Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

hallo ik ben de laaste tijd bezig met mods maken en ik heb wel een paar gemaakt

en ik heb ook een ps1 mod gemaakt wand die zag ik nog niet op internet dus dat is de rede dat ik hem gemaakt heb

ps1_mod.png

de download link

ik hoop dat jullie hem mooi vinden

ps. bij v1.2 doe ik de controller ook anders

Bewerkt: door gm_jerry
Geplaatst:

wow ziet er best wel goed uit wel jammer van die controller hopelijk fix je dat met v1.2 :cya: ik heb hem all gebruikt kan je ook wat doen aan het spel van de spelcomuter :?

Geplaatst:

wow ziet er best wel goed uit wel jammer van die controller hopelijk fix je dat met v1.2 :cya: ik heb hem all gebruikt kan je ook wat doen aan het spel van de spelcomuter :?

met die controller is zo gefixt maar met dat spel moet ik even kijken ik ben nu namelijk bezig met een skin mod

Geplaatst:

Mooi gedaan, maar die controller klopt voor geen kant :puh:.

thanks ja het klopt met die controller maar ik was zo bezig met de ps1 dat ik dat andere vergeten ben wand ik maakte hem omdat ik de ps1 mod nooit zag op andere sites alleen de nieuwe soort spel computers dus dat is de rede dat ik hem maak

Geplaatst: (bewerkt)

Eigenlijk klopt er geen drol van, op het PS1 logo en de lijnen aan de achterkant na, da's eigenlijk het enige dat nog redelijk klopt :7 Ik weet niet precies hoe de textures op dat ding zijn gemapt en of sommige delen elkaar overlappen, maar b.v. de voorkant, daar horen 2 gleuven in te zitten voor de controllers en nog 2 erboven voor memory cards, het Sony logo hoort op het cd-klepje te zitten, de knop om het klepje open te doen en de aan-uit knop zitten er zelfs helemaal niet op, de lijnen die achter wel zitten lopen in het echt door naar voren(voor het klepje zeg maar)...

Allemaal dingen die redelijk makkelijk te fixen kunnen zijn... (tenzij er heel veel overlapping in de UV mapping zit, Rockstar kennende zal dat wel het geval zijn :ch:).

Verder is de controller nog niet zo heel fout, aangezien de controller van een Ps2 volgens mij ook werkt op de Ps1...

Bewerkt: door Mythbuster
Geplaatst:

Eigenlijk klopt er geen drol van, op het PS1 logo en de lijnen aan de achterkant na, da's eigenlijk het enige dat nog redelijk klopt :7 Ik weet niet precies hoe de textures op dat ding zijn gemapt en of sommige delen elkaar overlappen, maar b.v. de voorkant, daar horen 2 gleuven in te zitten voor de controllers en nog 2 erboven voor memory cards, het Sony logo hoort op het cd-klepje te zitten, de knop om het klepje open te doen en de aan-uit knop zitten er zelfs helemaal niet op, de lijnen die achter wel zitten lopen in het echt door naar voren(voor het klepje zeg maar)...

Allemaal dingen die redelijk makkelijk te fixen kunnen zijn... (tenzij er heel veel overlapping in de UV mapping zit, Rockstar kennende zal dat wel het geval zijn :ch:).

Verder is de controller nog niet zo heel fout, aangezien de controller van een Ps2 volgens mij ook werkt op de Ps1...

ik heb op google naar ps1 gezocht en naar een goeie en die henb ik op de goeie marnier er op gedaan

Geplaatst: (bewerkt)

Kennelijk dus niet. Ik heb toevallig zelf een PS1 liggen, en ik weet hoe hij eruit ziet. Ook ik heb op Google naar Ps1 gezocht :clown: Misschien dat jij de Ps1 Slim hebt gebruikt, maar het enige wat er dan veranderd zijn: Roosters op zijkanten, de lijnen die aan de voorkant niet doorlopen, en hij is ronder en kleiner(maar dat heeft alleen maar wat te maken met het model)...

Dus dan ben je nog steeds de aan-uit knop, cd-klep open knop, de controller stekker ingangen en memory card ingangen vergeten, het logo heb je dan nog steeds totaal op de verkeerde plek gezet(hoort op het klepje, niet op de voorkant)... Oja, en iets wat in m`n vorige post niet zei: De lijnen die jij er nu op hebt zitten zitten in het echt veel dichter bij elkaar, zowel op de slim als op de normale Ps1, en de vorm van het klepje is bij jou veel te groot: het klepje dat op dit model zit is de grootte van het klepje in het echt, in jou texture is het klepje bijna even groot als het hele apparaat. Je hebt waarschijnlijk gewoon een plaatje van de Ps1 in de texture file gegooit en ietsje aangepast, in plaats van hem echt te verdraaien zodat hij klopt met het model...

Daarbij, als je een Ps1 Slim hebt gebruikt, had je beter de normale Ps1 kunnen doen, aangezien de Ps1 Slim in het echt veel kleiner is, en de console in het spel vrij groot...

