Hayte Geplaatst: 11 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 11 oktober 2010 (bewerkt) Waarom moet je aan iedereen vertellen wat je geaardheid is? Dat is iets persoonlijks, lijkt mij. Klaas die een flikker is gaat toch ook niet, Hai, ik ben Kees en ik ben homo. O.o Over het schelden met gay en homo, als ik daarmee scheld bedoel ik niet persé de normale betekenis van gay. Net als met kanker. Als iemand zegt "kanker auto" denk ik niet dat ze willen dat die auto kanker krijgt. Dat moet ik namelijk nog mee maken. Edit; als ik mij voorstel zeg ik ook niet, hé, ik ben Hayte en heb een permanent gebroken arm. Dat zou na een tijdje wel opvallen, lijkt mij. Bewerkt: 11 oktober 2010 door Hayte Reageren
Scarface92 Geplaatst: 11 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 11 oktober 2010 Meestal is het homogeweld 9 van de 10 keer veroorzaakt door buitenlanders, maar dat terzijde. Je kunt er niets aan doen, homo's zijn nou eenmaal niet geliefd bij iedereen en dat kun je niet zomaar veranderen. De meeste hebben geen respect voor de maatschappij en willen het liefst dat iedereen het zelfde is. Ik vindt het dan ook belachelijk dat deze mensen zomaar worden aangevallen uit het niets. Over het algemeen word het homo zijn in Nederland geaccepteerd als je het vergelijkt met andere landen. Maar nog steeds is er haat en agressie onder de mensen, wat natuurlijk nergens op slaat. Je bent zoals je bent en daar hebben andere maar mee te doen. Zelf heb ik er ook absoluut niets tegen en kan me helemaal niet voorstellen om zulke gedachtes te hebben. Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 11 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 11 oktober 2010 (bewerkt) Waarom moet je aan iedereen vertellen wat je geaardheid is? Dat is iets persoonlijks, lijkt mij. Klaas die een flikker is gaat toch ook niet, Hai, ik ben Kees en ik ben homo. O.o Over het schelden met gay en homo, als ik daarmee scheld bedoel ik niet persé de normale betekenis van gay. Net als met kanker. Als iemand zegt "kanker auto" denk ik niet dat ze willen dat die auto kanker krijgt. Dat moet ik namelijk nog mee maken. Edit; als ik mij voorstel zeg ik ook niet, hé, ik ben Hayte en heb een permanent gebroken arm. Dat zou na een tijdje wel opvallen, lijkt mij. Mijn punt ging slechts over dat Fiegel deed alsof het tegenwoordig veel moeilijker is. Bewerkt: 11 oktober 2010 door Teh_Ninja Reageren
Hayte Geplaatst: 11 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 11 oktober 2010 (bewerkt) Daarom had ik het ook niet tegen jou, maar tegen Sprunk en (over dat scheld gedeelte) tegen Cuban Gangster Bewerkt: 11 oktober 2010 door Hayte Reageren
Sprunk Geplaatst: 11 oktober 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 11 oktober 2010 Homoseksuelen mogen toch wel gewoon uitkomen voor hun gevoelens. Het klinkt misschien heel raar, maar voor hun in het de normaalste zaak van de wereld om "anders" te zijn. Je kan wel beweren dat je hetero bent als je een vriend schuine streep vriendin hebt, maar dat is niet erg geloofwaardig. Het is geen verplichting om uit de kast te komen, maar het is ook fijn en bevrijdend voor die mensen. De term uit de kast komen, komt niet zomaar uit de lucht vallen. In de kast zitten, in een echte kast, is namelijk benauwd en bekneld. Uit de kast komen is dus een opluchting, vrijheid etc. Zo voelt dat dus ook voor holebi's die uit de kast komen. Gun die mensen hun vrijheid daarin dan ook. Reageren
