Jump to content

Backpack Speakerset


NickyHendriks

Recommended Posts

Hallo,

Ik kwam dus met een ideetje.. Ik heb namelijk nog van mijn oude 5.1 set nog de speakertjes staan (slechts de boxen, niet de woofer dus, die is in gebruik). Toen kwam ik met een idee om die speakers om te vormen tot een portable-speaker setje. Maar dan ook echt portable, dus gewoon met een batterij die ik kan vervangen/opladen ofzo. En dat ik daar dan mijn speakers op aansluit en daaruit weer mijn telefoon/mp3 op die speakers.

Maar dat brengt mij toch bij een probleem... Hoe zou ik dus een apparaat met 3.5mm geluidsaansluiting aansluiten op die ouderwetse analoge (?) stereokabeltjes en dat bij twee boxen? En dan nog het feit wat ik als stroombron zou kunnen gebruiken (het zijn 8watt boxen × 2 = dus 16watt).

Ik wil het een beetje low-budget houden aangezien ik het gewoon eens uit wil proberen en ik altijd kan zeggen om het opnieuw te doen maar dan met beter spul ofzo..

Zoiets moet het worden maar dan toch weer anders aangezien ik geen kleine 12v batterij kan veroorloven...

En de vraag is dan ook of het een beetje bass zou hebben of dat ik dan perse een woofer erbij moet zetten.

Wie kan mij helpen? :D

Grtz.

Bewerkt: door Zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

Het zou geen bass hebben, en dus waarschijnlijk prut kwaliteit zijn. Maar de kabels is niet zo'n probleem (gewoon de kabels van de speakers in een splitter doen, en deze splitter dan weer in je mp3 speler duwen), de stroom is een groter probleem. Ik heb geen idee hoe je dat zou kunnen aanpakken.

Link to comment
Delen op andere websites

Het zou geen bass hebben, en dus waarschijnlijk prut kwaliteit zijn. Maar de kabels is niet zo'n probleem (gewoon de kabels van de speakers in een splitter doen, en deze splitter dan weer in je mp3 speler duwen), de stroom is een groter probleem. Ik heb geen idee hoe je dat zou kunnen aanpakken.

Nou het probleem is, ik heb wel een splitter ofzo.. Maar dan heb ik het probleem dat de speakertjes allemaal die ouderwetse kabeltjes hebben met twee polen en de kabels die ik heb is gewoon een geluidskabel of anders toch tulp... Dus de vraag hoe ik dat met elkaar ga verbinden roept dan op..


En heeft iemand anders nog een ander idee om er iets van te knutselen? :) Ben altijd graag aan het rotzooien met spul :puh: En anders haal ik wel een andere subwoofer uit elkaar als moet :puh: Ik verzin wel wat :puh:

Bewerkt: door Zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

Een speakerset op batterijen gaat volgens mij niet lukken.

Ik heb dat zelf eens geprobeerd met een klein speakersetje, dat werkte op een adapter van 6 volt. Met 4 batterijen van 1,5 volt in serie heb je ook 6 volt zou je denken.. dat werkte ook wel maar die batterijen werden gloei-end heet.

Ergens denk ik ook wel logisch, met 16 watt gedeeld door 6 volt kom je op 2,7 ampere. Terwijl de stroom bij batterijen word aangeduid in mili-ampere :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet of dat zal gaan als je de oude versterker zal gebruiken omdat je dan teveel ampère erdoor heen jaagt met een standaard batterijtje (of het überhaupt werkt is dan nog de vraag). En die sub uit elkaar halen is compleet nutteloos of je wilt nog een grote doos in de rugzak maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Als stroombron zou je misschien een scooter accu kunnen gebruiken. Een accu is oplaadbaar, die platte 12v batterijen voor zover ik weet niet.

Overdreven groot zijn ze niet, dus je kan er ongetwijfeld een plekje voor vinden in een backpack, of wat je ook wilt gaan gebruiken. Ik heb alleen geen idee wat zo'n ding weegt, maar dat kan ook nooit zo veel zijn.

Hier vond ik er eentje voor nog geen €20,-. Lijkt me niet zo heel erg duur, en bovendien kan je hem voor een eventueel volgend en beter setje weer gebruiken.

Moet je natuurlijk wel een 12v acculader hebben, als je dat ook moet aanschaffen is het zeker geen low budget meer. :7

Bewerkt: door Sentasi
Link to comment
Delen op andere websites

In het geval dat het nog niet is opgelost...

Zou je eens willen zeggen welke speaker setje je hebt kan ik even specs op zoeken en even berekenen op het mogelijk is.. clown.gif

Ik ben namelijk nogal goed in die dingen op vlak van elektriciteit/elektronica.. yep.gif

Mvg,

woodyzwaaien.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Het gaat om een simpel TomTec setje... Weet het modelnummer enzo niet.

Maarja, eigenlijk denk ik niet dat het mij gaat lukken, ik kan denk ik hoogstens iets maken dat ik ze van elkaar losschroef en dan ergens op zet ofzo :7 Want bedenk net dat ik wel een soldeerbout nodig zal hebben enzo :schater:

Kortom, laat t topic maar :$

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...