Jump to content

Een dringende vraag over videokaart GTAIV!


Ferrigno

Recommended Posts

Hallo iedereen,

Ik, MrApollo ben nieuw hier op het forum. Ik heb al een tijdje informatie gezocht op jullie forum over de GTA spellen totdat ik vandaag besloot om mezelf eens te registreren!

Sinds een aantal dagen terug heb ik eindelijk GTAIV kunnen kopen voor mijn PC.

Mijn eisen voldoen makkelijk aan de minimum, mijn videokaart is Nvidia 8600GT 512MB maar toch ziet GTAIV best wel blokkerig uit...? Hoe zou dat komen?

Is mijn videokaar te oud of ligt het aan de processor dat het misschien slecht eruit laat zien? Maar dat lijkt me te sterk want videokaart bepaalt uiteindelijk hoe een game eruit ziet toch?

Zouden jullie mij hierover kunnen informeren?

Bijvoorbaat dank!

Met vriendelijke groeten,

MrApollo

Link to comment
Delen op andere websites

Hey, welkom op het forum!

Wat zijn de rest van je specs? Je kunt daar dit programma voor gebruiken.

Let erop, dat de minimale eisen alleen bedoeld zijn om te kijken of je het spel op de allerlaagste instellingen kunt draaien. Wil je het spel met hogere instellingen spelen, moet je computer zelfs voldoen aan hoger dan de aanbevolen eisen.

Link to comment
Delen op andere websites

De 8600 GT zou inderdaad moeten voldoen aangezien dit bij de aanbevolen systeemeisen staat. Deze systeemeisen moet je echter met een korreltje zout nemen. Zo is de 8600 GT maar net genoeg om het spel op low tot misschien medium te spelen. Het is dus normaal dat het spel er niet zo goed uitziet. Je kan wel eens proberen om de resolutie in het spel te verhogen (pauzemenu -> Graphics) en dan eventueel de andere instellingen te verlagen, zodat je framerate nog speelbaar blijft.

Verder zou het inderdaad handig zijn dat je je andere systeemspecificaties eens geeft, zoals Flitskikker al zei.

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor de snelle reacties jongens!

Dus als ik het goed begrijp is Nvidia Geforce 8600GT 512 MB niet echt een geschikte kaart?

Als het niet te veel gevraagd is kunnen jullie me een goed geschikt kaart linken? Niet hoger dan 100 euro a.u.b want GTAIV bestaat al zo'n twee jaar dus er zijn in die tijd genoeg videokaarten geweest die het makkelijk aankonden en nu niet zo'n hoge prijs hebben.

En ik had nog een ander dringend vraagje, als ik Episodes From Liberty City probeer te installeren krijg ik melding dat ik WIndows Service Pack 3 of Vista Service Pack 1 moet hebben.

Nu heb ik Vista service pack 1 en twee alleen krijg nog steeds hetzelfde bericht. Met GTAIV had ik al behoorlijk moeite om te installeren door al die Errors etc... Ik hoop dat jullie hier ook misschien een oplossing voor hebben?

Bijvoorbaat dank!

Met vriendelijke groeten,

MrApollo

Edit: Ondertussen heb ik wat speurwerk gedaan. Ik heb hierbij echt jullie hup nodig want heb totaal geen verstand van PC's.

Hier een aantal videokaarten:

Sapphire HD 5670 512MB GDDR5 PCI-E 66,75 Euro

Asus EAH5570 SILENT/DI/1GD2 63,50 Euro

Sapphire HD 5450 512MB DDR2 PCIE 34, 25 Euro

Sapphire HD5570 1GB GDDR3 PCI-E 63,75 Euro

PNY GeForce 8 8400GS PCI 512MB 51 Euro

Misschien dat jullie een goede kunnen snel uitzoeken? Hier het lijstje http://tweakers.net/pricewatch/cat/517/nvidia.html

Ik hoop dat ik hier snel uitkom kan ik weer lekker GTAIV spelen :)

Mijn speccs:

Videokaart: Nvidia 8600GT 512MB

Processor: Intel Dual Core 2.2GHz

Ram: 2000 MB

DirectX: 10

Dit zijn ze ongeveer

Ze komen bij www.canyourunit.com in het midden vanaf minimum requirements.

Bewerkt: door MrApollo
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zie al dat je een trage Dual Core processor hebt, die is ook een bottleneck en als je nu een betere videokaart aanschaft zal je niet veel verschil merken aangezien je processor de prestaties dan zal tegenhouden. Als je GTA IV op hoge kwaliteit wilt spelen zal je én een betere processor (snelle dual core of quad core of hoger) én meer werkgeheugen (RAM) én een betere videokaart nodig hebben. Nieuwe processor gaat vaak gepaard met nieuw moederbord en dan vaak nog eens een nieuwe voeding. Kortom, bijna een hele nieuwe PC.

Link to comment
Delen op andere websites

compnaam1.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us

compnaam2.th.jpg

Dus als ik een nieuw videokaart koop zal het grafisch niet veel verschil maken?

Ik heb een DDR2 moederbord, is het mogelijk om een nieuwe processor erin te plaatsen met 2.8Ghz of 3 Ghz plus 2000Ram en een nieuwe videokaart? Dan is een compleet nieuw PC niet nodig lijkt mij.

En dat GTAIV nu een beetje blokkerig loopt dat komt dan zeker door mijn processor? Want ik neem aan dat mijn videokaart heel goed is voor GTAIV toch?

Iemand een verklaring?

Bijvoorbaat dank!

MrApollo

EDIT: Probleem opgelost topic mag gesloten worden :)

Bewerkt: door MrApollo
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...