Jump to content

3e schijf bijna nooit te zien?


llllllllll

Recommended Posts

Hallo, ik had een vraagje over een harde schijf; ik heb een schijf van ong. 150GB en die heeft me vadergesplits,

1voor window en ander voor een aantal spellen,

maar schijf I (zo heet die dan) weergeeft zich niet : hoe kand dat?,

graag meer info, alvast bedankt

mvg llllllllll

Link to comment
Delen op andere websites

Huh?

Je hebt één HDD welke, zoals te zien is aan jouw post, is gesplits in twee partities. Als het goed is heb je nu C: en D:. Maar wat is die derde schijf dan?

nenenee, (vat het niet verkeerd op)

Hardeschijf

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (E:)

- Grootte: 149,03 GB (74,51 GB (C:) + 74,52 GB (E:) +  

- Vrije ruimte: 101,03 GB (45,46 GB (C:) + 55,57 GB (E:)

de Ischijf staat er niet..

snappie?

De E schijf is voor Windows spul

De C schijf is voor games maar zit bijna vol...

De I schijf is ook voor games (altans dat moet ie worden..)

dit is het ongeveer :)

Link to comment
Delen op andere websites

Waarschijnlijk heeft je vader dan iets niet goed gedaan bij het indelen van de schijven.

Dat kan je makkelijk nakijken door even naar het Schijfbeheer te gaan (Windowstoets + R » diskmgmt.msc). Hier zou geen station mogen tussen staan dat is gemarkeerd als 'Niet toegewezen'.

Link to comment
Delen op andere websites

Waarschijnlijk heeft je vader dan iets niet goed gedaan bij het indelen van de schijven.

Dat kan je makkelijk nakijken door even naar het Schijfbeheer te gaan (Windowstoets + R » diskmgmt.msc). Hier zou geen station mogen tussen staan dat is gemarkeerd als 'Niet toegewezen'.

er staat geen schijf I en ook niet iets met niet toegewezen.. :(

Link to comment
Delen op andere websites

GTAGames.nl afbeelding
Dan zal je wat gigabytes van een bestaande partitie moeten afsnoepen. Van wat ik uit je vorige posts kon opmaken, moet het nieuwe logische station zich op dezelfde fysieke schijf bevinden als het Windows Station.

Dus open je Disk Manager weer. Voor Windows zelf (en de programma's) moet je grofweg 50GB voorzien, maar dat mag natuurlijk ook meer zijn. Klik nu met de rechtermuisknop op de Windows partitie en kies voor Volume Verkleinen. Windows zal nu de beschikbare ruimte berekenen (bij mijn schijf van 1.5TB duurde dat een paar minuten), daarna kan je aangeven met hoeveel megabytes de huidige partitie verkleind moet worden. Met andere woorden: hoe groot je nieuwe partitie zal zijn (bijvoorbeeld 50GB).

Nadat je op Verkleinen hebt geklikt kan het ook weer een paar minuten duren voor de nieuwe partitie verschijnt in het Schijfbeheer. Deze is nu gemarkeerd als Niet toegewezen. Klik er weer op met de rechtermuisknop en kies voor Nieuw eenvoudig volume.

Er zal een wizard starten. Je klikt gewoon 2x maal op Volgende, en vervolgens kan je de stationsletter instellen (in jouw geval dus I). Vervolgens ga je het nieuwe logische station formatteren (geen zorgen, er staat toch geen data op. Immers, de nieuwe partitie is gemaakt op vrije ruimte). Als het formatteren klaar is, is je nieuwe station ook meteen klaar voor gebruik en zou je het moeten zien staan in Deze Computer.
Link to comment
Delen op andere websites

post-83754-1288993621,34.jpg

Maak er even een screenshot van. ;)

oké:post-83754-1288993468,45.jpg

(heb je gelijk bewijs dat ik GTA EFLC heb)

en van DEZE PC:en van Big Boss snap ik niet egt veel , maar ik ga niet van E afsnoepen want die is al zo klein

Bewerkt: door llllllllll
Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap er nog steeds geen ene banaan van (heeft hij nou twee HDD's?), maar zover ik er van kan opmaken wou jij een HDD van 150GB opsplitsen in 2 partities. Nu zie ik daar nog steeds een partitie/HDD van 150 GB staan, welke dus (via logische beredenering) niet is gesplitst. Big Boss probeert daarom ook, denk ik, te zeggen dat jij dat geheugen van die C: schijf moet snoepen. oh, verkeerd gelezen. Maar je wou dus twee partities, krijgt er twee, en vraagt je af waar de derde partitie is?

Bewerkt: door Hayte
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zie enkel Schijf 0 in schijfbeheer, dus hij heeft maar één schijf.

Dat is dus het probleem;

Je Ziet schijf0, maar er zijn twee schijven (Niet opgesplitst) maar dan klopt er toch iets niet?

de schijf E is gesplitst, maar de gesplitste schijf komt maar af en toe.

Ik zal als de schijf verschijnt een screenshot maken..

Link to comment
Delen op andere websites

er is 1 schijf gesplits en de ander niet, de gesplitste schijf komt af en toe in beeld en die zien we daar, maar de opgesplitse schijf niet? Is het nou echt moeilijk om er een beetje een duidelijk verhaal van te maken?

Link to comment
Delen op andere websites

nou, best wel.. :7

1e Schijf:Lokaal station(C:)

Komt er altijd te staan

2e schijf:Lokaal station(E:)

Is gesplitst:(E:) staat er altijd

het afgesneden stuk:(I:) komt er bijna nooit te staan en dát is mijn probleem!

Het afgesneden stuk komt er NIET te staan, dat moet wél!

zo, is het nu duidelijk?

het is niet zo simpel als je niet echt begrepen word :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

ja nu snap ik het, om even te bevestigen; Je hebt 1 schijf in 2 stukken, namelijk E: en I: en daarvan komt I: soms niet tevoorschijn?

Probeer eens om via cmd.exe(de commandline interface) CHKDSK I: /F uit te voeren, mogelijk staat het station vol fouten, wat dit veroorzaakt.

EDIT: of ik begrijp je nog steeds fout, of je zwegt het fout of je hebt iets grandioos fouts gedaan. Maar zoals flitskikker zei word er maar 1 schijf weergegeven, met de partities C: en E: weet je zeker dat dit 2 aparte schijven zijn?

Bewerkt: door wesley123
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...