Jump to content

Windows 7 thema voor Vista

Recommended Posts

Geplaatst:

ONWETENDHEID ALERT

Vista crasht alleen bij mensen die geen tot weinig verstand hebben van computers. Mijn systeem is, sinds een format van een jaar geleden, nog niet gecrasht. Als je gewoon zo nu en dan een virusscan doet, een defragmentatie en een register schoonmaak dan hoor je een goedlopend systeem te hebben.

Niet iedereen die er verstand van heeft heeft ook zin om dat te doen. Het slaat toch nergens op dat je Windows altijd maar moet onderhouden voor een stabiel systeem, terwijl je bij Macintosh en Linux veel minder/niets hoeft te doen?

Windows heeft anders wel zijn compatibiliteit grotendeels aan zulke dingen te danken.

• Reacties 48
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• TekaLoca

15

• Hayte

7

• wesley123

6

• Teh_Ninja

4

Geplaatst:

Windows heeft anders wel zijn compatibiliteit grotendeels aan zulke dingen te danken.

Leg dat eens uit ^_^ .

Geplaatst:

ONWETENDHEID ALERT

Vista crasht alleen bij mensen die geen tot weinig verstand hebben van computers. Mijn systeem is, sinds een format van een jaar geleden, nog niet gecrasht. Als je gewoon zo nu en dan een virusscan doet, een defragmentatie en een register schoonmaak dan hoor je een goedlopend systeem te hebben.

Niet iedereen die er verstand van heeft heeft ook zin om dat te doen. Het slaat toch nergens op dat je Windows altijd maar moet onderhouden voor een stabiel systeem, terwijl je bij Macintosh en Linux veel minder/niets hoeft te doen?

Hoe vaak installeer of deïnstalleer jij een programma in Macintosh of Linux? Hoe vaak heb jij een virus in Macintosh of Linux? Hoe vaak heb je een driver probleem in Macintosh? Zo kan ik nog wel even door gaan. Met Windows kan je veel meer dan de andere twee besturingssystemen op het gebied van programma's, maar dat betekent wel dat er meer onderhoud nodig is. Denk maar eens aan twee fietsen. Fiets 1 is een redelijk oncomfortabele fiets, en doet wat het doen moet. Fiets 2 heeft vering, meerdere versnellingen, automatisch licht, etcetera, dus je kan er veel meer mee. Maar meer onderdelen betekent wel dat je meer onderhoudt nodig hebt. Snap je wat ik bedoel?

Geplaatst:

Hoe vaak installeer of deïnstalleer jij een programma in Macintosh of Linux?

Regelmatig. Ligt eraan of ik iets mis qua programma's of juist niet gebruik.

Hoe vaak heb jij een virus in Macintosh of Linux? Hoe vaak heb je een driver probleem in Macintosh?

Op Macintosh gelukkig nooit. Linux is qua drivers (in het begin) één en al gezeik.

Zo kan ik nog wel even door gaan. Met Windows kan je veel meer dan de andere twee besturingssystemen op het gebied van programma's, maar dat betekent wel dat er meer onderhoud nodig is.

Wat kan ik op Mac en Linux niet wat ik op Windows wel kan?

Denk maar eens aan twee fietsen. Fiets 1 is een redelijk oncomfortabele fiets, en doet wat het doen moet. Fiets 2 heeft vering, meerdere versnellingen, automatisch licht, etcetera, dus je kan er veel meer mee. Maar meer onderdelen betekent wel dat je meer onderhoudt nodig hebt. Snap je wat ik bedoel?

Op welke manier is Mac of Linux een minder uitgebreid of comfortabele "fiets"?

Geplaatst:

Dus jij kan spelletjes spelen op je Linux/Mac? Jij kan random gezien een grafische kaart pakken en die in je Mac duwen? Etc.

