Jump to content

iMac + Draadloos internet = ?


MegaPilot

Recommended Posts

Hooi, ik ga misschien een 2dehands iMacje aanschaffen van de vierde generatie voor op m'n nachtkastje. Even de specs:

  • Mac OS X Tiger (10.4.11)
  • scherm: TFT LCD 17" 1440x900
  • processor: 2GHz Intel Core 2 Duo, 4MB L2-cache per
    processor
  • geheugen: 1 GB 667 MHz,DDR2 SSDRAM (= 2 slots met
    elk 512 MB; uitbreidbaar tot 3GB)
  • harde schijf: 160 GB ATA
  • videokaart: Radeon X1600, 128MB videogeheugen
    (GDDR3)

  • keyboard: Apple Pro Keyboard, azerty, met kabel
  • muis: Mighty Mouse: 4 muisknoppen, 360°
    scrollwiel, met kabel
  • voedingskabel
  • Apple Remote
  • installatie-cd's
  • originele doos met isomo (handig om te vervoeren
    met het handvat)

  • Gigabit Ethernet
  • Bluetooth 2.0+EDR
  • Airport Extreme

  • 2x FireWire 400
  • 3x USB 2.0 (in de iMac zelf) + 2x USB 1.1 (in het
    toetsenbord)
  • audio in
  • audio out
  • mini-DVI video out

  • DVD+R DV/DVD±RW/CD-RW SuperDrive 8x

  • ingebouwde webcam (iSight)
  • ingebouwde microfoon
  • ingebouwde stereo speakers

  • FrontRow
  • iLife '06

Kan ik met deze iMac draadloos op het internet surfen(dus gewoon zoals met m'n laptop via m'n router verbinding maken)? Of moet ik zo'n duur ding aanschaffen(zo'n Apple time capsule)? Ik heb al wat gegoogled, maar het is best ingewikkeld, jwz..:engel:

Alvast bedankt!

Mvg,

MP

PS: Die iMac is 17 inch.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Airport Extreme is Wireless internet op een Mac. Dus je kan gewoon gebruik maken draadloos internet. :Y

Geheugen is trouwens wel laag. Weet niet wat je ermee gaat doen?

1 GB is toch nog redelijk veel op een iMac, ik heb gehoord dat de OSen van Apple niet veel RAM in beslag nemen? Die iMac is btw geformateerd en hij moet gewoon gedownloade films afspelen en af en toe wat op internet opzoeken enzow. Niet echt veel geheugen voor nodig(al zeker niet bij een iMac gezien het feit het OS weinig RAM verbruikt?), toch?

Maar bedankt voor je antwoord, nu nog m'n ouders zover krijgen en afbieden op de veel te hoge prijs die de verkoopster er voor wil(500 euro..).

Link to comment
Delen op andere websites

Houd er rekening mee dat Mac's ook tweedehands heel duur zijn. Als je ziet wat sommige mensen bieden op een tweedehandse Mac, daar kan je bijna een nieuwe voor kopen. Maar goed, voor normaal gebruik is 1GB genoeg op een Mac. Wil je gebruik maken van grafische programma's of games dan is meer GB een aanrader.

Link to comment
Delen op andere websites

Houd er rekening mee dat Mac's ook tweedehands heel duur zijn. Als je ziet wat sommige mensen bieden op een tweedehandse Mac, daar kan je bijna een nieuwe voor kopen. Maar goed, voor normaal gebruik is 1GB genoeg op een Mac. Wil je gebruik maken van grafische programma's of games dan is meer GB een aanrader.

De aankoopprijs is waarschijnlijk om en rond de 1000 euro, en de iMac is zo'n 3/4 jaar oud. Dan is 500 euro toch wel heel veel gevraagd, niet? Voor 500 euro heb ik al veel betere iMacs op internet zien staan, maar ik heb geen 500 euro die ik wil/kan spenderen. :puh:

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Een nieuwe Imac (21.5 Inc versie) kost 1119 euro. Houdt er overigens rekening mee dat mensen die zo'n apparaat verkopen er waarschijnlijk op de hoogte van zijn dat er een appeltje op de achterkant staat en zo dus de prijs behoorlijk hoog neerleggen.

Link to comment
Delen op andere websites

Voor normaal gebruik niet echt nodig.

Met dit systeem kan je waarschijnlijk maar upgraden t/m 10.5 omdat hij 10.6 denk ik niet gaat redden met deze specificaties.

10.6.5 draait op mijn Macbook (late 2006) als een zonnetje en dat is een Core 2 Duo 1.8Ghz met een GMA950 als GPU.

Tja, iMac's zijn lifestyle en anders dan normale computers zijn ze verschrikkelijk waardevast, maakt niet uit wat voor hardware erin zit. De enige die op dit moment cheap gaan zijn de oude iMac G3's, maarja, dat is nog met een flink CRT scherm erin.

Bewerkt: door Galiorix
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...