Jump to content

GTA4 v1.0.4.0 + Win7 64bit gedonder


Smartzenegger

Recommended Posts

GTA4 v1.0.4.0 + Win7 64bit gedonder - Windows live wil niet, kan niet saven, GTA4 crashed gegarandeerd.

Alvast alle info op een rijtje:

Systeem:

CPU: i7 950

RAM: 12 GB

GFX: Geforce GTX280 OC 1GB

Audio: Creative X-Fi Titanium (SB0880)

OS: Win7 64bit

GTA4 v1.0 gepatched naar v1.0.4.0 (direct na installatie, dus voor activatie van het spel)

Mijn problemen zijn als volgt:

Installatie van windows live wil blijkbaar niet lukken, omdat ik niet met mijn windows live profiel kan inloggen, wat betekend dat ik helemaal niet kan opslaan in het spel. (on acceptabel!)

Als ik het spel start vraag ie of ik mij wil aanmelden omdat ik anders niet kan opslaan, ik kies YES en dan haalt ie mijn profiel op, zegt vervolgens dat ik windows live moet updaten, en moet ja kiezen.

na een progressie balk flikkert ie mij uit het spel en start de install wizzard voor windows live.

Naar mijn idee wordt dit niet afgemaakt, maar op het moment zelf lijkt het zo omdat ie ineens zelf weer het spel voor mij opstart, wat weer resulteert in exact de zelfde cyclus over en over.

Belachelijk, ik kan dus niet aanmelden en opslaan, goed, even spelen en kijken hoe het draait, draait goed... tenminste, zo lijkt het want binnen enkele minuten crashed het spel, en krijg vrolijk de melding:"GTA4 werkt niet meer"

Als dit niet gebeurd (wat dus ook gebeurd als alternatief van hier boven genoemd) crashed ie ook wel eens met een prachtig classic windows blue screen, met schitterend geluids happer/stottering.

Dan volgt als enige optie nog de reset knop te gebruiken.

Ik heb het voorheen op een XP systeem met iets minder dan minimaale systeem eisen gedraaid, crashte ook + meer problemen. (alleen CPU was 2x200MHz te traag) maar windows live werkte goed, en kon gewoon opslaan.

Ik durf niet die hogere versie (onofficiële?) update te gebruiken: GTA4Patch6.en en/of title_update_7_EN want in winxp deed ie dan helemaal niets meer, starte niet eens meer op... :S

Kan iemand mij helpen, of heeft iemand dezelfde problemen?

Bewerkt: door Smartzenegger
Link to comment
Delen op andere websites

Nieuwste patch al geprobeerd?

Hij zegt net dat hij die niet durft te gebruiken.. Ik zou het echter wel eens proberen. De nieuwste patch zorgt dat veel problemen opgelost zijn en je kan nog altijd eens een reinstall doen mocht het niet werken. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

en je moet sowieso eerst een Games For Windows Live account aanmaken, iets wat ik niet kan opmaken uit je tekst dat je dat hebt gedaan.

Ook moet je gta4 via LaunchGTAIV.exe starten en deze als administrator uitvoeren, grote kans dat hij dan al niet meer crasht.

Link to comment
Delen op andere websites

Sorry voor de late reply, maar ik zoek altijd eerst alles uit voordat ik zinnig antwoord kan geven.

Ok, ik heb de nieuwste versie gepatched, en gelukkig, het werkt.

Ik kan gewoon inloggen en ingame autosaven en gewoon saven. (opslaan)

Maar, hij bleef crashen... maar dat blijkt achteraf gezien aan instellingen in mijn bios te liggen.

Ik dacht dat ik alles goed had ingesteld op gebied van geheugen, maar dat blijkt dus anders, vind het vreemd, hoe dan ook, ik ben niet zo van die AMI bios, vind Phoenix bios veel beter.

Met AMI bios 16Megabit vind ik dat er een hoop ruimte verloren is gegaan aan een hoop zinloze settings, want ik mis nog een aantal standaard settings die er nu niet eens meer inzitten zoals bijvoorbeeld system bios cachable en bios shawoding.

Asus moederborden zijn goed, maar dat ze er nu AMI troep op doen begrijp ik echt niet.

Tot nog toe is het dus niet meer gecrashed, mocht het weer gebeuren dat houd ik jullie op de hoogte.

Maar vooral nog bedankt voor jullie hulp, heeft mij er toch toe gezet die update te doen, en is ook zeker aan te raden op mijn/een Win7 64bit systeem.

Bubbel posten mag hier niet (niet erg handig in dit geval) maar hier is dus een update:

Wat blijkt, is dat het geheugen wat ik heb gekocht niet de specificatie blijkt te hebben dan waaronder het verkocht is.

Dit is niet de fout van de handelaar, want het label gebakken in de modules zelf staat ook dat 't CL6-6-6 is, maar in werkelijkheid CL7-7-7.

Bij clock settings op CL6-6-6 (wat zijn specificatie gewoon is) crashed GTA4 binnen enkele minuten.

Jullie zullen wel afvragen, wat is dan het merk van deze oplichters? (daar lijkt het dus wel op)

Het merk is GEIL, dus mijn advies is, koop geen GEIL.

De rede dat ik dit geheugen heb gekocht is vanwege de lage latency (CL6-6-6 @ 1333MHZ) en nu blijkt het dus niet eens dat te zijn.

Ik overweeg retour zending...

Iemand nog enig advies?

Bewerkt: door Smartzenegger
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...