Nissan Geplaatst: 13 november 2010 Rapport Geplaatst: 13 november 2010 BoerDave en ik hadden al een tijdje het idee om een Anime en Manga topic te maken, maar dat werd steeds uitgesteld. Gewoon omdat we te lui waren om het aan te maken . Maar nu is het er! Wat is Anime/Manga? Anime en Manga komen van oorsprong uit Japan. De meesten weten wel wat Anime is als ik het woord "Pokémon" noem, want dat was hier in Nederland de eerste Anime met grote populariteit (bij de kindertjes). Er zijn verschillende genres: Shōnen: Anime die gaat over jongens, sport/hobby en school. Yugioh is hier een voorbeeld van. Shōjo: Anime die gaat over meiden, romantiek en fantasy. Sailor Moon (kwam op Yorin) is hier een stereotype. Kodomo: Anime voor kleine kinderen, vaak een kort filmpje met een wijze les. Kazoku: Gezinshows, in Anime versie. Seinen: Anime voor tienerjongeren, onderwerpen variëren. Josei: Anime gericht op volwassen vrouwen. Bishōjo: Letterlijk betekent dit "mooi meisje". Een genre dat gericht is op jongens. Bishōnen: Dit is Japans voor "mooie jongen". Een genre dat gericht is op meisjes. Mecha: Anime met techniek als onderwerp, robots, mannen in mechanisch armor en vaak futuristische werelden. Sentai: Anime over jongeren die transformeren en extra krachten krijgen. Power Rangers zeg maar. Space opera: Grote ruimteveldslagen (zoals die van Star Trek of Star Wars) karakteriseren dit genre. Hentai is Anime met seksscenes en erotische humor. Ecchi of Ero: Anime met veel bijzaken die niet toedoen aan het verhaal. Erg vaak is dit erotische humor en indirecte seks. Shōnen-ai/Yaoi: Een genre dat over homoseksuele jongens of mannen gaat. Shōnen-ai is gericht op homoseksuele liefde, terwijl yaoi een homoseksuele vorm van hentai is. Is erg populair onder vrouwen. Shōjo-ai/Yuri: Een genre dat over lesbische meisjes of vrouwen gaat. Shōjo-ai is gericht op lesbische liefde, terwijl yuri een lesbische vorm van hentai is. Lolicon: Ook wel bekend als het Lolita-complex. In deze Hentai kunnen scenes met pedofilie zitten. In een aantal landen verboden. http://www.youtube.com/watch?v=V2xY9q4uHOs http://www.youtube.com/watch?v=wOv2JiwF4i0&feature=related Welke Anime's kijk jij? En wat vind je van Anime? Post het hier . Reageren
Dr.Oppai Geplaatst: 13 november 2010 Rapport Geplaatst: 13 november 2010 Eindelijk is hij er . Reageren
j0uk3 Geplaatst: 13 november 2010 Rapport Geplaatst: 13 november 2010 (bewerkt) Bishōjo Lijkt me wel wat, maar ik heb het niet zo op die Aziatische talen . OMG Bewerkt: 13 november 2010 door j0uk3 Reageren
Nissan Geplaatst: 13 november 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 13 november 2010 Jij moet deze hebben denk ik . http://www.youtube.com/watch?v=X6_RZhh44NY Reageren
Dotz Geplaatst: 13 november 2010 Rapport Geplaatst: 13 november 2010 (bewerkt) Je kopieert dat gewoon even van wikipedia, maar goed. Toch leuk Max, overigens kijk ik geen Anime meer omdat ik daar simpelweg niet aan toekom. ''Yugioh'', dat schrijf je niet zo. Bewerkt: 13 november 2010 door Dotz Reageren
Nissan Geplaatst: 13 november 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 13 november 2010 Hoezo is dat overgekopieërd? Wat goed stond heb ik laten staan, maar merendeel heb ik toch zelf aangepast omdat die omschrijving van geen kant klopte. Reageren
