Jorge_F Geplaatst: 28 juni 2005 Rapport Geplaatst: 28 juni 2005 Hey Ik heb met 3ds max ff snel een eilandje gemaakt maar nu wil ik aan de buitenkant zand, daarna een texture die overloopt van zand naar gras en daarna gras (in het midden dus). Weet iemand hoe ik dat kan doen? Aangezien het geen vlakken zijn kan ik niet het vlak selecteren en texturen. Ik dacht iets van dit: Maar als ik dan 'Assign to Select' (ofzo) doe dan krijgt het hele eiland die texture :blink: . Alvast bedankt, Snorege Reageren
Tim Geplaatst: 28 juni 2005 Rapport Geplaatst: 28 juni 2005 HeyIk heb met 3ds max ff snel een eilandje gemaakt maar nu wil ik aan de buitenkant zand, daarna een texture die overloopt van zand naar gras en daarna gras (in het midden dus). Weet iemand hoe ik dat kan doen? Aangezien het geen vlakken zijn kan ik niet het vlak selecteren en texturen. Ik dacht iets van dit: Maar als ik dan 'Assign to Select' (ofzo) doe dan krijgt het hele eiland die texture :blink: . Alvast bedankt, Snorege raad pleeg de master tutorial site, daar staat het uitgelegt Reageren
Jorge_F Geplaatst: 28 juni 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 28 juni 2005 Daar had ik ook al gekeken maar heb ik het niet goed kunnen vinden . Daarom vraag ik het hier. Reageren
Wauzie Geplaatst: 28 juni 2005 Rapport Geplaatst: 28 juni 2005 Ga naar Editable poly. Selecteer per polygon (vlakken). Neem alles wat je wilt texturen en scrol de lijst....je ziet er staan DETACH. Kies deze, en je hebt een nieuw object, die je kan gaan texturen:). (ps. leuk eiland, voor gti :o?) Reageren
Jorge_F Geplaatst: 28 juni 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 28 juni 2005 Heel erg bedankt Wauzie het is gelukt. Ik begin nu eindelijk wat van 3ds max te snappen! Reageren
burpicane Geplaatst: 28 juni 2005 Rapport Geplaatst: 28 juni 2005 ziet er goed uit heightmap gebruikt? Reageren
Jorge_F Geplaatst: 29 juni 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 29 juni 2005 Eerst maakte ik een blok met 'Plane' tool. Dan iets van 'Displace' kiezen en kon ik zo'n height map gebruiken ja. Misschien een idee dat iemand de tutorial hiervoor op dit forum zet . Reageren
burpicane Geplaatst: 29 juni 2005 Rapport Geplaatst: 29 juni 2005 dat zou ik wel kunnen makn doe ik zo wel ff Reageren
Jorge_F Geplaatst: 2 juli 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 2 juli 2005 Nog een vraagje: -Ik heb een model gemaakt met 3ds max 7 en geëxporteerd naar .3ds bestand. -Ik heb hem geopend in zmodeler en via zmodeler geëxporteerd naar .dff en .x bestand. -Met de collmaker heb ik een .coll gemaakt. -Met de txdbuilder alle textures in een .txd bestand gezet. -Ik zet hem in VC en pas GTA_VC.DAT aan. -Ik start VC op en laad me spel en ik krijg een foutmelding halverwege het laden. Weet iemand wat ik fout doe? Mijn sketchup modellen werken wel gewoon op deze manier! Alvast bedankt. PS. ik vond het onnuttig om een nieuw topic te openen. Reageren
Eclipse Geplaatst: 2 juli 2005 Rapport Geplaatst: 2 juli 2005 Verwijder in je .X bestand eens alles boven Frame MAIN en alles onder Meshnormals. (in kladblok.)...maak dat de .colfile opnieuw. Reageren
Jorge_F Geplaatst: 3 juli 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 3 juli 2005 Ik heb de colfile opnieuw gemaakt maar ik krijg nog steeds een foutmelding :blink: . Reageren
Wauzie Geplaatst: 3 juli 2005 Rapport Geplaatst: 3 juli 2005 Dan is je colfile gewoon te groot, hij bevat te veel polygons....als je de x-file gestripped hebt mag de bestandsgrootte zeker niet meer zijn dan 140 kb. Reageren
Jorge_F Geplaatst: 3 juli 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 3 juli 2005 Dan is je colfile gewoon te groot, hij bevat te veel polygons....als je de x-file gestripped hebt mag de bestandsgrootte zeker niet meer zijn dan 140 kb. Owke, dan zal ik even kijken of ik mijn eiland in stukjes kan delen . Reageren
Bradley H. Geplaatst: 3 juli 2005 Rapport Geplaatst: 3 juli 2005 check even hoeveel poly´s je object heeft je object moet ongeveer 500 poly´s hebben (max) als je 2000 hebt worden het vier delen 1000 2 etc, 3ds max het hamertje helemaar rechts more... polygnon counter count poly´s Reageren
Jorge_F Geplaatst: 4 juli 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 4 juli 2005 Oke me modelletjes doen het nu alleen ik had ingesteld dat de textures niet uitgespreid zouden worden zodat ze goed zouden uitkomen in VC maar ik krijg alsnog dit: Als je exporteerd naar .3ds krijg je: Preserve Max Texture Coordinates. Heeft dat er mee te maken? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.