Jump to content

[NEW][800€] High-end PC


HA5H

Recommended Posts

en dat werkt dan op de pc afdeling van de media markt? :bonk:

Ik weet sowieso al veel van Hard- en Software af, daarbij leer ik ook nog dagelijks.

Daarbij is je post zeer nutteloos en vraag ik hier om hulp, geen kritiek.

Nou ieman ddie zoveel verstand ervan heeft weet op zijn minst dat intel over het algemeen beter is dan amd en weet ook dat er gewoon een handleiding bij alles meegelevert word...

Link to comment
Delen op andere websites

Iemand die bij een computer winkel werkt is meestal iemand die vrij weinig van computers weet. Dat is gewoon standaard zo. Er zijn wat uitzonderingen, maar helaas niet te veel.

On-topic; wil je er ook een scherm bij of niet?

Link to comment
Delen op andere websites

ach ja, nu ik toch bezig ben, je dubbelpost im just saying

Maar wat een onzin dat jij niet wist dat je er een handleiding bij krijgt, heb je uberhaupt geen eens pc kennis voor nodig.

Bij je magnetron -> Handleiding

Bij je tv -> Handleiding

Bij je winnie de pooh dekbed-overtrek -> Geen handleiding maar er zit wel een stikseltje aan waardoor je weet hoe het werkt

Bij je kant en klare pc -> Handleiding

Geef me een reden waarom er dsn bij een los moederbord geen handleiding zou zitten?

Maar dus als ik het goed begrijp, omdat je in een winkel op een computerafdeling is het niet erg dat je er niks vanaf weet maar wel bij een online webshop? Volgens mij is dat hetzelfde, vraag me af wat je taak bij de mediamarkt is, ben je een van de schappen?

Jij bent heus niet de enige die er geen bal vanaf weet, ongeveer 90% weet er niks vanaf en diegenen die het wel weten zetten de pc's in elkaar. Schandalig eigenlijk, je werkt in een computerzaak dus verwacht je wat verstand ervan te hebben. Bij de beterbed kunnen ze toch ook wel aanwijzen wat je nodig hebt voor je bed?

Maar om even verder erop in te gaan.

Ik zou in jou geval een Phenom II X6 nemen, 4GB geheugen en een GTX460, om even te beginnen.

Link to comment
Delen op andere websites

Bij kant en klare notebooks, netbooks, monitoren, PC's e.d. die in een doos verpakt zitten, zit natuurlijk altijd een handleiding. Maar weet ik veel hoe dat zit als ik bij een online shop losse onderdelen bestel?

Jij vind het logisch, ik niet, want ik heb het nog nooit gedaan. Misschien leveren ze alleen maar een handleiding voor het in elkaar zetten en halen ze de andere handleidingen weg. Ik weet niet hoe hun werkwijze is, aangezien ik (voor de honderdenduizendste keer) dit nog nooit eerder heb gedaan.

Hoe verkoop jij dan PC's als je niks van goede en slechte hardware afweet? Iemand vraagt bijvoorbeeld om een gaming PC, en jij bied hem de duurste en meest shiny en overdreven uitziende uit?

Link to comment
Delen op andere websites

=1&product[306737]=1&product[262892]=1&product[232977]=1&product[309177]=1&product[80156]=1&product[72617]=1&product[7517]=1"]De eerste samenstelling van dit topic

X6 1075T BE, 460 Hawk, 4GB aan RAM, etc. etc. etc.

Ik heb er overclock-spul in gedaan omdat je zegt dingen van pc's te weten. Als je het mij vraagt heb je er de ballen verstand van, maar ik zet er maar overklok zooi in voor het geval dat. Ook zit er geen OS in, omdat je zegt veel van software te weten (als je begrijpt wat ik bedoel)

Oh, en even over het handleidingen verhaaltje. Volgens mij zat er bij onze nieuwe tv geen fysieke handleiding in (zat hij er wel in was het een hele simpele), maar zat hij in de tv zelf. Wel lekker handig als je tv kapot is, maar dat is bijzaak.

Bewerkt: door Hayte
Link to comment
Delen op andere websites

dan nog is het een handleiding.

Volgens mij werk jij echt bij de Mediamarkt als bureau ofzo, want dan kan ik het me enigzins voorstellen dat je er geen verstand van hebt. Mijn moeder die amper weet hoe je een pc aanzet weet zelfs nog dat je bij een moederbord gewoon een handleiding krijgt, zoiets is volgens mij zelfs verplicht.

Bewerkt: door wesley123
Link to comment
Delen op andere websites

20101018174632capture.png

Link

Lijkt misschien een beetje op de lijst van Hayte, ik zal even toelichten waarom ik voor deze zou kiezen:

-De processor/platform combinatie geeft op het moment misschien net iets minder 'bang for buck' dan de meeste Phenom II/dual core Intel processoren, maar wat de toekomst betreft zal je waarschijnlijk goedkoper uit zijn.

Nu is een i5-760 misschien wat overkill icm een GTX 460, maar stel dat je over een paar jaar je videokaart wil upgraden(er vanuitgaand dat er een stijgende lijn blijft in hoe snel videokaarten zijn) is het wel prettig als je CPU geen grote bottleneck wordt. Als dat zo is zal je ten slotte eerder een nieuw moederbord+processor moeten kopen.

-Een Scythe Mugen 2 Rev. B processorkoeler, de bijgeleverde Intel koeler is niet zo best. Deze koeler is voldoende om een i5-760 naar 3.6GHz te klokken zonder dat de load temparaturen boven de 75 graden Celsius gaan(er vanuit gaand dat je behuizing een goede airflow heeft)

-De gekozen videokaart heeft 3 jaar garantie, en een stillere koeler(die net iets slechter koelt). bron 1 2

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou gaan voor het systeem van Hayte.

Die processor is net iets sneller, zijn videokaart is net iets sneller en het systeem is iets goedkoper.

En een Intel boxed koeler presteerd prima hoor zolang je niet gaan overklokken.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...