Maar ik denk dat we hier maar beter mee kunnen ophouden, we hebben de offtopic grens al ruim gepasseerd volgens mij :7

Geplaatst: (bewerkt)

Dus jij kan spelletjes spelen op je Linux/Mac? Jij kan random gezien een grafische kaart pakken en die in je Mac duwen? Etc.

Er zijn minder spellen voor Mac. Dit heeft echter niks met het os of de stabiliteit daarvan te maken, maar met de ondersteuning van developers. Qua hardware ben je bij Apple inderdaad beperkter, maar dat is atm voor de Mac doelgroep geen probleem.

Maar ik denk dat we hier maar beter mee kunnen ophouden, we hebben de offtopic grens al ruim gepasseerd volgens mij :7

Is wat mij betreft goed.

Bewerkt: door Teh_Ninja
Geplaatst:

Leg dat eens uit ^_^ .

Elk programma dat jij in Windows gebruikt, installeert of deinstalleert word geregistreert in het Register, hierin word vrijwel alles bij gehouden, de instellingen van het programma, de geregistreerde key, paden en bijbenodigde bestanden staan er allemaal in geplaatst. Welk programma je ook start, het maakt hoe dan ook een key aan, programma's die hier zelfs niet eens van afhankelijk zijn maken dit ook nog steeds aan. Door dit kunnen software makers hun programma zonder probleem startbaar maken en ook is het vinden van de applicatie een stuk sneller dan dat je het via een omweg doet.

Hoe vaak heb jij een virus in Macintosh of Linux? Hoe vaak heb je een driver probleem in Macintosh?

Op Macintosh gelukkig nooit. Linux is qua drivers (in het begin) één en al gezeik.

Een mac heeft ook geen drivers nodig omdat het alleen maar hardware ondersteund die je in je Apple pc vind, nog een stukje compatibiliteit waardoor Windows op de markt gehakt maat van Apple.

Zo kan ik nog wel even door gaan. Met Windows kan je veel meer dan de andere twee besturingssystemen op het gebied van programma's, maar dat betekent wel dat er meer onderhoud nodig is.

Wat kan ik op Mac en Linux niet wat ik op Windows wel kan?

De meest recente games spelen

Denk maar eens aan twee fietsen. Fiets 1 is een redelijk oncomfortabele fiets, en doet wat het doen moet. Fiets 2 heeft vering, meerdere versnellingen, automatisch licht, etcetera, dus je kan er veel meer mee. Maar meer onderdelen betekent wel dat je meer onderhoudt nodig hebt. Snap je wat ik bedoel?

Op welke manier is Mac of Linux een minder uitgebreid of comfortabele "fiets"?

De Mac: het is als een fiets waarvan je de wielen en alles er niet af kan halen, het is een compleet pakket wat amper aanpassing bied.

Linux; Een halve fiets, je zult alles zelf moeten installeren, in feite word alleen de Kernel, de User interface en een paar programma's geinstalleert om je op het juiste pad te brengen. Het is net als een fiets met een houten zadel, het is moeilijker om er mee bezig te zijn, maar uiteindelijk kun je er net zo goed mee werken als een Windows(welke het leren zachte zadel bevat)

Geplaatst:

Een heel stuk terug heb ik deze pagina laten zien, heb je daar al gekeken?

Offtopic: Discussie topic is hier :puh:

>>> Door Thundercover: Inderdaad, in dat topic graag verder gaan met de discussie tussen besturingssystemen. :)<<<

Pff bedankt. Nu heb ik nog steeds geen thema! :?

@Hierboven; Het is niet echt hetzelfde als W7. Dus ik ga het hierbij laten. Blijkbaar zijn er geen 'goeie' thema's (naar mijn zin dan :7)..