Even voor duidelijkheid.

PS1 normaal

cover-_sony.playstation.1.jpg

PS1 Slim

sony_psone_1.jpg

:)

Probeer me dus niet te vertellen dat je hem perfect hebt nagemaakt, want hij klopt totaal niet. Zelfs het logo is veel te groot(je hebt niet eens een poging gedaan om het klepje in je texture met het klepje in het model te laten kloppen, vandaar dat het logo veel te groot is), en de lijnen over de achterkant lopen te ver uit elkaar, iets waarvan ik eerst nog dacht dat het wel aardig klopte :)

Ik neem aan dat je nu zelf ook wel ziet dat de enige overeenkomsten de kleur en het logo zijn

Bewerkt: door Mythbuster
Geplaatst:

Lol die plaatjes van PSone doet toch weer goede herinneringen naar boven.

Maar ef ontopic als ik jouw was zou ik beginnen met het leren hoe je photoshop moet gaan gebruiken. Want laat me raden dit heb je met paint gedaan.

Geplaatst:

Lol die plaatjes van PSone doet toch weer goede herinneringen naar boven.

Maar ef ontopic als ik jouw was zou ik beginnen met het leren hoe je photoshop moet gaan gebruiken. Want laat me raden dit heb je met paint gedaan.

klopt ik heb paint gebruikt

Geplaatst:

Kennelijk dus niet. Ik heb toevallig zelf een PS1 liggen, en ik weet hoe hij eruit ziet. Ook ik heb op Google naar Ps1 gezocht :clown: Misschien dat jij de Ps1 Slim hebt gebruikt, maar het enige wat er dan veranderd zijn: Roosters op zijkanten, de lijnen die aan de voorkant niet doorlopen, en hij is ronder en kleiner(maar dat heeft alleen maar wat te maken met het model)...

Dus dan ben je nog steeds de aan-uit knop, cd-klep open knop, de controller stekker ingangen en memory card ingangen vergeten, het logo heb je dan nog steeds totaal op de verkeerde plek gezet(hoort op het klepje, niet op de voorkant)... Oja, en iets wat in m`n vorige post niet zei: De lijnen die jij er nu op hebt zitten zitten in het echt veel dichter bij elkaar, zowel op de slim als op de normale Ps1, en de vorm van het klepje is bij jou veel te groot: het klepje dat op dit model zit is de grootte van het klepje in het echt, in jou texture is het klepje bijna even groot als het hele apparaat. Je hebt waarschijnlijk gewoon een plaatje van de Ps1 in de texture file gegooit en ietsje aangepast, in plaats van hem echt te verdraaien zodat hij klopt met het model...

Daarbij, als je een Ps1 Slim hebt gebruikt, had je beter de normale Ps1 kunnen doen, aangezien de Ps1 Slim in het echt veel kleiner is, en de console in het spel vrij groot...

Even voor duidelijkheid.

PS1 normaal

cover-_sony.playstation.1.jpg

PS1 Slim

sony_psone_1.jpg

:)

Probeer me dus niet te vertellen dat je hem perfect hebt nagemaakt, want hij klopt totaal niet. Zelfs het logo is veel te groot(je hebt niet eens een poging gedaan om het klepje in je texture met het klepje in het model te laten kloppen, vandaar dat het logo veel te groot is), en de lijnen over de achterkant lopen te ver uit elkaar, iets waarvan ik eerst nog dacht dat het wel aardig klopte :)

Ik neem aan dat je nu zelf ook wel ziet dat de enige overeenkomsten de kleur en het logo zijn

ik had vroeger ook een ps1 maar die ging kapot nou het beeld werd raar ik heb nu all 8 jaar een ps2 dus vlak na me ps1 een 2 gekregen en oke er ontbreken wat dingen maar dan moet je bij de geene zijn die dat plaatje online had gedaan van de ps1 zelf waar ik hem vandaan heb

Geplaatst: (bewerkt)

Net wat ik al dacht! Je hebt niet eens een texture gemaakt, gewoon een plaatje van internet erop geplakt!

Goed werk man, dat is geen mod maken.. Dat is een plaatje met een plaatje vervangen.

En dan ook nog eens de maker van het plaatje de schuld geven. Jij bent de modder(nouja, zo noem je jezelf), jij hebt JUIST als taak om de delen van het plaatje in de texture op de goede plaats te zetten. De texture met een internet-plaatje vervangen is niet modden, dat kan elke boeren lummel...

Ga eens fatsoenlijke textures maken. zorg voor duidelijke foto's met zo min mogelijk perspectief van voor, boven en zijkant en evt achterkant, en rangschik ze zo op de texture dat ze kloppen ingame, ga dan eens kijken of je de kleurbalans goed kan krijgen(zodat alles mooi naadloos op elkaar aansluit in de texture). Dit is echt het woord mod niet waard.

