Jump to content

Nieuwe hdd


j0uk3

Recommended Posts

Ik heb zonet dus allemaal dingen gedownload (Films, muziek en games o.a) en ik heb nu een hdd van 150 gb en een van 40 maar die zijn binnen een maand dus bomvol (xD)

Nu wil ik dus een hdd van 1tb :bonk: kopen maar aangezien dat nogal veel is en ik niet weet of dat wel kan post ik hier maar voor de zekerheid.

Hier zijn (again) de specs van mijn PC:

Rapport van J0uk3's computer

Uitgevoerd op 6-11-2010, 21:31:56

[table=border] computer.gifComputer|Fabrikant:|FOXCONN  

 |Computermodel:|MCP61M05  

 |Computernaam:|J0UK3-PC (in werkgroep WORKGROUP)  

 |Systeemtype:|x86 (32-bits) systeem  

 empty.gif   

 motherboard.gifMoederbord|Fabrikant:|FOXCONN  

 |Model:|M61PMV  

 |BIOS Fabrikant:|Phoenix Technologies, LTD  

 |BIOS Model:|)Phoenix - Award WorkstationBIOS v6.00PG, versie P02   

 |Aansluitingen:|PCI0 (Vrij), PCI1 (Vrij), PCIE (Onbekend), PCIE (Onbekend)  

 |Poorten:|PRIMARY IDE (Geen), SATA1 (8251 Compatibel), SATA2 (8251 Compatibel), SATA3 (8251 Compatibel), SATA4 (8251 Compatibel), FDD (Diskettestation), COM1 (Serieel), COM2 (Serieel), LPT1 (Parallel), Keyboard (Toetsenbord), PS/2 Mouse (Muis), USB0 (USB), USB1 (USB), USB2 (USB), USB3 (USB), USB4 (USB), USB5 (USB), USB6 (USB), USB7 (USB), VIDEO (Video), AUDIO (Audio), ETHERNET (Netwerk)  

 empty.gif   

 processor.gifProcessor|Model:|AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 4200+ (Dual Core)  

 |Kloksnelheid:|2900 MHz  

 |Socket & Cache(s):|AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 4200+, 512 KB L2 Cache  

 empty.gif   

 memory.gifGeheugen|Grootte:|1918 MB RAM  

 |Type(s):|2048 MB RAM (DDR2-1639 PC2-13100 819 MHz, DIMM)  

 empty.gif   

 harddisk.gifHardeschijf|Bestandstype(s):|NTFS (C:), NTFS (E:), FAT32 (G:)  

 |Grootte:|420,15 GB (149,04 GB (C:) + 38,29 GB (E:) + 232,83 GB (G:) )  

 |Vrije ruimte:|346,19 GB (97,40 GB (C:) + 33,76 GB (E:) + 215,03 GB (G:) )  

 empty.gif   

 drives.gifStations|Type(s):|A: 3,5-inch diskettestation, C: Lokale harde schijf, D: Onbekend, E: Lokale harde schijf, G: Lokale harde schijf  

 |Model(len):|A: Onbekend, C: Maxtor 2F040J0 ATA Device IDE, D: TSSTcorp CDDVDW SH-S223F SCSI CdRom Device, E: MAXTOR S TM3160215AS SCSI Disk Device SCSI, G: Imation Apollo UX USB Device USB  

 empty.gif   

 soundcard.gifGeluidskaart|Fabrikant:|Microsoft  

 |Model:|High Definition Audio-apparaat  

 empty.gif   

 videocard.gifVideokaart|Model:|NVIDIA GeForce 6150SE nForce 430 (Microsoft Corporation - WDDM)  

 |Beeldprocessor:|GeForce 6150SE nForce 430 (0x03D0)  

 |Geheugengrootte:|128 MB VRAM  

 |Stuurprogramma:|nvd3dum.dll,nvwgf2um.dll, versie 8.15.11.8593  

 empty.gif   

 display.gifBeeldscherm|Fabrikant:|(Standaardbeeldschermtypen)  

 |Model:|Algemeen PnP-beeldscherm  

 |Schermresolutie:|1024x768 (Normaal 4:3 XGA)  

 |Kleurdiepte:|32-bits  

 |Frequentie:|60 Hz  

 empty.gif   

 mouse.gifMuis|Fabrikant:|Microsoft  

 |Model:|HID-muis  

 |Aantal knoppen:|2  

 |Aansluiting:|USB  

 empty.gif   

 keyboard.gifToetsenbord|Model:|Standaard-PS/2-toetsenbord  

 |Type:|Uitgebreid (101 of 102 toetsen)  

 |Functietoetsen:|12  

 empty.gif   

 networkcard.gifNetwerkkaart|Model(len):|NVIDIA nForce-netwerkcontroller (Ethernet 802.3)  

 |Adressen:|IP: 192.168.0.101, MAC: 00:1F:E2:63:18:73, DHCP: 192.168.0.1  

 empty.gif   

 directx.gifDirectX|Versie:|11.0  

 empty.gif   

 operatingsystem.gifBesturingssysteem|Naam:|Microsoft Windows 7 Ultimate   

 |Versie:|6.1.7600  

 |Service Pack:|Geen     [/table]

info.gifGegenereerd door fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 3.1.0.136)

