Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

ik heb een aantal vragen met skatchup en ook met .scm

-hoe kan je geld (die je krijgt als je iemand vermoord dat soort geld)

-hoe kan je een zone toevoegen (heb wel al wat op een tut gelezen) maar je niet mag komen dat je bijv 4 sterren krijgt en die maar op een bepaalde hoogte geld

-hoe kan je textures invoegen bij sketchup

-kan je met sketchup een muur plaatsen die eigelijk geen muur is (bijv bij de easter egg van vc dat je een muur ziet maar er door heen kan lopen

weet iemand antwoorden op mijn vragen?

Geplaatst:

ehh, ff kijken

1., ik neem aan dat je bedoeld dat veranderen, door de texture te wijzigen.

2. zou ik niet weten

3. met het emmertje

4. weet ik niet zeker, maar volgens mij is dat iets met de coll

Geplaatst:

3. met het emmertje

reactie op:

1. nee ik bdoel dat er geld ''gespawnt'' word op een bepaalde plek op bepaalde hoogte

3. ik bdoel als ik textures in mijn map afbeeldingen heb staan hoe ik ze dan in sketchup meot zetten

4. bdoel je dat ik een keertje dit moet doen:

opslaan met een muur onder bijv de naam ''voorbeeld''

nog een keer opslaan zonder muur ook onder de naam ''voorbeeld''

allebei met zmodeler op de juiste hoogte meot brengen (dezelfde hoogte)

opslaan als .x en (die met muur) als .dff

(zonder muur) in collmaker hem openen, laden, naam invoegen ''voorbeeld'' en als .coll opslaan

en dan verdr gaan met colleditor (die het bij mij niet doet) zodat die zonder muur de .coll file wordt

en dan de .dff, .txd (waarvan ik overigens nog niet weet hoe het meot) en de .coll file in moomapper openen en dan zo verdr?

Geplaatst:

sorry kheb nog nooit een model o.i.d. gemaakt voor GTA, maak alleen mijn idee uit wat ik zo al lees overal ;)

Geplaatst:

3. met het emmertje

reactie op:

1. nee ik bdoel dat er geld ''gespawnt'' word op een bepaalde plek op bepaalde hoogte

3. ik bdoel als ik textures in mijn map afbeeldingen heb staan hoe ik ze dan in sketchup meot zetten

4. bdoel je dat ik een keertje dit moet doen:

opslaan met een muur onder bijv de naam ''voorbeeld''

nog een keer opslaan zonder muur ook onder de naam ''voorbeeld''

allebei met zmodeler op de juiste hoogte meot brengen (dezelfde hoogte)

opslaan als .x en (die met muur) als .dff

(zonder muur) in collmaker hem openen, laden, naam invoegen ''voorbeeld'' en als .coll opslaan

en dan verdr gaan met colleditor (die het bij mij niet doet) zodat die zonder muur de .coll file wordt

en dan de .dff, .txd (waarvan ik overigens nog niet weet hoe het meot) en de .coll file in moomapper openen en dan zo verdr?

1. kijk op deze site daar kan je alles voor SCM vinden

3. In sketchup kan je alleen maar textures toevoegen door middel van het emmertje. Er is geen andere manier.

4. Je moet een LODvoorbeeld.dff en LODvoorbeeld.col maken en een voorbeeld.dff en een voorbeeld.col. Bij de een namelijk de voorbeeld.dff en voorbeeld.col heb je de muur waar je doorheen wil verwijderd en bij de LODvoorbeeld.dff en LODvoorbeeld.col niet. Doordat je in moomapper de LOD ergens niet bv. 150 maar 3000 invult blijf je die zien maar kan je er doorheen lopen. Je ziet de muur waar je doorheen wil wel! De voorbeeld.dff geef je dan waarde 150 en dan kan je niet door het model heen lopen maar omdat je die muur hebt verwijderd lijkt het alsof.

Misschien kan je me niet meer volgen maar zo lukt het wel!

Geplaatst:

3. In sketchup kan je alleen maar textures toevoegen door middel van het emmertje. Er is geen andere manier.

4. Je moet een LODvoorbeeld.dff en LODvoorbeeld.col maken en een voorbeeld.dff en een voorbeeld.col. Bij de een namelijk de voorbeeld.dff en voorbeeld.col heb je de muur waar je doorheen wil verwijderd en bij de LODvoorbeeld.dff en LODvoorbeeld.col niet. Doordat je in moomapper de LOD ergens niet bv. 150 maar 3000 invult blijf je die zien maar kan je er doorheen lopen. Je ziet de muur waar je doorheen wil wel! De voorbeeld.dff geef je dan waarde 150 en dan kan je niet door het model heen lopen maar omdat je die muur hebt verwijderd lijkt het alsof.

1. daar staat niet of je ook geld kan plaatsen alleen zoon politiester, armor, health en adrealine (in een andere ook wapens)

3. dus in sketchup kan ik alleen de textures die er standaard in zitten gebruken?

4. ik snap je een beetje maar ik heb zelf nog wat probleempjes met moomapper met een ander gebouwtje plaatsen dus eigelijk snap ik de laatste helft niet

Geplaatst:

1. daar staat niet of je ook geld kan plaatsen alleen zoon politiester, armor, health en adrealine (in een andere ook wapens)

3. dus in sketchup kan ik alleen de textures die er standaard in zitten gebruken?

4. ik snap je een beetje maar ik heb zelf nog wat probleempjes met moomapper met een ander gebouwtje plaatsen dus eigelijk snap ik de laatste helft niet

1. Dan moet je ff op google zoeken of op het engelse gtaforum kijken.

3. Je kan met SketchUp in het scherm van de textures op de button 'create' drukken en dan je eigen texture laden (zeg dan dat je het zo bedoelt ;)).

4. zorg idd eerst maar dat alles lukt met moomapper voor je ingewikkelde dingen probeerd!

;)

Geplaatst:

3. ik heb het al gevonden door op een klein mapje te klikken waardoor je hem uit je mappen kan halen

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...