Jump to content

Experiabox van KPN valt telkens uit


Sublime

Recommended Posts

Hi,

Ik heb de laatste tijd erg last van dat het internet in ons hele huis uitvalt, Dat is zowel Draadloos als bedraad. Als ik bv torrents aanzet, of een online spel ga spelen, of ga skypen met video valt opeens spontaan de verbinding weg (tussen de laptop -draadloos- router en tussen de router - internet). Hierna start de router opnieuw op en probeert daarna weer verbinding te maken met het internet. Eigenlijk is dit probleem pas begonnen toen we draadloos gingen gebruiken (ik weet niet of dit er wat mee heeft te maken). De router staat in een kelderkast waar het ongeveer 20/25 graden wordt door andere apparaten, ik heb al een keer getest door de deur open te laten staan maar dan valt hij nog steeds uit.

Weet iemand een oplossing?

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je er al eens geprobeerd om gewoon de klanten service van KPN te bellen? knipoog.gif

Misschien weten die gewoon meteen wat er aan de hand is en kunnen ze je verder helpen...

Voor zoon dingen dient dus ook de klanten service.. clown.gificon_mrgreen.gif

Mvg,

woody zwaaien.gif

Bewerkt: door woody268
Link to comment
Delen op andere websites

De kabeltjes heb ik al geprobeerd, maar zonder resultaat :(

We hadden zon 2 maanden geleden nog een oudere router van KPN, maar die was doorgebrand. Dat kwam omdat er bij de verbouwing erg veel stof vrijkwam wat vervolgens in de router kwam.

Dus eigenlijk is die router nog gewoon nieuw. Die mensen van kpn weten der zelf ook niet veel vanaf. Ze zeiden dat ik langs de winkel moest gaan en dat ding meenemen, maar dan ken ik dat verhaal wel. eenmaal daar zeggen ze dat ze niets kunnen vinden..

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan trouwens wel gewoon full HD streamen via draadloos naar een Bravia TV. En ik heb nog nooit gehad dat hij tijdens het streamen uitviel. Alleen dus bij het downloaden van torrents of tijdens online gamen. Kan dit komen door het NAT type (2)?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan trouwens wel gewoon full HD streamen via draadloos naar een Bravia TV. En ik heb nog nooit gehad dat hij tijdens het streamen uitviel. Alleen dus bij het downloaden van torrents of tijdens online gamen. Kan dit komen door het NAT type (2)?

Hoe heb jij NAT type 2 gekregen? Volgens mij is het zo dat de Xperiabox niet toestaat dat je een aantal poorten kan openen, waardoor je dus niet lager dan 3 kan krijgen. nosmile.gif

Afgelopen maandag nog gebelt met een klacht, maarja der zat weer zo'n dom blondje aan de lijn die geen antwoord kon bieden of op mijn vragen inging. emo.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan trouwens wel gewoon full HD streamen via draadloos naar een Bravia TV. En ik heb nog nooit gehad dat hij tijdens het streamen uitviel. Alleen dus bij het downloaden van torrents of tijdens online gamen. Kan dit komen door het NAT type (2)?

Hoe heb jij NAT type 2 gekregen? Volgens mij is het zo dat de Xperiabox niet toestaat dat je een aantal poorten kan openen, waardoor je dus niet lager dan 3 kan krijgen. nosmile.gif

Afgelopen maandag nog gebelt met een klacht, maarja der zat weer zo'n dom blondje aan de lijn die geen antwoord kon bieden of op mijn vragen inging. emo.gif

Haha, zon iemand kreeg ik dus ook aan de lijn :D

Maar NAT type 2 staat er standaard op. (althans bij mij). Ik kan alleen bepaalde poorten openen. Zo kan ik tenminste nog op Playstation Store komen. Uploaden via Skype, of GTA IV online spelen gaat gewoon niet. Ik heb die guide op dit forum gebruikt voor mijn Playstation. Maar voor Vuze kan dit dus niet. Ik gebruik zowel draadloos als bedraad voor mijn laptop, als ik wissel van draadloos naar bedraad worden alle policies (poorten) gewist van mijn laptop. Tevens lost dat nog steeds het probleem van uitvallende internet niet op als ik het heb toegewezen..

