Jump to content

Virus scanner


ikt

Recommended Posts

Hoihoi :)

Bestaan er virusscanners die je niet hoeft te installeren? Gewoon even downloaden, uitvoeren, en het laat een lijstje zien van wat er geinfecteerd kan zijn. :) Ik heb nu al meer dan een jaar geen antivirusprogramma meer omdat ik mij vaardig genoeg acht om geen virussen binnen te halen. Nu ben ik nieuwschierig of er toch wat binnen kan zijn geslopen. :)

Dankjewel :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Woei, dankje :)

Indien er wat ongemakkelijkheden in de computer zijn ingeslopen, zal ik het resultaat posten :)

Oh, er zijn er al 5 tot nu toe. :$

Oh, 2 zijn er geen en de rest is allemaal aan koekjes.

edit:

HA, 4 FALSE POSITIVES!

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

Ik raad je toch aan om gewoon een real time virusscanner te nemen, zoals bijvoorbeeld Microsoft Security Essentials. Je kan jezelf nog zo geweldig vinden met computers, maar zelfs de best beveiligde banknetwerken worden nog gehackt, dus als iemand kwaat wilt met jou PC ga jij dat echt niet tegen kunnen houden. Toegegeven, MSE houd ook niet alles tegen, maar het is wel nét even wat veiliger dan "kijk mij eens stoer doen zonder anti virus".

Link to comment
Delen op andere websites

Nou draai zelf zonder real-time anti virus inds ik W7 heb, en hoe raar het ook is, ik heb stukken minder virussen dan toen ik wel een anti-virus had. Ik scan zelf af en toe nog met MBAM en dat is dat, vind het een stuk fijner dan dat ik om de zoveel tijd een melding kreeg van mijn AV met een false positive of dat hij een virus vind waarvan ik zelf ook weet dat het een virus is(ik werk soms met virussen in VMWare). Met een stuk of honderd van die openstaande virussen is dat nogal irritant.

Link to comment
Delen op andere websites

Met alle respect, maar die PC van jou is niet echt representatief voor alle computers. Bij jou loopt FF ook als dikke stront door een rietje terwijl het bij de rest als de brandweer gaat.

Zeker als je ook eens via illegale wegen wat binnen smokkelt via "Kazaa achtige" applicaties is real time malware bescherming echt geen overbodige luxe.

Link to comment
Delen op andere websites

dat heb ik nooit gezegt(denk ik). Heb je uberhaupt andere browsers zoals opera, safari en weet ik veel welke nog meer geprobeert? Dan komt FF er behoorlijk traag uit. Zeker met hoe het bij mij na 4 maand FF ging werken en een reinstall niks helpte, dan is mijn keuze snel gemaakt.

Maarja, zonder AV doe je zelf onbewust zelf een stukje voorzichtiger, want je hebt het beschermlaagje niet meer. Als ik over illegale meuk die ik download niet zeker ben haal ik altijd eerst nog even een MBAM scan erover, just to be sure

Link to comment
Delen op andere websites

Ik raad je toch aan om gewoon een real time virusscanner te nemen, zoals bijvoorbeeld Microsoft Security Essentials. Je kan jezelf nog zo geweldig vinden met computers, maar zelfs de best beveiligde banknetwerken worden nog gehackt, dus als iemand kwaat wilt met jou PC ga jij dat echt niet tegen kunnen houden. Toegegeven, MSE houd ook niet alles tegen, maar het is wel nét even wat veiliger dan "kijk mij eens stoer doen zonder anti virus".

Wat dacht je van nee :) Ik heb 4 hele antivirussen gebruikt (Norton/Symantec/MSE/Avast), en ze waren allemaal pure bloat en ongelofelijk irritant :) Ik heb liever een perfect werkende computer zonder gezeik, dan een dikke zware antivirus die bij elk bestandje gaat zeiken. :) Ik weet hoe ik met computers om moet gaan, ik open geen fotovanjouinjeonderbroekopeenfeestwaarjenietwas.jpg.png.zip.rar.bat.exe, alles wat enigszins verdacht lijkt Google ik voordat ik het installeer en ik heb bovendien zo'n dingetje dat alle verbindingen van alle processen nakijkt. De enige IP's die er staan zijn van Microsoft. Het enige goede positief geteste bestand was niet eens een kwaadaardig bestand. Ik vind het goed zo. :)

Edit: Oh. :$

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...