Jump to content

Mengpaneel "of hoe je het ook noemt" gezocht.


MJ_Forever

Recommended Posts

Hey,

ik ben onlang een beetje muziek beginnen mixen met Virtual DJ 7: Home Edition

Het beviel me wel, dus ik ben geïnteresseerd in een mengpaneel, of hoe je het mag noemen" Zoiets waar DJ's hun liedjes mee mixen, eventueel waarmee je je eigen dance & Harder styles muziek mee kan maken.

Dus hier vraag ik wat hulp bij het kiezen van zo'n ding.

Mijn vereisten:

- Je kan ermee scratchen

- Je kan ermee loops maken zoals in Virtual DJ

- Compatibel met Virtual DJ 7 Home edition of Traktor

- Je kan je eigen muziek maken

- Maximum 350-400 euro

Help me aub, want ik weet echt niet wat te kiezen.

Ik zal er voor gaan werken voor een mooi en goed mengpaneeltje.

Mvg

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik het goed begrijp zoek je dus achter een DJ Controller via midi voor Virtual DJ?

Er zijn verschillende mogelijk heden voor in je budget, Hercules DJ Console RMX. Deze kost 299 Euro, redelijk goedkope controller met ingebouwde geluidskaart. Of deze iets duurdere American DJ VMS4 die 399 Euro kost.

Het grote verschil tussen deze twee is dat de je met de eerste 2 decks en met de tweede 4 decks kan aansturen. Het scratchen kan op beiden, maar de bij de tweede is het scratchgedeelte aanraakgevoelig. Standaard hebben ze elk een andere versie van Virtual DJ LE meegeleverd, maar je kan ook de volledige versie gebruiken uiteraard ;)

Hopelijk helpt dit wat, mvg, BV_1993

Link to comment
Delen op andere websites

nu hier toch al een onderwerp staat: bestaan er ook programmaatjes waarmee ik ook liedjes kan scratchen enzo en dat soort dingen, dat wat je bij de videoclip van het lidje one van swedish house maffia ziet. zoiets, maar dan voor je computer. en dan gratis..

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik het goed begrijp zoek je dus achter een DJ Controller via midi voor Virtual DJ?

Er zijn verschillende mogelijk heden voor in je budget, Hercules DJ Console RMX. Deze kost 299 Euro, redelijk goedkope controller met ingebouwde geluidskaart. Of deze iets duurdere American DJ VMS4 die 399 Euro kost.

Het grote verschil tussen deze twee is dat de je met de eerste 2 decks en met de tweede 4 decks kan aansturen. Het scratchen kan op beiden, maar de bij de tweede is het scratchgedeelte aanraakgevoelig. Standaard hebben ze elk een andere versie van Virtual DJ LE meegeleverd, maar je kan ook de volledige versie gebruiken uiteraard ;)

Hopelijk helpt dit wat, mvg, BV_1993

Bedankt voor de info :)

Zal ik kunnen gebruiken, maar het maximum is toch wel 300 euro hoor.

Link to comment
Delen op andere websites

Ah, dan zou ik voor de eerste gaan, die kan je hier krijgen. De verzending is gratis ;)

Nu ik er aan denk, je wilt ermee scratchen. Je kan het in principe wel, maar zwaar scratchen zoals op een draaitafel gaat naar het schijnt op geen enkele midi controller :(

Link to comment
Delen op andere websites

Wil je een beetje, draaitafel willen scratchen val je in de Pioneer CDJ klasses.

Om even verder te komen, een budget van 300 euro is niet zo heel veel. Weliswaar wel genoeg, om budget aan te kopen. Weliswaar is budget in een aantal gevallen wel prima, maar prijs is kwaliteit. En goedkoop is vaak zeker in de mediawereld ook weer duurkoop. Jij wilt, en een DJ mixer en een recordingstafel. Dat samen, is een moeilijke combinatie die in eerste instantie niet binnen je budget valt. Als je je eigen enkel op DJ richt, kom je op Hercules. Of iets wat daar aan gelijk ligt, persoonlijk zou ik niet gaan voor een Hercules. Maar voor de Reloop-series (1,2,3) deze zijn kwalitatief meestal beter. En vaak zitten er meerdere functies op. Maar, je moet je eigen wel realiseren dat je met deze tafeltjes niet kunt produceren, en verder niet meer kunt uitbreiden.

Dus zeg je van Hé, ik wil verder met DJen. Dan doe je niet goed aan een Midi DJ console. Dan zou ik eerder gaan, voor een klein DJ mixertje met een MIDI console er aan vast. Je valt, dan boven je budget maar dan kun je eventueel later uit gaan breiden. De Dennon is een vrij dure variant, of er nog spelers gelijk zijn aan deze en wat lager in prijs zijn weet ik niet zo uit mijn hoofd.

Zo kun je heel ver gaan in het wereldje, zoals al werd gezegd kun je ook voor de CDJ serie gaan. (vanaf 900 voor midi) Als je wat meer geld hebt, kun je ook gaan voor een combi. Dan krijg je een DJ mixer (4 kanaals) + 2 keer 2 kanaals midi. Welliswaar, praat je dan over meer als 300 euro. Sowieso ben je met 300 euro niet klaar, al neem je dan toch die hercules. Je wilt toch al snel een goede hoofdtelefoon, en later waarschijnlijk ook een leuk setje speakers. Heb je al eens gedacht aan gewoon analoog mixen? Het is een stuk leuker, en actiever dan digitaal werken. En goedkoper, aangezien je niet direct Midi hoeft te hebben. Je kunt dan altijd nog, als je met CD of vinyl gaat werken je PC aan je mengpaneel hangen.

@Iedereen hierboven, het scratchen met een midi console is totaal niet te vergelijken met scratchen op een draaitafel. Het jogwheel op deze consoles zijn preciezer dan die op een draaitafel, en zijn voornamelijk bedoeld om je beat "bij te draaien" op de andere beat.

Bewerkt: door Fiegel5
Link to comment
Delen op andere websites

Een MIDI controller is de beste oplossing. Een laptop of pc heb je vaak al waardoor je alleen nog maar een controller nodig hebt. Kijk eens naar de eerdergenoemde Hercules RMX, Vestax VCI of de Reloop Digital Jockey (!). Let ook op of er al software bij zit en of er wel of geen interface bij zit. Kijk ook of het spul handig is om uit te breiden wanneer je dat later zou willen.

Een midi controller met een koptelefoon (en eventueel speakers) is een goede oplossing. Met software zoals Traktor kun je meer dan een setje budget/mid-range tabletops en een mixer. En daarvoor ben je veel meer kwijt, een tabletop cd speler begint pas bij 300-400 euro. Fiegel5 begint ook gelijk over CDJs te praten, maar dat is voor professionals. Wil je het toch proberen, spaar dan even door: http://www.bax-shop.nl/cd-speler-sets/dj-cd-set-12-2x-pioneer-cdj-850-+-pioneer-djm-800/product-details.html

Oh, en scratchen dat werkt alleen op een draaitafel.

Link to comment
Delen op andere websites

- Je kan je eigen muziek maken

:clown:

Als jij dat met een mengpaneel kunt, kan je groot geld gaan maken :cab:.

Bax shop is the place to be voor heel die zooi. Als je slim bent koop je meteen CDJ's aangezien dat veel beter is dan zo'n kut software mixer.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...