MegaPilot Geplaatst: 21 november 2010 Rapport Geplaatst: 21 november 2010 (bewerkt) Hooi, ik ga misschien een 2dehands iMacje aanschaffen van de vierde generatie voor op m'n nachtkastje. Even de specs: Mac OS X Tiger (10.4.11) scherm: TFT LCD 17" 1440x900 processor: 2GHz Intel Core 2 Duo, 4MB L2-cache perprocessor geheugen: 1 GB 667 MHz,DDR2 SSDRAM (= 2 slots metelk 512 MB; uitbreidbaar tot 3GB) harde schijf: 160 GB ATA videokaart: Radeon X1600, 128MB videogeheugen(GDDR3) keyboard: Apple Pro Keyboard, azerty, met kabel muis: Mighty Mouse: 4 muisknoppen, 360°scrollwiel, met kabel voedingskabel Apple Remote installatie-cd's originele doos met isomo (handig om te vervoerenmet het handvat) Gigabit Ethernet Bluetooth 2.0+EDR Airport Extreme 2x FireWire 400 3x USB 2.0 (in de iMac zelf) + 2x USB 1.1 (in hettoetsenbord) audio in audio out mini-DVI video out DVD+R DV/DVD±RW/CD-RW SuperDrive 8x ingebouwde webcam (iSight) ingebouwde microfoon ingebouwde stereo speakers FrontRow iLife '06 Kan ik met deze iMac draadloos op het internet surfen(dus gewoon zoals met m'n laptop via m'n router verbinding maken)? Of moet ik zo'n duur ding aanschaffen(zo'n Apple time capsule)? Ik heb al wat gegoogled, maar het is best ingewikkeld, jwz.. Alvast bedankt! Mvg, MP PS: Die iMac is 17 inch. Bewerkt: 21 november 2010 door MegaPilot Reageren
Kai-ShockWave Geplaatst: 21 november 2010 Rapport Geplaatst: 21 november 2010 Airport Extreme is Wireless internet op een Mac. Dus je kan gewoon gebruik maken draadloos internet. Geheugen is trouwens wel laag. Weet niet wat je ermee gaat doen? Reageren
ricovs Geplaatst: 21 november 2010 Rapport Geplaatst: 21 november 2010 ja dat kan, er staat namelijk zo'n zelfde iMac voor me die het ook kan. Groeten, Ricorvs Reageren
MegaPilot Geplaatst: 21 november 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 21 november 2010 Airport Extreme is Wireless internet op een Mac. Dus je kan gewoon gebruik maken draadloos internet. Geheugen is trouwens wel laag. Weet niet wat je ermee gaat doen? 1 GB is toch nog redelijk veel op een iMac, ik heb gehoord dat de OSen van Apple niet veel RAM in beslag nemen? Die iMac is btw geformateerd en hij moet gewoon gedownloade films afspelen en af en toe wat op internet opzoeken enzow. Niet echt veel geheugen voor nodig(al zeker niet bij een iMac gezien het feit het OS weinig RAM verbruikt?), toch? Maar bedankt voor je antwoord, nu nog m'n ouders zover krijgen en afbieden op de veel te hoge prijs die de verkoopster er voor wil(500 euro..). Reageren
Kai-ShockWave Geplaatst: 21 november 2010 Rapport Geplaatst: 21 november 2010 Houd er rekening mee dat Mac's ook tweedehands heel duur zijn. Als je ziet wat sommige mensen bieden op een tweedehandse Mac, daar kan je bijna een nieuwe voor kopen. Maar goed, voor normaal gebruik is 1GB genoeg op een Mac. Wil je gebruik maken van grafische programma's of games dan is meer GB een aanrader. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 21 november 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 21 november 2010 (bewerkt) Houd er rekening mee dat Mac's ook tweedehands heel duur zijn. Als je ziet wat sommige mensen bieden op een tweedehandse Mac, daar kan je bijna een nieuwe voor kopen. Maar goed, voor normaal gebruik is 1GB genoeg op een Mac. Wil je gebruik maken van grafische programma's of games dan is meer GB een aanrader. De aankoopprijs is waarschijnlijk om en rond de 1000 euro, en de iMac is zo'n 3/4 jaar oud. Dan is 500 euro toch wel heel veel gevraagd, niet? Voor 500 euro heb ik al veel betere iMacs op internet zien staan, maar ik heb geen 500 euro die ik wil/kan spenderen. Bewerkt: 21 november 2010 door MegaPilot Reageren
flippie13 Geplaatst: 21 november 2010 Rapport Geplaatst: 21 november 2010 Een nieuwe Imac (21.5 Inc versie) kost 1119 euro. Houdt er overigens rekening mee dat mensen die zo'n apparaat verkopen er waarschijnlijk op de hoogte van zijn dat er een appeltje op de achterkant staat en zo dus de prijs behoorlijk hoog neerleggen. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 21 november 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 21 november 2010 (bewerkt) Ja, maar dan nog, als die iMac 3/4 jaar oud is is de waarde toch maximum de helft van de aankoopprijs..? Bewerkt: 21 november 2010 door MegaPilot Reageren
ikt Geplaatst: 22 november 2010 Rapport Geplaatst: 22 november 2010 Coor 500 Euro kun je al een mooie quad-core halen met een HD4870 met 4GB aan RAM: http://i1002.photobucket.com/albums/af150/The_FalconO6/CurrentLogicalPCBuyingGuide/Guide.png Reageren
s.evans Geplaatst: 22 november 2010 Rapport Geplaatst: 22 november 2010 Je kan inderdaad gewoon internetten. Wellicht kan je ook proberen om een nieuwere versie van het OS te installeren. Reageren
Kai-ShockWave Geplaatst: 25 november 2010 Rapport Geplaatst: 25 november 2010 Voor normaal gebruik niet echt nodig. Met dit systeem kan je waarschijnlijk maar upgraden t/m 10.5 omdat hij 10.6 denk ik niet gaat redden met deze specificaties. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 27 november 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 27 november 2010 Ik koop me geen iMac, hetgeen mensen bieden op 2dehandse iMacs is onvoorstelbaar.. Reageren
Galiorix Geplaatst: 29 november 2010 Rapport Geplaatst: 29 november 2010 (bewerkt) Voor normaal gebruik niet echt nodig. Met dit systeem kan je waarschijnlijk maar upgraden t/m 10.5 omdat hij 10.6 denk ik niet gaat redden met deze specificaties. 10.6.5 draait op mijn Macbook (late 2006) als een zonnetje en dat is een Core 2 Duo 1.8Ghz met een GMA950 als GPU. Tja, iMac's zijn lifestyle en anders dan normale computers zijn ze verschrikkelijk waardevast, maakt niet uit wat voor hardware erin zit. De enige die op dit moment cheap gaan zijn de oude iMac G3's, maarja, dat is nog met een flink CRT scherm erin. Bewerkt: 29 november 2010 door Galiorix Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.