Je moet niet zo maar een plaatje van internet erop plakken. Ga eens Photoshop of een ander professioneel programma leren, en zoek eens uit hoe je een echte mod maakt, in plaats van dat je zo maar een foto er op plakt... Ik zal is een texture laten zien uit GTA IV, dan zie je hoe een texture opgebouwd hoort te zijn, met een vergelijking hoe de texture daarvoor van jou zou zijn...

Textuur GTA IV voor een vrijwel complete auto... (geen perspectief, 99% van de texture space gebruikt, geen overlappende texture delen, alles netjes gerankschikt zonder distortion, achtergrondkleur die matched bij het grootste deel van de texture)

vehicle_generic_detail2.png

Textuur van jou, voor hetzelfde deel van de auto...(perspectief, veel te veel ongebruikte delen op de texture, veel distortion, totaal niet gerangschikt, achtergrond kleur die niet in de buurt van het gebruikte deel van de texture).

(en dat bedoel ik niet lullig omdat hij op z'n kop ligt, maar anders zou je niet een texture voor hetzelfde deel van de auto krijgen als op de GTA IV texture :7)

324816390_11e899124a_b.jpg

Snap? Mooi. Ga maar spelen ik bedoel oefenen.

Bewerkt: door Mythbuster
Geplaatst: (bewerkt)

Net wat ik al dacht! Je hebt niet eens een texture gemaakt, gewoon een plaatje van internet erop geplakt!

Goed werk man, dat is geen mod maken.. Dat is een plaatje met een plaatje vervangen.

En dan ook nog eens de maker van het plaatje de schuld geven. Jij bent de modder(nouja, zo noem je jezelf), jij hebt JUIST als taak om de delen van het plaatje in de texture op de goede plaats te zetten. De texture met een internet-plaatje vervangen is niet modden, dat kan elke boeren lummel...

Ga eens fatsoenlijke textures maken. zorg voor duidelijke foto's met zo min mogelijk perspectief van voor, boven en zijkant en evt achterkant, en rangschik ze zo op de texture dat ze kloppen ingame, ga dan eens kijken of je de kleurbalans goed kan krijgen(zodat alles mooi naadloos op elkaar aansluit in de texture). Dit is echt het woord mod niet waard.

Je moet niet zo maar een plaatje van internet erop plakken. Ga eens Photoshop of een ander professioneel programma leren, en zoek eens uit hoe je een echte mod maakt, in plaats van dat je zo maar een foto er op plakt... Ik zal is een texture laten zien uit GTA IV, dan zie je hoe een texture opgebouwd hoort te zijn, met een vergelijking hoe de texture daarvoor van jou zou zijn...

Textuur GTA IV voor een vrijwel complete auto... (geen perspectief, 99% van de texture space gebruikt, geen overlappende texture delen, alles netjes gerankschikt zonder distortion, achtergrondkleur die matched bij het grootste deel van de texture)

vehicle_generic_detail2.png

Textuur van jou, voor hetzelfde deel van de auto...(perspectief, veel te veel ongebruikte delen op de texture, veel distortion, totaal niet gerangschikt, achtergrond kleur die niet in de buurt van het gebruikte deel van de texture).

(en dat bedoel ik niet lullig omdat hij op z'n kop ligt, maar anders zou je niet een texture voor hetzelfde deel van de auto krijgen als op de GTA IV texture :7)

324816390_11e899124a_b.jpg

Snap? Mooi. Ga maar spelen ik bedoel oefenen.

oke maar het komt ook een beetje door paint ik moest het plaatje verkleinen en daar gaat ook de kwaliteit vanaf en om even over het onderwerp van die auto ik ben nog niet zo ver dat ik voertuigen kan modden ik heb wel 3ds max maar ik kan geen dff bestanden binnen halen en ook over het onderwerp van gta iv daar heb ik nog niet geprobeert om te modden en weet ook niet of dat mogelijk is maar ik ben voraal bezig met skin mods enzo en vandaag heb ik nog een rocket launcher een beetje verandert dus de raket lijkt op een haaien kop en wat text erop en heb ook de parachute verandert ook best wel goed gelukt en ik heb de truck kleren van pro laps ook verander en de helm dus ik heb vandaag wel weer mooi 3 mods gemaakt normaal doe ik er 2 maar ik was ook 2 dagen inspiratie loos maar ik denk dat ik photoshop maar ga downloaden als de kwaliteit daar van beter word.

Bewerkt: door gm_jerry
Geplaatst:

Lol die plaatjes van PSone doet toch weer goede herinneringen naar boven.

Maar ef ontopic als ik jouw was zou ik beginnen met het leren hoe je photoshop moet gaan gebruiken. Want laat me raden dit heb je met paint gedaan.

Ik heb de psone slim nog :D

Geplaatst:

Lol die plaatjes van PSone doet toch weer goede herinneringen naar boven.

Maar ef ontopic als ik jouw was zou ik beginnen met het leren hoe je photoshop moet gaan gebruiken. Want laat me raden dit heb je met paint gedaan.

Ik heb de psone slim nog :D

oke ik heb hem volgends mij nog wel in bezit maar hij is all 8 jaar kapot

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...