Jump to content

HD Tv LCD/ LED twijfel


Dieko

Recommended Posts

Ik heb zelf een LCD, en ben er wel tevreden mee. Doet wat het moet doen. :puh: LED heb ik geen ervaring mee, maar ik hoor er veel goeds over. LED is bovendien erg energiezuinig, maar volgens mij in de aanschaf wel een stukje duurder dan LCD.

Als ik nu een nieuwe TV zou kopen, zou ik voor een LED gaan denk ik.

Link to comment
Delen op andere websites

Je moet gewoon zelf kijken wat je liever hebt. Een scherm met mooiere kleuren, die dunner is, minder verbruikt, maar je wel minder krijgt voor je waar (qua resolutie, scherm grootte, etc.), of een scherm met minder mooie kleuren waar je tijdens normaal gebruik vrij weinig van zal merken, een dunheid waar je geen flikker aan hebt, meer verbruikt, wat ook niet uitmaakt aangezien jij de energie rekening toch niet betaald (ego power ftw!), en een groter scherm/hogere res krijgt.

Link to comment
Delen op andere websites

LED TV lijkt me beter, is ook een nieuwere technologie. Ik heb er zelf ook een en volgens mij is er wel sprake van betere beeldkwaliteit en wie weet zelfs andere voordelen. Ik weet niet of je nog andere voorkeuren hebt? Wil je een TV die digitale tv kan ontvangen? Misschien ook kan verbinden met je PC en video's kan ophalen van Youtube of een andere service? Ik raad je in ieder geval de Sony EX710 aan. Die kan namelijk al die dingen en heeft een fijne interface. Het beste is natuurlijk gewoon naar de winkel gaan en daar even de verschillende TV's bekijken en dan zie je meteen welke voor jou persoonlijk het beste is.

Link to comment
Delen op andere websites

LED TV lijkt me beter, is ook een nieuwere technologie. Ik heb er zelf ook een en volgens mij is er wel sprake van betere beeldkwaliteit en wie weet zelfs andere voordelen. Ik weet niet of je nog andere voorkeuren hebt? Wil je een TV die digitale tv kan ontvangen? Misschien ook kan verbinden met je PC en video's kan ophalen van Youtube of een andere service? Ik raad je in ieder geval de Sony EX710 aan. Die kan namelijk al die dingen en heeft een fijne interface. Het beste is natuurlijk gewoon naar de winkel gaan en daar even de verschillende TV's bekijken en dan zie je meteen welke voor jou persoonlijk het beste is.

Kan je ook in plaats van wifi internet kabel erin doen?

Link to comment
Delen op andere websites

LED TV lijkt me beter, is ook een nieuwere technologie. Ik heb er zelf ook een en volgens mij is er wel sprake van betere beeldkwaliteit en wie weet zelfs andere voordelen. Ik weet niet of je nog andere voorkeuren hebt? Wil je een TV die digitale tv kan ontvangen? Misschien ook kan verbinden met je PC en video's kan ophalen van Youtube of een andere service? Ik raad je in ieder geval de Sony EX710 aan. Die kan namelijk al die dingen en heeft een fijne interface. Het beste is natuurlijk gewoon naar de winkel gaan en daar even de verschillende TV's bekijken en dan zie je meteen welke voor jou persoonlijk het beste is.

Kan je ook in plaats van wifi internet kabel erin doen?

Wi-Fi gaat via USB, daar moet je iets speciaals voor hebben. Het gaat ook gewoon met een internetkabel achterin, zo doe ik het ook. :)

Link to comment
Delen op andere websites

LED is feitelijk ook gewoon een LCD scherm. LED geeft alleen aan dat er gebruikt word gemaakt van LED (light-emitting diode) lampjes in plaat van CCVL (cold cathode fluorescend lamp) als backlight. Dit heeft als voordeel dat de schermen compacter, energiezuinig en minder warm worden. Tevens bieden de LED TV's vaak betere prestaties als het om helderheid gaat.

Als je dus kan gaan voor LED, zeker doen, gezien de bovenstaande voordelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...