Weet iemand of het mogelijk is? ik heb 1 SATA aansluiting naar mijn DVD en de andere naar mijn HDD.

Ik zie dat er nog 2 kabels in mijn PC kunnen, maar dan zou ik eigenlijk mijn hdd van 150gb beter weg doen en die 1tb erop aansluiten. ipv nog zo'n kabel kopen.

Maar zou dat gewoon werken met mijn hardware?

Nog een lostaande vraag:

Ik heb ook nog een ram plekje vrij maar kan ik dan ook gewoon een 2gb (DDR2) ram stick erin doen? moet ik daar ook nog ergens op letten?

Evenals een nieuwe videokaart, wat voor videokaart raden jullie mij aan? die dus past bij een AMD 4200+ 2,9 ghz, 4gb ram

ALvast bedankt!

Link to comment
Delen op andere websites

1: Ja hoor, je kunt gewoon een 1 TB harde schijf in je PC stoppen. Kies wel voor een A merk zoals Samsung, Seagate of Western Digital om zeker te zijn van een lange levensduur.

2: In principe zou dat moeten kunnen. 2x2 GB is geen enkel probleem.

3: Ik zou gaan voor een HD5750 of HD5670. Snellere kaarten zullen niet goed tot hun recht komen vanwege de relatief langzame processor. Wat zijn overigens de specs (watt output en merk) van je voeding?

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is niet zo'n hele wereldprestatie hoor, en het verschil tussen 2900 en 2970 is ook niet te merken.

Ik denk dat die voeding voor de genoemde videokaarten nog wel genoeg stroom kan leveren. Weet je heel zeker dat er nergens een merk op staat.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is niet zo'n hele wereldprestatie hoor, en het verschil tussen 2900 en 2970 is ook niet te merken.

Ik denk dat die voeding voor de genoemde videokaarten nog wel genoeg stroom kan leveren. Weet je heel zeker dat er nergens een merk op staat.

Ik zag op internet mensen die hem naar 3.50 Ghz overgeklockt hadden, maar ik ga binnenkort eerst een nieuwe hdd kopen en 2gb ram. En dan zie ik nog wel verder wat mijn processor is ook niet super, die wil ik misschien nog vervangen voor een Triple core.

Link to comment
Delen op andere websites

1: Ja hoor, je kunt gewoon een 1 TB harde schijf in je PC stoppen. Kies wel voor een A merk zoals Samsung, Seagate of Western Digital om zeker te zijn van een lange levensduur.

2: In principe zou dat moeten kunnen. 2x2 GB is geen enkel probleem.

3: Ik zou gaan voor een HD5750 of HD5670. Snellere kaarten zullen niet goed tot hun recht komen vanwege de relatief langzame processor. Wat zijn overigens de specs (watt output en merk) van je voeding?

Je weet dat hij een simpele x2 heeft he?

Ik heb zelf een 6000+ en een GTX260 nekt hem, een 9600gt werkte net goed voor die cpu.

Link to comment
Delen op andere websites

1: Ja hoor, je kunt gewoon een 1 TB harde schijf in je PC stoppen. Kies wel voor een A merk zoals Samsung, Seagate of Western Digital om zeker te zijn van een lange levensduur.

2: In principe zou dat moeten kunnen. 2x2 GB is geen enkel probleem.

3: Ik zou gaan voor een HD5750 of HD5670. Snellere kaarten zullen niet goed tot hun recht komen vanwege de relatief langzame processor. Wat zijn overigens de specs (watt output en merk) van je voeding?

Je weet dat hij een simpele x2 heeft he?

Ik heb zelf een 6000+ en een GTX260 nekt hem, een HD5870 werkte net goed voor die cpu.

Ik moet overigens wel even melden dat mijn beeldscherm uit het jaar 0 komt, het is niet zo'n blok maar ook niet HD enzo.

Maar ik wil misschien nog upgraden naar een Phenom X3 8750 o.i.d.

en ik zie dat hier in de buurt 2gb ram (800mhz) 60 euro kost, is dat niet wat te duur?

Bewerkt: door j0uk3
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...