GwnHugo Geplaatst: 22 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 22 oktober 2010 Ik vraag me af hoe je in photoshop een soort gradient fade out kan maken. Dus iets zoals dit: Daar zijn wel genoeg tutorials van op internet te vinden, maar ik vraag me af hoe je dit moet doen met een radial gradient. Kan iemand me helpen? Reageren
Silverbyte Geplaatst: 22 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 22 oktober 2010 Als je de gradient gaat aanbrengen, selecteer er dan een die half transparant is, zoals je in de afbeelding hierboven kunt zien. Hierdoor breng je alleen de 'foreground colour' aan, en blijft de rest van de afbeelding intact. Dit werkt gewoon met alle gradients. Reageren
GwnHugo Geplaatst: 23 oktober 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 23 oktober 2010 Dat had ik ook al geprobeerd, maar op een of andere manier krijg ik dan alleen maar een heel klein rondje. Het maakt niet echt uit hoever ik hem uitrek. Helpt het bijvoorbeeld wel als ik een ander formaat neem? Reageren
Kloep Geplaatst: 23 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 23 oktober 2010 Ik heb het ook even geprobeerd, en mij lukte het ook niet met een gradient. Wat je wel zou kunnen doen, is een selectie maken van wat je wilt behouden (een rondje dus), dan de selectie omdraaien en dan featheren. Dan krijg je denk ik wel ongeveer het gewenste resultaat. Reageren
GwnHugo Geplaatst: 23 oktober 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 23 oktober 2010 Het lukt me niet echt. Zou je het misschien nog een keer uit kunnen leggen? :$ Bij mij gebeurt er helemaal niks als ik dat doe, maar sowieso nooit als ik feather gebruik. Dus waarschijnlijk doe ik daarmee iets verkeerd. In ieder geval bedankt voor de reacties. Reageren
BV_1993 Geplaatst: 23 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 23 oktober 2010 Dat had ik ook al geprobeerd, maar op een of andere manier krijg ik dan alleen maar een heel klein rondje. Het maakt niet echt uit hoever ik hem uitrek. Helpt het bijvoorbeeld wel als ik een ander formaat neem? Je moet de lengte van de gradient aanpassen en eventueel ook de gradient zelf ook. Maar ik ga het zelf eerst nog eens proberen te bereiken op een andere afbeelding voor ik het uitgebreid uitleg hoe het werkt. Reageren
Kloep Geplaatst: 23 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 23 oktober 2010 Het lukt me niet echt. Zou je het misschien nog een keer uit kunnen leggen? :$ Bij mij gebeurt er helemaal niks als ik dat doe, maar sowieso nooit als ik feather gebruik. Dus waarschijnlijk doe ik daarmee iets verkeerd. In ieder geval bedankt voor de reacties. Je maakt een selectie van het gedeelte wat je wilt houden. Dan rechtermuisklik in de selectie en "Select Invers" doen. Dan ga je feather (grootte hangt af van de grootte van je afbeelding) en dan klik je op delete. Denk er wel aan dat je alles op 1 laag moet doen. Reageren
GwnHugo Geplaatst: 23 oktober 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 23 oktober 2010 Heel erg bedankt, zo werkt het wel. Reageren
BV_1993 Geplaatst: 26 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 26 oktober 2010 Heel erg bedankt, zo werkt het wel. Er staat letterlijk uitgelegd op deze pagina hoe je het moet doen Reageren
GwnHugo Geplaatst: 27 oktober 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 27 oktober 2010 Heel erg bedankt, zo werkt het wel. Er staat letterlijk uitgelegd op deze pagina hoe je het moet doen Die had ik ook al bekeken, maar dat werkte bij mij niet met een radial gradient. Toch bedankt voor de moeite. Reageren
BV_1993 Geplaatst: 27 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 27 oktober 2010 Heel erg bedankt, zo werkt het wel. Er staat letterlijk uitgelegd op deze pagina hoe je het moet doen Die had ik ook al bekeken, maar dat werkte bij mij niet met een radial gradient. Toch bedankt voor de moeite. Klopt, met een Radial Gradient werk het inderdaad niet, je hebt gewoon een Linear Gradient nodig Reageren
Dr.McShizzle Geplaatst: 27 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 27 oktober 2010 Wat ook nog kon, i.p.v de Gradient Tool, was gewoon de Gradient Overlay aanklikken bij de Blending Options van zomaar een Layer. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.