Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik vraag me af welke modding stappen je moet nemen om liberty city in gta vc te plaatsen (met die nieuwe patch dat de gameborders weg zijn), moet je dan de IPL's en IDE's en COL bestanden van gta3 naar gtavc kopieren, en dan alles uit gta3 toevoegen aan gta3.img van vice city, of zit hier meer aan verbonden

Geplaatst:

Daar komt echt heeeeeeeel veeeeeeeel meer bij kijken, dan even een paar bestanden verplaatsen. Het bestandsformaat dat SA voor de verschillende files gebruikt wijkt af van het oude formaat. Ook moeten waarschijnlijk allerlei dingen gefixed worden, om met nieuwe features in SA te kunnen omgaan.

Het gaat vast wel gebeuren een LC mod voor SA, maar verwacht het niet op korte termijn.

Geplaatst:

Kunnen we eens gaan onderzoeken:

We moeten alle bestanden nagaan en vergelijken:

- IPL's

- IDE's

- COL's

- DFF's

- TXD's

Eerst gaan we kijken of er misschien flags zijn bijgekomen in de IPL's van VC t.o.v. GTAIII

een regel uit een IPL uit GTAIII:

2075, Jetty, 53.6399, -605.708, 23.1283, 1, 1, 1, 0, 0, 0, 1

een regel uit een IPL uit GTAVC:

865, ap_tower, 0, -1685.179443, -923.3638916, 13.48704815, 1, 1, 1, 0, 0, 0, 1

Je ziet dus dat in de IPL van VC precies één flag is bijgekomen, namelijk de "0" die achter de naam v/h object staat. De rest is hetzelfde. Als je de IPL's dus wilt gaan omzetten moet je dus in elke regels die 0 toevoegen.

---------------

Nu de .IDE eens bekijken:

GTAIII:

2075, Jetty, compark, 1, 163, 0

GTA VC:

865, ap_tower, ap_buildings2, 1, 299, 0

Deze zijn dus hetzelfde gebleven.

---------------

De .col file is volgens mij niet meer te gebruiken in VC. Ik heb vaker eens een object uit LC in VC gezet, en toen heb ik .col file moeten converteren.

Ik weet dit echter niet zeker, hiervoor kan je beter naar een maker van GTA LC stappen.

---------------

De DFF's zijn gewoon te gebruiken in VC.

---------------

De TXD's zijn ook gewoon te gebruiken in VC.

---------------

Verder zijn er nog veel meer problemen waar je rekening mee moet houden, zoals ID gebruik, en als je VC en LC naast elkaar wilt plaatsen moet je een hele game gaan verschuiven anders komen ze in elkaar te liggen.

---------------

Maar ik denk dat je beter aan Patrickw ofzo kan vragen want ik heb er nu ook weer niet zo veel verstand van.

Ik hoop je voldoende geïnformeerd te hebben. :)

edit: Patrick was me al voor. :puh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...