Jump to content

HD 5850 BLACK EDITION van xfx stutter


pannekoek141

Recommended Posts

ik heb een tijdje geleden een prachtige hd 5850 gekocht van xfx maar zodra ik de

ati drivers(catalyst 10.10) erop zette

gta 4 opstarte deed hij het

maar de fps is belachelijk met alles op low draait ie 20 fps

en mijn gtx 260 100 fps op low

en het blijft allemaal telkens hangen enz

ook in andere spellen

en trouwens gta runt helemaal clean met patch 7

alvast bedankt voor enkele hulppost-85907-1289155213,97.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Dan moet je maar

even via Config scherm

-> Systeem en Onderhoud -

> Back-up iets en

dan Windows herstellen met

behulp van Systeemherstel een herstelpunt

kiezen van voor de datum wanneer je

die nieuwe ATI Drivers eropzette,

en pas bij de nieuwere drivers je kaart

updaten.

Link to comment
Delen op andere websites

Dan moet je maar

even via Config scherm

-> Systeem en Onderhoud -

> Back-up iets en

dan Windows herstellen met

behulp van Systeemherstel een herstelpunt

kiezen van voor de datum wanneer je

die nieuwe ATI Drivers eropzette,

en pas bij de nieuwere drivers je kaart

updaten.

ha bedankt voor je advies

ik heb het net even gedaan

maar ik had de drivers die windows erop zette verwijdert

en de nieuwste van de site gedownload

(en met andere spellen gebeurt het alleen met vsync on de lage fps)

en hij doet nogsteeds hetzelfe

zou het zijn dat de kaart een DOA is?(death on arrival

Link to comment
Delen op andere websites

Het is ten eerste Dead on Arrivel, maar hij deed het toch nog gewoon toen je hem kreeg, of heb ik het nou mis?

het klopt dat de kaart nog werkte

maar in elk spel zodra ik vsync aanzette kwam er extreem lage fps

en dan heb ik het over 10 tot 20

hij geeft ook gewoon beeld

zou het door de drivers van ati komen?

en bij gta is het zelfs zonder vsync ook zo

Link to comment
Delen op andere websites

VSync moet je ook niet gebruiken, zuipt alleen maar onnodig fps.

Maar heb je al een nieuwere update van de site geprobeerd? Als er een nieuwere is, dan.

hmmmm ik zal even een kijkje nemen op amd.com

maar vsync

tja het limiteerd de fps tot 60

wat ik nodig als ik hoger ga dan 60 fps met mijn tv (42 inch lg 50 hz 4ms reactietijd)

dan gaat ie strepen trekken

want het is een krachtig kaartje en bij dirt alles maxed out krijgt ie nogsteed 80 fps en een min van 60 dus :bonk:

Link to comment
Delen op andere websites

VSync moet je ook niet gebruiken, zuipt alleen maar onnodig fps.

Maar heb je al een nieuwere update van de site geprobeerd? Als er een nieuwere is, dan.

ik heb gekeken en ik heb toch echt de laatste drivers

ik heb ze zelf,s nog opniew geinstaleerd en nog steed hetzelfde

Link to comment
Delen op andere websites

Waarschijnlijk is het Vsync een fout in hoe je videokaart je TV aanstuurt. Probeer eens:

1. Open CCC>Desktops&Displays

2. Klik op het pijltje rechsboven van het scherm dat je TV is.

3. Alternate DVI operational mode

4. Apply

Als dat niet werkt, herstel alle instellingen in CCC naar de fabrieksinstellingen en probeer het op die manier.

Ik heb ook een 5850, en had een aantal problemen met de 10.10d update.(roze kleurig beeld, shaders in spellen die er niet normaal uitzien) Fabrieksinstellingen losten dat voor mij op.

(offtopic)

Nog een kleine tip, niet over je vraag, maar met een 5xxx kaart zal het water in GTA4 waarschijnlijk niet mooi golven, maar een vlakke 'spiegel' zijn. Zie hier voor een fix.

Bewerkt: door timmyhawky
Link to comment
Delen op andere websites

Idioot.

Waar slaat deze reactie nou weer op?

ATI heeft dan wel betere kaarten en ook meer voor het geld, qua drivers zuigen ze enorm. Je hele performance word door de drivers verneukt, zal me weinig verbazen dat je kaart amper goed benut wordt door de slechte drivers. En elke nieuwe driver heeft daarbij ook nog eens een stuk of 100 hotfixes nodig voor 100 verschillende games waar ze het daarmee hebben verkloot. Zoiets heb ik nog nooit bij nVidia gezien, dan betaal je er mssw at meer voor maar dan heb je ten minste een videokaart die goed ondersteund word, die goede drivers heeft en fatsoenlijk werkt.