Ik heb ergens een artikel gelezen over die KPN Routers, Alles wordt beveiligd en wij als gebruiker kunnen bijna niets veranderen. Heb al gezocht naar een crack om instellingen te kunnen veranderen, maar helaas..

Nog wat details van mn Router:

KPN Experia Box, ST780 (gewijzigd door gebruiker)

THOMSON SpeedTouch 780

Link to comment
Delen op andere websites

[table=header]EDIT[/table]Onderstaande geldt voor de originele vraag van de topicstarter, ik zie namelijk dat het inmiddels alweer ergens anders over gaat. Voor een tutorial van het instellen van NAT types kan je terecht in het IV: Technische Problemen forum: Klik.


Ontopic:

Dat issue hebben we hier in huis ook, ook met draadloos internetgebruik. Vooral last van op onvoorspelbare momenten, maar niet meer zoveel als voorheen toen we onze vorige hadden. Die had gewoon een probleem met de voeding waarschijnlijk. (Thomson Speedtouch 780)

Ik ben nu al een maand of zes bezig met KPN om hiervoor een oplossing te zoeken, maar het probleem wordt niet geconstateerd. Je kan in ieder geval proberen om op een andere frequentie je draadloos internet in te stellen in je router, dit zou nogal eens kunnen helpen. Routers zenden namelijk draadloos uit op signaalfrequenties 1 t/m 13. Als al je buren ook (maakt niet uit welk type / merk router of provider!) op dezelfde frequentie zitten als jullie, heb je kans dat deze frequentie snel vol raakt en dus dat je last hebt van wegvallen van draadloze verbindingen.

Je frequentie van je router kan je zelf aanpassen. De meest herkende frequenties voor apparaten in Nederland zijn de frequenties 1 t/m 11. Heb je echter een HP apparaat waarmee je wil verbinden, dan kan deze ook op 12 of 13 worden ingesteld. Dit zijn USA frequenties die wel in HP's worden herkend.

[table=header]Instellen andere wireless frequentie

  • Open je router in een browservenster door het IP in de adresbalk in te voeren, bijvoorbeeld 192.168.xx (Niet bekend? Opvragen bij de KPN helpdesk)
  • Klik op "Thuisnetwerk"
  • Klik op je draadloze verbinding ("Wireless", "WLAN")
  • Klik nu bovenin beeld op "Details". Je ziet nu in het overzicht onder andere de instelling "Kanaal" verschijnen
  • Klik nu bovenin beeld naast "Details" op "Configureren" en kies bij "Kanaal" voor een andere dan degene die ingesteld stond
  • Sla wijzigingen op door op "Toepassen" te klikken onderaan

Om veilig te proberen, kies een frequentie die zeker 2 waardes hoger of lager is dan de instelling die in het router stond ingesteld, en zorg ervoor dat je niet hoger gaat dan 11

Test je ingestelde frequentie door een paar dagen van diverse draadloze apparaten gebruik te maken. Wanneer het probleem zich nog voordoet, probeer een andere frequentie[/table]

Succes ermee! :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Hey, bedankt voor je reactie,

Maar als ik op details klik en daarna op configuratie kan ik niet mijn kanaal aanpassen.

Het kanaal staat gewoon als text. (kanaal 1). (bekijk het plaatje).

Enig idee hoe ik het anders kan aanpassen of wat ik fout doe?

post-75156-128899311578.jpg

Bewerkt: door Maikle
Link to comment
Delen op andere websites

Ben ik de enige die daar kanaalselectie ziet staan, waar achter automatisch staat? O.o

Waarin kan je die veranderen? En als je die ergens in veranderen, kan je het kanaal dan wel zelf veranderen?

Haha, je hebt gelijk :D Zag het ook net.. Nu maar afwachten of het werkt.. Anders maar weer de KPN bellen..

Edit:

Lijkt tot nu toe goed te werken! :tu: Jacky, bedankt voor je reactie, en Hayte, bedankt voor je scherpe opmerking :D

Bewerkt: door Maikle
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...