Hayte Geplaatst: 11 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 11 oktober 2010 Ja natuurlijk mag je gewoon uitkomen voor je gevoelens. Ik heb ook nooit anders gezegd. Maar als je het lastig vindt om aan al je bekende en onbekende te zeggen dat je gay bent, waarom doe je het dan? Het enige wat je daar mee doet, is de kans op homogeweld vergroten. Je moet je gewoon goed voelen met wie je bent, je hoeft niet een regenboog speld te dragen ofzo zodat iedereen weet dat je homo bent. Reageren
commando Geplaatst: 12 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 12 oktober 2010 geweld is altijd een schande... Reageren
Sprunk Geplaatst: 12 oktober 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 12 oktober 2010 Ja natuurlijk mag je gewoon uitkomen voor je gevoelens. Ik heb ook nooit anders gezegd. Maar als je het lastig vindt om aan al je bekende en onbekende te zeggen dat je gay bent, waarom doe je het dan? Het enige wat je daar mee doet, is de kans op homogeweld vergroten. Waarom homo's en lesbi's uit de kast komen is niet zo één twee drie te zeggen en eigenlijk ook helemaal niet relevant. Uit komen is ook geen verplicht iets, dat is iets wat je als homo misschien gewoon graag wilt doen, voor jezelf. En soms is het noodzakelijk. Het vervelende is nu dat men dat niet meer durft hedendaags. Bang om te worden uitgescholden, mishandeld, gediscrimineerd of uitgesloten te worden. Dat zeg ik niet om hier nu een beetje zielig te doen alsof homo's en lesbi's het allemaal zo slecht hebben, maar het is wel gewoon een feit. En daarom ben ik blij dat er mensen zijn die zich positief inzetten voor deze mensen, met een actiedag zoals gisteren. Hopelijk heeft het veel holebi's geholpen! Je moet je gewoon goed voelen met wie je bent, je hoeft niet een regenboog speld te dragen ofzo zodat iedereen weet dat je homo bent. Wat is dat nu weer voor onzin. Alsof men met een shirt gaat lopen met daarop "IK BEN HOMO", dat is onzin. Het is niet iets om mee te koop te lopen. Echter is het ook geen goede zaak om het totaal de verdrukken. Je moet gewoon kunnen zijn wie je bent. Reageren
Zombiespeed Geplaatst: 12 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 12 oktober 2010 Ik heb niks tegen homos, ik vind dat ze mogen zijn wat ze zijn Ik volg al een tijdje www.youtube.com/ericosvlogs op youtube Hij is grappig, homo en toch een goede NL vlogger En hij heeft ook zijn hele verhaal op youtube verteld, ik heb echt respect dat hij dat durft Ik vind t trouwens dom dat je andere mensen voor homo uitscheld Reageren
Hayte Geplaatst: 12 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 12 oktober 2010 Sprunk, ik heb het idee dat je me verkeerd begrijpt. Natuurlijk mogen ze uit de kast komen. Maar jij hebt het erover dat ze het moeten uiten aan vrienden, familie, bekenden, etc. Die eerste twee zou ik nog kunnen begrijpen, maar bekenden? Die bekenden hebben er toch geen ruk aan aangezien ze alleen "bekenden" zijn, en als je het ze verteld kan jij erachter komen dat ze tegen homo's zijn ofzo. Als je juist aan iedereen gaat zeggen, hai, ik ben homo, dan is het alsof je jezelf juist in een andere groep wilt plaatsen. Als je er gewoon normaal mee omgaat en het niet als iets "speciaals" ziet, dan zal er minder raar naar je gekeken worden, en dus ook minder homogeweld, lijkt mij. @Hierboven Hij is grappig, homo, en toch een goede NL vlogger Wat probeer je nou weer te zeggen met "toch"? Reageren
