen en eindig je in een hoekje op het schoolplein met een groep pesters om je heen? Is dat normaal? Is dat de wereld van tegenwoordig?

En vroeger (in grootmoeders tijd) wel dan? Dan lag je niet alleen uit de groep, maar ook uit huis.

En is dat normaal? Betekent omdat het vroeger ook zo was dat het dan nu nog zo moet zijn? Ik lig liever uit huis, dan in een kist. Persoonlijk dan...

Geplaatst:

Wat dat betreft is er inderdaad al een hoop verbeterd. Ook de sociale acceptatie van homoseksuelen is de laatste jaren toegenomen. Maar het geweld helaas ook.

Overigens begrijp ik iedereen heel erg goed op het punt van anders. Zoenende homo's of lesbi's is uiteraard voor een hetero geen ultiem uitzicht. Toch is dat nog altijd geen reden om iemand in elkaar te slaan vind ik. Kijk gewoon de andere kant op en loop door. It is that simple. Helaas zullen er altijd mensen blijven met losse handen die liever iemand in elkaar mept.

Geplaatst:

En is dat normaal? Betekent omdat het vroeger ook zo was dat het dan nu nog zo moet zijn? Ik lig liever uit huis, dan in een kist. Persoonlijk dan...

Mijn punt is meer dat jij doet overkomen dat het heel zwaar is om tegenwoordig uit de kast te komen, maar vroeger was het nog veel zwaarder. Het gaat steeds beter, en over pak hem beet 50 jaar waarschijnlijk nog beter. En natuurlijk is het niet normaal dat er zo gereageerd wordt op homoseksualiteit. Eigenlijk zou niemand er raar van op moeten kijken, maar dat gebeurd wel. En daar kunnen we niet zomaar iets aan doen.

Geplaatst:

Vinden jullie het ook zo raar dat het woord "homo" en "gay" als scheldwoorden gebruikt worden?? :duh:

Als ik de jeugd zo bekijk verbaast het me niet eigenlijk.

Geplaatst:

Vinden jullie het ook zo raar dat het woord "homo" en "gay" als scheldwoorden gebruikt worden?? :duh:

Wat bedoel je? Vooroordelen? Zero tolerance op alles wat ze zelf niet zijn?

Geplaatst:

Wat bedoel je? Vooroordelen? Zero tolerance op alles wat ze zelf niet zijn?

Wat ik bedoel is dat ze negatief tegen homo's zijn, daarom verbaasd het me niks dat ze het dan ook als scheldwoord gebruiken.

Daarmee bedoel ik dus niet dat het terecht is ofzo.

Geplaatst: (bewerkt)

Mijn punt is meer dat jij doet overkomen dat het heel zwaar is om tegenwoordig uit de kast te komen, maar vroeger was het nog veel zwaarder. Het gaat steeds beter, en over pak hem beet 50 jaar waarschijnlijk nog beter. En natuurlijk is het niet normaal dat er zo gereageerd wordt op homoseksualiteit. Eigenlijk zou niemand er raar van op moeten kijken, maar dat gebeurd wel. En daar kunnen we niet zomaar iets aan doen.

Natuurlijk, je hebt helemaal gelijk dat het in vergelijking met vroeger, hedendaags makkelijker is om uit te komen voor je homoseksuele gevoelens. Maar makkelijker betekend niet dat het ook makkelijk is. Het geeft alleen aan dat het iets minder moeilijk is. Want moeilijk, dat is het zeker.

Verdiep je er maar eens in zou ik zeggen. Het klinkt allemaal zo makkelijk, "Mam, ik moet je iets vertellen... Ik ben homo/lesbi/bi", maar flik het hem maar eens. Daar gaat maanden, soms jaren van stress aan vooraf. Dit is allemaal nog maar het begin, alleen je ouders. Wat dacht je van je vrienden, familie, klasgenoten en kennissen. Je hele leven lang, telkens als je nieuwe mensen ontmoet wéér die stap zetten. En dan krijg je om het allemaal nog wat leuker te maken van tijd tot tijd een paar vuisten op je smoel, of je word je huis uit gepest door de buren. Puur en alleen omdat je verliefd word op iemand van je eigen geslacht. Het is allemaal niet zo easy als men vaak denkt hoor, echt niet.

Bewerkt: door Sprunk

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...