Jump to content

Het gebruik van sarcasme

Sarcasme.  

64 leden hebben gestemd

1. 1. Aanklikken wat van toepassing is.

• Ik kan geen sarcasme herkennen.
      3
    • Ik kan het herkennen, maar ik gebruik het niet.
      4
    • Ik herken sarcasme en ik gebruik het ook.
      57

Recommended Posts

Geplaatst:

Meestal herken ik wel sarcasme. Iemand die zegt dat hij altijd sarcasme herkent, liegt in mijn ogen gewoon. Niet altijd is het even duidelijk; zowel op het forum (en internet) als in het echt. Soms denk je dat iemand sarcastisch is, maar meent hij het gewoon. Je vat het echter als sarcasme op, omdat het voor jou gewoon logisch is (of juist helemaal niet). Andersom kan natuurlijk ook.

Sarcasme is over het algemeen helemaal niet leuk, het moet spot zijn. Het is lastig om goed sarcasme grappig te laten zijn. Vind dat Nandro dat bijvoorbeeld vaak doet: én sarcasme, én grappig. Helaas zijn er maar wat veel leden die sarcastisch zijn om zo andere leden te vernederen of af te zeiken. Dan vind ik dat je beter normaal kunt doen en het sarcasme beter achterwege kan laten.

Geplaatst:

Sarcasme is pittig, zeker op internet. Aangezien je ook jongere mensen op het forum hebt, denk aan kinderen van een jaar of 10-13 die het vaak serieus oppakken. Waardoor er misverstanden komen, en vaak nog wel ruzies ook. En dat is jammer, het gebruik van sarcasme prefeer ik wel. Maar dan in combinatie met inderdaad een smilie die het heel duidelijk aangeeft. Zoals bijvoorbeeld: :-( of :7

Zo krijg je als lezer (vaak) al die zet mee naar sarcasme, en als je zin een beetje duidelijk is heerst het meteen natuurlijk. Maar vaak is het niet zo, en dan ga je topics krijgen zoals die van Nandro die luidt "Leden kunnen te veel". Daaruit blijkt niet direct het sarcasme wat er wel heel duidelijk inzit, en dat is vaak jammer. Want dan ontstaan er zoals ik hierboven al zei misverstanden.

Zelf ben ik een gigantische optimist in RL, als ik dus wat met sarcasme zeg dan is dat nog erger als normaal. Of juist heel erg pessimistisch wat dus men niet van mij verwacht. En natuurlijk het bekende ondertoontje, op internet probeer ik het een beetje in te houden. Weliswaar lukt het niet altijd, maar als ik dan wel wat zeg. Dan zorg ik wel dat de sarcasme er goed vanaf druipt.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik gebruik echt te vaak sarcasme denk ik, maar ik herken het ook best snel

Al ben ik er wel eens flink ingestonken :schater:

Geplaatst:

Sarcasme is, in tegenstelling tot ironie, vaak bijtend, hatelijk, honend, scherp, en dat wordt niet door iedereen gewaardeerd / op waarde geschat.

Ironie komt wat vriendelijker over, zie hier de verschillen tussen die twee begrippen.

Geplaatst:

Sarcasme is, in tegenstelling tot ironie, vaak bijtend, hatelijk, honend, scherp, en dat wordt niet door iedereen gewaardeerd / op waarde geschat.

Ironie komt wat vriendelijker over, zie hier de verschillen tussen die twee begrippen.

Na dit gelezen te hebben, denk ik dat ik toch meer ironisch ben :puh:

• 2 weken later...
  • 4 weken later...
Geplaatst:

BUMPJE :engel:

Ik herken sarcasme veel minder snel op het forum dan in het echt. In mijn ogen zie ik niet zo gauw aan een post of iemand nou iets sracastisch bedoeld, of niet. Althans, dit ligt eraan om wat voor reden het gaat. :puh:

Geplaatst: (bewerkt)

Ik vind Sarcasme niet leuk maar ook niet stom.

Ik vind jou niet leuk maar ook niet niet stom.

Vertel dan op zijn minst wat je er dan wel van vind, en waarom.

Bewerkt: door Teh_Ninja
Geplaatst:

Ik hou van sarcasme. En van cynisme. Soms, héél soms ga ik wel eens de mist in met het herkennen van (ook andersom: Dan denk ik dat iets sarcastisch is, reageer ik daar sarcastisch op blijkt het serieus te zijn.), en dan krijg je lastige situaties.

Geplaatst:

Haha, dat is een bekend probleem hier. Ik heb wel eens akkefietjes gehad met iemand (Niet van GTAForum overigens), omdat ik nogal flauw had gereageerd op een topic van hem. Ik dacht dat het gewoon om een geintje ging, maar 't bleek allemaal heel serieus te zijn. Het is op internet vaak nogal lastig om op de juiste manier over te komen; je ziet elkaar niet, je hoort elkaar niet, en je kunt dus aan iemands bewegingen en expressies niet zien of 't nou wel of geen grapje is. Maar ook in het echte leven werkt dat vaak in m'n nadeel: ik ben zo flauw en cynisch dat mensen me vaak niet serieus meer kunnen nemen.

En dat laatste was volkomen serieus, om verwarring te voorkomen.

Geplaatst: (bewerkt)

I <3 sarcasme. Ik gebruik het dagelijks en het is gewoon grappig als je het combineert met grapjes..:) Of om natuurlijk lekker grof te zijn in combinatie met humor als ze het uitlokken..:engel:

Bewerkt: door MegaPilot

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...