Dotz Geplaatst: 13 november 2010 Rapport Geplaatst: 13 november 2010 Hoezo is dat overgekopieërd? Wat goed stond heb ik laten staan, maar merendeel heb ik toch zelf aangepast omdat die omschrijving van geen kant klopte. Ik heb verder ook niet gekeken op wikipedia, die pagina heb ik lang geleden eens gezien.. Maar ik kan al die genres (behalve hentai) toch niet uitmekaar houden. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 13 november 2010 Rapport Geplaatst: 13 november 2010 Hoezo is dat overgekopieërd? Wat goed stond heb ik laten staan, maar merendeel heb ik toch zelf aangepast omdat die omschrijving van geen kant klopte. Ik heb verder ook niet gekeken op wikipedia, die pagina heb ik lang geleden eens gezien.. Maar ik kan al die genres (behalve hentai) toch niet uitmekaar houden. Komt vast omdat dat de enigste genre was dat je keek? Reageren
PowerPats Geplaatst: 14 november 2010 Rapport Geplaatst: 14 november 2010 Heb op aanraden van een vriend High school of the death gevolgt. erg goeie serie, en voor een Ecchi toch wel een goed verhaal. Maar ik kijk het meer vanwege het verhaal en de brute vechtscenes. Reageren
Mrkwark Geplaatst: 14 november 2010 Rapport Geplaatst: 14 november 2010 (bewerkt) Toen ik dit topic zag toen was ik gelijk ingelogd. Maakt gelijk fff mijn lijstje wat ik heb afgeken. Bij de laatste staat een paar berichten voor mezelf. DIE ik heb gezien zijn chobits (THIS UGLY YET BEUTIFUL WORLD) GIRLS BRAVO DEARS PLEAS! TEACHER PLEAS! TWINS MIDORI DAYS LOVE HINA LOVE HINA AGIAN NEGIMA! NEGIAM!? D.N ANGEL GREEN GREEN RIZELMINE (BOKUSATU TENSHI DOKURO CHAN) Ai Yori Aoshi Ai Yori Aoshi ENISHI HAND MAID MAY Elfen Lied Clannad Clannad Another World: Tomoyo Chapter Clannad Kyou arc Chapter Clannad After Story (Clannad AfterStoryRecap) myself; yourself school days(nooit meer kijken erg triest) Boku wa Imouto ni Koi wo Suru(bijna nergens te zien) He is my Master Bewerkt: 14 november 2010 door Agent_Smith Reageren
Dr.Oppai Geplaatst: 14 november 2010 Rapport Geplaatst: 14 november 2010 Elfen lied ben ik ook begonnen te kijken een tijd geleden maar ik heb maar 1 episode gezien omdat Max (Cuban Gangster) vervelent deed . Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 14 november 2010 Rapport Geplaatst: 14 november 2010 Waarom staat dit in NOTA? Verplaatst naar Beeld & Geluid. Reageren
Dr.Oppai Geplaatst: 14 november 2010 Rapport Geplaatst: 14 november 2010 Waarom staat dit in NOTA? Verplaatst naar Beeld & Geluid. Omdat het ook over Manga gaat, dat is geen beeld of geluid. >>> Door Dutchy3010: Dat is eveneens beeld, een strip kan ook beeld zijn. <<< Reageren
Nissan Geplaatst: 14 november 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 14 november 2010 (bewerkt) Leuk dat je je lijst post Agent_Smith . Omdat ik het anders allemaal niet onthoud heb ik een lidmaatschap op myanimelist.net . Ik ben begonnen aan de Ecchi Aki-Sora, en daar zijn in een jaar tijd 3 episodes van uitgekomen . 17 November komt deel 2 van In A Dream, die ga ik dus DIRECT DOWNEN . Bewerkt: 14 november 2010 door Cuban Gangster Reageren
Dr.Oppai Geplaatst: 14 november 2010 Rapport Geplaatst: 14 november 2010 Leuk dat je je lijst post Agent_Smith . Omdat ik het anders allemaal niet onthoud heb ik een lidmaatschap op myanimelist.net . Ik ben begonnen aan de Ecchi Aki-Sora, en daar zijn in een jaar tijd 3 episodes van uitgekomen . 17 November komt deel 2 van In A Dream, die ga ik dus DIRECT DOWNEN . huh? De derde is toch nog niet uit? Ik dacht alleen 1 en 2. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.