Link to comment
Delen op andere websites

sorry hoor maar elke keer dat ik ati had

werkte het niet

2x 5770 het werkt niet

en het vervelende

is dat die kaarten zo krachtig zijn:( maar die drivers stellen mij teleur

en ik denk dat zidd ook echt goeie kaarten hebben

zoals die 6870

harstikke goed!

en 2 x 6850 zo goed!

maarja ik heb al nee gezegd tegen ati

Link to comment
Delen op andere websites

Idioot.

Waar slaat deze reactie nou weer op?

ATI heeft dan wel betere kaarten en ook meer voor het geld, qua drivers zuigen ze enorm. Je hele performance word door de drivers verneukt, zal me weinig verbazen dat je kaart amper goed benut wordt door de slechte drivers. En elke nieuwe driver heeft daarbij ook nog eens een stuk of 100 hotfixes nodig voor 100 verschillende games waar ze het daarmee hebben verkloot. Zoiets heb ik nog nooit bij nVidia gezien, dan betaal je er mssw at meer voor maar dan heb je ten minste een videokaart die goed ondersteund word, die goede drivers heeft en fatsoenlijk werkt.

Ik hoopte dat ik het niet verder uit hoefde te leggen, ik had het niet over de keuze Nvidia of ATI(waarin ik mezelf redelijk 'neutraal' zou noemen), maar over dat hij ons eerst tijd laat steken in het verhelpen van zijn probleem, en hij vervolgens ervoor kiest maar een nieuwe kaart te kopen/om te ruilen.

Ik vind het een beetje apart als je een videokaart, laat staan merk, beoordeelt op een driver-gerelateerd probleem dat je in het begin hebt. Dit kan vrijwel altijd verholpen worden door er wat tijd in te steken, desnoods met hulp van anderen.

Als je liever je kaart omruilt of een andere koopt is het natuurlijk je eigen keuze, maar dan vind ik het een beetje raar om anderen eerst tijd in je probleem te laten steken, en daarna met zo'n post aan te komen..

Bewerkt: door timmyhawky
Link to comment
Delen op andere websites

Idioot.

Waar slaat deze reactie nou weer op?

ATI heeft dan wel betere kaarten en ook meer voor het geld, qua drivers zuigen ze enorm. Je hele performance word door de drivers verneukt, zal me weinig verbazen dat je kaart amper goed benut wordt door de slechte drivers. En elke nieuwe driver heeft daarbij ook nog eens een stuk of 100 hotfixes nodig voor 100 verschillende games waar ze het daarmee hebben verkloot. Zoiets heb ik nog nooit bij nVidia gezien, dan betaal je er mssw at meer voor maar dan heb je ten minste een videokaart die goed ondersteund word, die goede drivers heeft en fatsoenlijk werkt.

Ik hoopte dat ik het niet verder uit hoefde te leggen, ik had het niet over de keuze Nvidia of ATI(waarin ik mezelf redelijk 'neutraal' zou noemen), maar over dat hij ons eerst tijd laat steken in het verhelpen van zijn probleem, en hij vervolgens ervoor kiest maar een nieuwe kaart te kopen/om te ruilen.

Ik vind het een beetje apart als je een videokaart, laat staan merk, beoordeelt op een driver-gerelateerd probleem dat je in het begin hebt. Dit kan vrijwel altijd verholpen worden door er wat tijd in te steken, desnoods met hulp van anderen.

Als je liever je kaart omruilt of een andere koopt is het natuurlijk je eigen keuze, maar dan vind ik het een beetje raar om anderen eerst tijd in je probleem te laten steken, en daarna met zo'n post aan te komen..

achja ik moet eerlijk wezen

die hd 5850 dee dirt 2 zo goed zonder vsync

maar dan komen die drivers weer

het is gewoon zo zonde van die kaarten :-(

wat heb jij dan moeten doen om een bepaald spel lekker te draiien

en fatsoenlijk beeld te krijgen

ik had al zoveel geprobeerd!

ik ben er nu in een klap van af

deeze wordt heet 60 tot 70 C

maar alsnog

ati moet betere drivers maken

(en het is nu amd)

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...