Jump to content

Anime en Manga


Nissan

Recommended Posts

BoerDave en ik hadden al een tijdje het idee om een Anime en Manga topic te maken, maar dat werd steeds uitgesteld. Gewoon omdat we te lui waren om het aan te maken :7. Maar nu is het er!

Wat is Anime/Manga?

Anime en Manga komen van oorsprong uit Japan. De meesten weten wel wat Anime is als ik het woord "Pokémon" noem, want dat was hier in Nederland de eerste Anime met grote populariteit (bij de kindertjes).

Er zijn verschillende genres:

Shōnen: Anime die gaat over jongens, sport/hobby en school. Yugioh is hier een voorbeeld van.

Shōjo: Anime die gaat over meiden, romantiek en fantasy. Sailor Moon (kwam op Yorin) is hier een stereotype.

Kodomo: Anime voor kleine kinderen, vaak een kort filmpje met een wijze les.

Kazoku: Gezinshows, in Anime versie.

Seinen: Anime voor tienerjongeren, onderwerpen variëren.

Josei: Anime gericht op volwassen vrouwen.

Bishōjo: Letterlijk betekent dit "mooi meisje". Een genre dat gericht is op jongens.

Bishōnen: Dit is Japans voor "mooie jongen". Een genre dat gericht is op meisjes.

Mecha: Anime met techniek als onderwerp, robots, mannen in mechanisch armor en vaak futuristische werelden.

Sentai: Anime over jongeren die transformeren en extra krachten krijgen. Power Rangers zeg maar.

Space opera: Grote ruimteveldslagen (zoals die van Star Trek of Star Wars) karakteriseren dit genre.

Hentai is Anime met seksscenes en erotische humor.

Ecchi of Ero: Anime met veel bijzaken die niet toedoen aan het verhaal. Erg vaak is dit erotische humor en indirecte seks.

Shōnen-ai/Yaoi: Een genre dat over homoseksuele jongens of mannen gaat. Shōnen-ai is gericht op homoseksuele liefde, terwijl yaoi een homoseksuele vorm van hentai is. Is erg populair onder vrouwen.

Shōjo-ai/Yuri: Een genre dat over lesbische meisjes of vrouwen gaat. Shōjo-ai is gericht op lesbische liefde, terwijl yuri een lesbische vorm van hentai is.

Lolicon: Ook wel bekend als het Lolita-complex. In deze Hentai kunnen scenes met pedofilie zitten. In een aantal landen verboden.

Welke Anime's kijk jij? En wat vind je van Anime? Post het hier :).

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 57
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Nissan

    13

  • Dr.Oppai

    10

  • Mrkwark

    5

  • Dotz

    4

Top Posters In This Topic

Hoezo is dat overgekopieërd? Wat goed stond heb ik laten staan, maar merendeel heb ik toch zelf aangepast omdat die omschrijving van geen kant klopte.

Ik heb verder ook niet gekeken op wikipedia, die pagina heb ik lang geleden eens gezien.. Maar ik kan al die genres (behalve hentai) toch niet uitmekaar houden.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoezo is dat overgekopieërd? Wat goed stond heb ik laten staan, maar merendeel heb ik toch zelf aangepast omdat die omschrijving van geen kant klopte.

Ik heb verder ook niet gekeken op wikipedia, die pagina heb ik lang geleden eens gezien.. Maar ik kan al die genres (behalve hentai) toch niet uitmekaar houden.

Komt vast omdat dat de enigste genre was dat je keek? :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

Toen ik dit topic zag toen was ik gelijk ingelogd. thumbsup2.gifthumbsup2.gif

Maakt gelijk fff mijn lijstje wat ik heb afgeken.

Bij de laatste staat een paar berichten voor mezelf.

DIE ik heb gezien zijn

chobits

(THIS UGLY YET BEUTIFUL WORLD)

GIRLS BRAVO

DEARS

PLEAS! TEACHER

PLEAS! TWINS

MIDORI DAYS

LOVE HINA

LOVE HINA AGIAN

NEGIMA!

NEGIAM!?

D.N ANGEL

GREEN GREEN

RIZELMINE

(BOKUSATU TENSHI DOKURO CHAN)

Ai Yori Aoshi

Ai Yori Aoshi ENISHI

HAND MAID MAY

Elfen Lied

Clannad

Clannad Another World: Tomoyo Chapter

Clannad Kyou arc Chapter

Clannad After Story

(Clannad AfterStoryRecap)

myself; yourself

school days(nooit meer kijken erg triest)

Boku wa Imouto ni Koi wo Suru(bijna nergens te zien)

He is my Master

Bewerkt: door Agent_Smith
Link to comment
Delen op andere websites

Leuk dat je je lijst post Agent_Smith :tu: . Omdat ik het anders allemaal niet onthoud heb ik een lidmaatschap op myanimelist.net :7.

Ik ben begonnen aan de Ecchi Aki-Sora, en daar zijn in een jaar tijd 3 episodes van uitgekomen :duh: . 17 November komt deel 2 van In A Dream, die ga ik dus DIRECT DOWNEN :tu: .

Bewerkt: door Cuban Gangster
Link to comment
Delen op andere websites

Leuk dat je je lijst post Agent_Smith :tu: . Omdat ik het anders allemaal niet onthoud heb ik een lidmaatschap op myanimelist.net :7.

Ik ben begonnen aan de Ecchi Aki-Sora, en daar zijn in een jaar tijd 3 episodes van uitgekomen :duh: . 17 November komt deel 2 van In A Dream, die ga ik dus DIRECT DOWNEN :tu: .

huh? De derde is toch nog niet uit? Ik dacht alleen 1 en 2.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...