Jump to content

3e schijf bijna nooit te zien?


llllllllll

Recommended Posts

ja nu snap ik het, om even te bevestigen; Je hebt 1 schijf in 2 stukken, namelijk E: en I: en daarvan komt I: soms niet tevoorschijn?

Probeer eens om via cmd.exe(de commandline interface) CHKDSK I: /F uit te voeren, mogelijk staat het station vol fouten, wat dit veroorzaakt.

EDIT: of ik begrijp je nog steeds fout, of je zwegt het fout of je hebt iets grandioos fouts gedaan. Maar zoals flitskikker zei word er maar 1 schijf weergegeven, met de partities C: en E: weet je zeker dat dit 2 aparte schijven zijn?

ja, 100% 2 schijven, ik was erbij toen mn vader windows installeerde en partitie maakte

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb net gechekt en hij zegt:(CMD dan)

E:\Documents and Settings\marcel eissens>CHKDSK I: /F

Kan volume niet ten behoeve van directe toegang openen.

dus, wat's wrong

ik kan miss als hij er staat (I:)->eigenschappen->volume op fouten controleren?

Link to comment
Delen op andere websites

Kijk, volgens jouw screenshot hier heb je op het moment slechts eén schijf van 150GB in je PC zitten.

Deze is gesplitst in station C: met 75GB en station E: met 75GB. Een derde station (I:) is er gewoonweg niet.

Hoe kan het dan dat (I:) er soms wel is en soms niet met een hele capasiteit van75GB?

Link to comment
Delen op andere websites

als jij zeker weet dat jij 2 harde schijven hebt(wat in je pics al niet staat) en E: en I: samen 1 schijf vormen(wat in je pic anders staat) en C: is een schijf op zichzelf en ook I: niet toegankelijk is via de CLI zijn er een paar opties over;

-Wat je zegt klopt niet, volgens jou zijn E: en I: samen 1 HDD, op de foto zijn C: en E: dat

-Deze harde schijf is defect, of een ander defect zorgt ervoor.

-Je vader heeft het installeren dusdanig verkloot dat er geen reet van klopt.

Wat jij nog kunt proberen is een ms-dos bootdisk downloaden, deze op een usb of w/e zetten en hier vanaf booten en kijken of I: dan wel toegankelijk is

Zulke dingen doe je vrij simpel, je veranderd naar het toegankelijke station door gewoon <stationsletter>: in te typen, als deze station niet bestaat of niet toegankelijk is(in dat geval vraagt hij Retry, Fail or Abort) geeft hij dat gewoon aan, zijn we al een stuk verder. Als de schijf namelijk zal bestaan zal hij het laatste aangeven.

Ook kun je dmv. FDISK kijken welke partities er bestaan en welke partitie de actieve is.

Wat ik wel heel erg afraad is om aanpassingen aan je schijven te maken, aangezien DOS geen NTFS-schijven ondersteund(het kan mogelijk zelfs dat dit allemaal helemaal niet werkt om deze reden)

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik het goed begrijp heeft hij 2 harde schijven, waarvan 1 opgedeeld in 2 partities. 1 van die harde schijven word niet gezien.

Als het een externe schijf is dan helpt het vaak al om even de strook van de externe schijf te halen en er vervolgens weer op te doen. Heb ik ook altijd.

Als hij intern is moet je even alle kabels nakijken.

Als dat niet helpt dan zou je ze eventueel nog kunnen vervangen. Als dat ook niet helpt dan ben ik ban dat je harde schijf overleden is.

R.I.P. IIIIIIII's Hard Disk. :cry:

Link to comment
Delen op andere websites

als jij zeker weet dat jij 2 harde schijven hebt(wat in je pics al niet staat) en E: en I: samen 1 schijf vormen(wat in je pic anders staat) en C: is een schijf op zichzelf en ook I: niet toegankelijk is via de CLI zijn er een paar opties over;

-Wat je zegt klopt niet, volgens jou zijn E: en I: samen 1 HDD, op de foto zijn C: en E: dat

-Deze harde schijf is defect, of een ander defect zorgt ervoor.

-Je vader heeft het installeren dusdanig verkloot dat er geen reet van klopt.

Wat jij nog kunt proberen is een ms-dos bootdisk downloaden, deze op een usb of w/e zetten en hier vanaf booten en kijken of I: dan wel toegankelijk is

Zulke dingen doe je vrij simpel, je veranderd naar het toegankelijke station door gewoon <stationsletter>: in te typen, als deze station niet bestaat of niet toegankelijk is(in dat geval vraagt hij Retry, Fail or Abort) geeft hij dat gewoon aan, zijn we al een stuk verder. Als de schijf namelijk zal bestaan zal hij het laatste aangeven.

Ook kun je dmv. FDISK kijken welke partities er bestaan en welke partitie de actieve is.

Wat ik wel heel erg afraad is om aanpassingen aan je schijven te maken, aangezien DOS geen NTFS-schijven ondersteund(het kan mogelijk zelfs dat dit allemaal helemaal niet werkt om deze reden)

oke, dus als ik het goed begrijp start ik vanaf de CD/bootdisk op?

miss kan het zijn dat ie VOL foutens staat, want ik heb m nooit laten controleren :D

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat ik miss weet wat er is;

Als E en C samen één schijf is, dan ligt het aan de kabel, of hij is overleden

maar als E en I 1 schijf zijn heeft mn vader iets fout gedaan, dus ik koop even 2 nieuwe kabels; SATA en stroom

als I het dan niet doet is hij DIED

Als ik het goed begrijp heeft hij 2 harde schijven, waarvan 1 opgedeeld in 2 partities. 1 van die harde schijven word niet gezien.

Als het een externe schijf is dan helpt het vaak al om even de strook van de externe schijf te halen en er vervolgens weer op te doen. Heb ik ook altijd.

Als hij intern is moet je even alle kabels nakijken.

Als dat niet helpt dan zou je ze eventueel nog kunnen vervangen. Als dat ook niet helpt dan ben ik ban dat je harde schijf overleden is.

R.I.P. IIIIIIII's Hard Disk. :cry:

:) dankzij jou begin ik het nu ook te snappen, wat I was er wél op mn andere pc die kapoet is, dus was ie een losse schijf ;D

>>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd, gebruik voortaan de Edit- of Bewerk-knop.<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...