Jump to content

.htaccess RewriteRule


Sublime

Recommended Posts

Hey,

ik heb even lopen zoeken op het internet naar een Rewriterul voor .htaccess

Heb hele verhalen geprobeerd maar hetgene wat ik wil bereiken lukt niet.

Ik heb een website beschikbaar in drie talen (nederlands = nl, duits = de, engels = en).

Als mensen op index.php komen kunnen ze dus kiezen tussen 3 talen (een link naar /nl/ , /de/ of /en/). En ik wil deze mappen dus "faken" met RewriteRule, want ik ga niet 3 keer

mijn hele website layout kopieeren. ik heb een script (home.php?lang=nl&p=home) die dus de taal en de pagina verwerkt in de layout. Ik probeer dus als mensen /nl/home/ aanvragen het script home.php?lang=nl&p=home aan te roepen. De Taal en de pagina zijn dus 2 variabelen die waarschijnlijk met een regex moet worden gecontroleerd. Ik heb dus al gekeken maar niets lijkt te werken? Kan ik misschien een voorbeeld krijgen? :D

Bewerkt: door Maikle
Link to comment
Delen op andere websites

precies wat ik nodig had.. na heel wat gepruts heb ik ook nog wat geleerd over regex ;p

Nog voor mensen die het misschien nog eens nodig hebben:

# Als er geen pagina opgegeven is, include dan home
RewriteRule ^(nl|de|en)/$ home.php?lang=$1&p=home
# Verwerk de pagina als er een taal (nl,de,en) word opgegeven en een pagina en eventueel parameters
RewriteRule ^(nl|de|en)/([a-zA-Z0-9]*)/([a-zA-Z0-9\&\=]*) home.php?lang=$1&p=$2&$3

:slotje:

Bedankt!

Bewerkt: door Maikle
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...