Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey

Ik heb met 3ds max ff snel een eilandje gemaakt maar nu wil ik aan de buitenkant zand, daarna een texture die overloopt van zand naar gras en daarna gras (in het midden dus).

Weet iemand hoe ik dat kan doen?

Aangezien het geen vlakken zijn kan ik niet het vlak selecteren en texturen.

Ik dacht iets van dit:

screen156pu.th.jpg

Maar als ik dan 'Assign to Select' (ofzo) doe dan krijgt het hele eiland die texture :blink: .

Alvast bedankt, Snorege

Geplaatst:
Hey

Ik heb met 3ds max ff snel een eilandje gemaakt maar nu wil ik aan de buitenkant zand, daarna een texture die overloopt van zand naar gras en daarna gras (in het midden dus).

Weet iemand hoe ik dat kan doen?

Aangezien het geen vlakken zijn kan ik niet het vlak selecteren en texturen.

Ik dacht iets van dit:

screen156pu.th.jpg

Maar als ik dan 'Assign to Select' (ofzo) doe dan krijgt het hele eiland die texture :blink: .

Alvast bedankt, Snorege

raad pleeg de master tutorial site, daar staat het uitgelegt

Geplaatst:

Ga naar Editable poly. Selecteer per polygon (vlakken). Neem alles wat je wilt texturen en scrol de lijst....je ziet er staan DETACH. Kies deze, en je hebt een nieuw object, die je kan gaan texturen:). (ps. leuk eiland, voor gti :o?)

Geplaatst:

Eerst maakte ik een blok met 'Plane' tool.

Dan iets van 'Displace' kiezen en kon ik zo'n height map gebruiken ja.

Misschien een idee dat iemand de tutorial hiervoor op dit forum zet ;).

Geplaatst:

Nog een vraagje:

-Ik heb een model gemaakt met 3ds max 7 en geëxporteerd naar .3ds bestand.

-Ik heb hem geopend in zmodeler en via zmodeler geëxporteerd naar .dff en .x bestand.

-Met de collmaker heb ik een .coll gemaakt.

-Met de txdbuilder alle textures in een .txd bestand gezet.

-Ik zet hem in VC en pas GTA_VC.DAT aan.

-Ik start VC op en laad me spel en ik krijg een foutmelding halverwege het laden.

Weet iemand wat ik fout doe? Mijn sketchup modellen werken wel gewoon op deze manier!

Alvast bedankt.

PS. ik vond het onnuttig om een nieuw topic te openen.

Geplaatst:

Verwijder in je .X bestand eens alles boven Frame MAIN en alles onder Meshnormals. (in kladblok.)...maak dat de .colfile opnieuw.

Geplaatst:

Dan is je colfile gewoon te groot, hij bevat te veel polygons....als je de x-file gestripped hebt mag de bestandsgrootte zeker niet meer zijn dan 140 kb.

Geplaatst:
Dan is je colfile gewoon te groot, hij bevat te veel polygons....als je de x-file gestripped hebt mag de bestandsgrootte zeker niet meer zijn dan 140 kb.

Owke, dan zal ik even kijken of ik mijn eiland in stukjes kan delen ;).

Geplaatst:

check even hoeveel poly´s je object heeft je object moet ongeveer 500 poly´s hebben (max)

als je 2000 hebt worden het vier delen 1000 2 etc,

3ds max

het hamertje helemaar rechts

more...

polygnon counter

count poly´s

Geplaatst:

Oke me modelletjes doen het nu alleen ik had ingesteld dat de textures niet uitgespreid zouden worden zodat ze goed zouden uitkomen in VC maar ik krijg alsnog dit:

screen136ak.th.jpg

Als je exporteerd naar .3ds krijg je: Preserve Max Texture Coordinates.

Heeft dat er mee te maken?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...