Bewerkt: door TekaLoca

ONWETENDHEID ALERT

Hoe vaak installeer of deïnstalleer jij een programma in Macintosh of Linux? Hoe vaak heb jij een virus in Macintosh of Linux? Hoe vaak heb je een driver probleem in Macintosh? Zo kan ik nog wel even door gaan. Met Windows kan je veel meer dan de andere twee besturingssystemen op het gebied van programma's, maar dat betekent wel dat er meer onderhoud nodig is. Denk maar eens aan twee fietsen. Fiets 1 is een redelijk oncomfortabele fiets, en doet wat het doen moet. Fiets 2 heeft vering, meerdere versnellingen, automatisch licht, etcetera, dus je kan er veel meer mee. Maar meer onderdelen betekent wel dat je meer onderhoudt nodig hebt. Snap je wat ik bedoel?

Even dit topic gelezen, zie best geniale reacties zoals deze hier.

Macintosh heeft een uitgebreid arsenaal aan programma's steeds meer producenten gaan over om ook software te produceren voor deze OS. Macintosh krijgt ook steeds meer groter gebied, door hun stabiliteit en omvang.

Daarnaast in Macintosh ook een OS die vooral gebruikt wordt voor Forensische onderzoek binnen de digitale criminaliteit. En ik kan uit je bericht opmaken dat je vrijwel nooit met Linux hebt gewerkt.

Je wilt er mee zeggen dat je geen games kunt spelen op Linux? Er zijn zat software pakketten waar je originele Windows games kunt spelen, Crysis, Call of Duty enzovoorts zijn allemaal speelbaar op Linux.

En Linux is ook van de beste OSen voor digitaal onderzoek naast Macintosh, cracken, sniffen en dergelijke zijn allemaal dingen die veel gemakkelijker is in Linux. En ja Linux is een must om te gebruiken.

Nog een side-note voor de mensen die graag een stuk Linux in hun Windows willen hebben, raad ik aan Cygwin te downloaden.

Ook kan ik opmerken in je bericht dat je vooral GUI ingericht bent, klikje hier, klikje daar.. ga eens met commando's werken ;) en zie hoe vet Linux is.

@ Poster, wat wil je precies in je thema van Windows 7? Wat de bovenstaande linkjes niet hebben?

Bewerkt: door Nemean^inf
Geplaatst:

ONWETENDHEID ALERT

Even dit topic gelezen, zie best geniale reacties zoals deze hier.

Macintosh heeft een uitgebreid arsenaal aan programma's steeds meer producenten gaan over om ook software te produceren voor deze OS. Macintosh krijgt ook steeds meer groter gebied, door hun stabiliteit en omvang.

Daarnaast in Macintosh ook een OS die vooral gebruikt wordt voor Forensische onderzoek binnen de digitale criminaliteit. En ik kan uit je bericht opmaken dat je vrijwel nooit met Linux hebt gewerkt.

Je wilt er mee zeggen dat je geen games kunt spelen op Linux? Er zijn zat software pakketten waar je originele Windows games kunt spelen, Crysis, Call of Duty enzovoorts zijn allemaal speelbaar op Linux.

En Linux is ook van de beste OSen voor digitaal onderzoek naast Macintosh, cracken, sniffen en dergelijke zijn allemaal dingen die veel gemakkelijker is in Linux. En ja Linux is een must om te gebruiken.

Nog een side-note voor de mensen die graag een stuk Linux in hun Windows willen hebben, raad ik aan Cygwin te downloaden.

Ook kan ik opmerken in je bericht dat je vooral GUI ingericht bent, klikje hier, klikje daar.. ga eens met commando's werken ;) en zie hoe vet Linux is.

@ Poster, wat wil je precies in je thema van Windows 7? Wat de bovenstaande linkjes niet hebben?

Probleem dan is, dat ze te veel zelf moeten doen en dat is ook weer fout :clown:

Reden dat ik geen Linux(Ubuntu) meer gebruik is, dat ik niet zo veel alternatieven weet en ik wil beide erop hebben, maar dan kun je niet tot slecht in je Linux Partitie.

Maar Linux is echt super geniaal _O_

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...