Sprunk Geplaatst: 12 oktober 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 12 oktober 2010 Sprunk, ik heb het idee dat je me verkeerd begrijpt. Natuurlijk mogen ze uit de kast komen. Maar jij hebt het erover dat ze het moeten uiten aan vrienden, familie, bekenden, etc. Die eerste twee zou ik nog kunnen begrijpen, maar bekenden? Die bekenden hebben er toch geen ruk aan aangezien ze alleen "bekenden" zijn, en als je het ze verteld kan jij erachter komen dat ze tegen homo's zijn ofzo. Volgens mij begrijp jij mij verkeerd. Ik heb namelijk nooit gezegd dat je het per se MOET vertellen. Dat is iets wat MAG indien iemand dat graag wilt. Ik heb ook niet gezegd dat je het tegen bekenden moet zeggen, ik had het over kennissen. Onder kermissen versta ik mensen die je goed kent, maar net even te weinig ziet om echt een vriend te noemen. En nogmaals, je bent niet verplicht om uit de kast te komen, dat is een keuze. Het is ook een keuze bij wie je wel en niet uit de kast wilt komen. Dat is iets wat hij of zij geheel zelf moet bepalen. Als je juist aan iedereen gaat zeggen, hai, ik ben homo, dan is het alsof je jezelf juist in een andere groep wilt plaatsen. Als je er gewoon normaal mee omgaat en het niet als iets "speciaals" ziet, dan zal er minder raar naar je gekeken worden, en dus ook minder homogeweld, lijkt mij. Jij suggereert nu alsof alle homo's rondlopen met een sticker "ik ben gay" en op de achterkant "sla me in elkaar", maar dat is niet waar. Zoals je ook kunt lezen in de eerder genoemde artikelen proberen heel veel homo's en lesbi's het juist zo veel mogelijk te verbergen, bang voor reacties. En wees nu gewoon heel eerlijk, homo/lesbi zijn is toch gewoon iets speciaals "schuine streep" anders. 90% van de wereldbevolking is hetero, dus in dat opzicht zijn homo's toch een beetje anders. Reageren
Tomeken Geplaatst: 12 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 12 oktober 2010 Ik ben tegen zinloos geweld in het algemeen. Dus ook tegen homogeweld. Maar blijkbaar zijn er mensen die er anders over denken. maar dit is niet alleen bij homo's. Zinloos geweld is iets wat de laatste jaren alleen maar toeneemt. Reageren
Shorty_D Geplaatst: 12 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 12 oktober 2010 Homo's zijn mensen en alleen als je ziek in je hoofd bent, keur je en/of gebruik je geweld tegen homo's. Zelfde geld overigens geweld gebaseerd op ras/geloof. Reageren
Fiegel5 Geplaatst: 13 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 13 oktober 2010 (..) je gay bent (..) Overings is de term gay een belediging voor een homo, gay ben je als je overdrijft. Zoals Gordon, als homo val je op een jongen. Daarnaast nog even over outen, natuurlijk loop je vaker in je leven er tegenaan. Je wilt namelijk ook niet je hele leven tegen iedereen liegen, wat dan? Als een schoolvriend vraagt of je een vriendin hebt keihard nee zeggen? Of op een sollicitatie, je ziet het verkeerd Hyate. Als homo blijf je er continu tegen aanlopen. Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 13 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 13 oktober 2010 Homo's zijn mensen en alleen als je ziek in je hoofd bent, keur je en/of gebruik je geweld tegen homo's. Zelfde geld overigens geweld gebaseerd op ras/geloof. Kan je ook eens een post maken zonder dat je er discriminatie of de ''boze'' rechtse politiek er bij betrekt? Daarnaast nog even over outen, natuurlijk loop je vaker in je leven er tegenaan. Je wilt namelijk ook niet je hele leven tegen iedereen liegen, wat dan? Als een schoolvriend vraagt of je een vriendin hebt keihard nee zeggen? Of op een sollicitatie, je ziet het verkeerd Hyate. Als homo blijf je er continu tegen aanlopen. Als je nee zegt lieg je toch niet? Je hebt immers geen vriendin . Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.