Jump to content

Bezuinigen op cultuur moet kunnen.


Bierbuikje

Recommended Posts

hmm, moeilijk... hangt van mij af wat :puh:

ned 1,2,3 houden zo ( alleen kijken of er coalities kunnen gevormd worden )

BTW 6 => 19% van mij part mogen ze eerst de BTW op boeken verhogen naar 19%, Toch weer 10 euro op een theaterkaartje...

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...
  • Reacties 38
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • matt

    5

  • Dotz

    5

  • Dutchy3010

    4

  • flippie13

    4

Stel kunsthaters hier! Ik ga volgend jaar naar Lowlands, en als de leiding van de organisatie niet had besloten om de tickets dit jaar al te verkopen, had ik mooi 20 euro extra moeten betalen. Ik vind het jammer dat de bezuinigingen ten koste gaat van kunst en cultuur, maar ik vind goed onderwijs waardevoller. Sowieso vind ik het belangrijk dat het Nederlandse onderwijs in de top 5 wereldwijd komt.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat ik absoluut niet snap is waarom jij als je als museum al geld krijgt van de overheid je ook nog eens mensen geld gaat vragen voor een kaartje, dat ze een kaartje moeten halen okee maar om ervoor te betalen als je al geld van de overheid krijgt vind ik een beetje onzin. Ik vind dat al die musea en theaters gewoon geen subsidie meer moeten krijgen, het draagt totaal niks meer bij aan de samenleving.

Link to comment
Delen op andere websites

... het draagt totaal niks meer bij aan de samenleving.

Een museum kan niet alleen draaien van de subsidies, ze moeten ook andere vormen van inkomsten hebben. Niks meer? Waarom draagt het nu niet meer bij aan de samenleving, en vroeger wel? En sinds wanneer draagt het niets meer bij?

Link to comment
Delen op andere websites

Beter blijven ze hier gewoon vanaf, heel die extra kosten voor een ticket kan ik beter besteden aan bier :duh:.

Klopt, maar die kosten die de overheid aan cultuur uitgeeft kunnen ook beter besteed worden imo. Mensen zijn de kredietcrisis alweer vergeten? De naweeën van de kredietcrisis zijn nog bezig maar men wil dat de overheid niet bezuinigt? Natuurlijk kunnen ze op allerlei andere dingen bezuinigen, maar op vele dingen is al ingekapt, en het moet ergens ophouden.

Link to comment
Delen op andere websites

Stel kunsthaters hier! Ik ga volgend jaar naar Lowlands, en als de leiding van de organisatie niet had besloten om de tickets dit jaar al te verkopen, had ik mooi 20 euro extra moeten betalen. Ik vind het jammer dat de bezuinigingen ten koste gaat van kunst en cultuur, maar ik vind goed onderwijs waardevoller. Sowieso vind ik het belangrijk dat het Nederlandse onderwijs in de top 5 wereldwijd komt.

Lowlands is in mijn ogen dan ook geen kunst noch cultuur. Amusement waar terecht 19% belasting geheven wordt. Natuurlijk is het niet fijn voor de portemonnee als je er naar toe gaat, maar desalniettemin heb ik geen problemen met een hoger belastingpercentage.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat is volgens jou dan wél kunst? Tuurlijk is muziek vermaak. Een schilderij ook. Maar dat wil niet zeggen dat het geen kunst meer is.

Ik vind het hele begrip kunst en cultuur onzin. Afschaffen, gewoon alles behalve eerste levensbehoeften (voedsel, water ed.) naar 19%.

Maar als ik toch iets onder kunst moet scharen dan denk ik aan dingen zoals musea, niet aan zuip gelegenheden zoals Lowlands. Niet dat er iets mis is met lowlands, maar een belastingpercentage van 19% lijkt mij niet meer dan terecht.

Link to comment
Delen op andere websites

Grappig, heb hier laatst op school nog een betoog over moeten schrijven (ik was tegen de bezuinigingen).

In Arnhem, stad waarin ik op school zit, is er een alternatief poppodium genaamt "Luxor". Het Luxor is "het" podium in Arnhem voor alle bands en artiesten die nog niet heel bekend zijn, maar wel kwaliteiten hebben, of die al bekend zijn (zie site).

Het Luxor ging bijna failliet, maar kon door een recente donatie van de gemeente Arnhem overleven. Nu de 'bezuinigingen' plaatsvinden en de btw op kaartjes voor onder andere het Luxor dus omhoog gaat, is het maar de vraag of het Luxor kan overleven.

Hetzelfde zal vast gelden voor meerdere dergelijke podia in Nederland. Ook grote evenementen hebben last van de btw-verhoging: de prijs van kaartjes voor grote evenementen als PinkPop en Lowlands lopen vaak al in de honderden euro's en tel daar maar eens 15% bij op.. Kan een heleboel mensen ertoe zetten geen kaartje te kopen. Om die reden bijvoorbeeld heeft Lowlands de kaartverkoop voor volgend jaar vervroegd.

De verhoging van de BTW op kaartjes vind ik echt bagger. De cultuurpas voor jongeren mogen ze voor mijn part wel afschaffen, ik denk dat je blij mag zijn als er 1 op de 100 jongeren is die er nuttig gebruik van maakt.

Link to comment
Delen op andere websites

Grappig, heb hier laatst op school nog een betoog over moeten schrijven (ik was tegen de bezuinigingen).

In Arnhem, stad waarin ik op school zit, is er een alternatief poppodium genaamt "Luxor". Het Luxor is "het" podium in Arnhem voor alle bands en artiesten die nog niet heel bekend zijn, maar wel kwaliteiten hebben, of die al bekend zijn (zie site).

Het Luxor ging bijna failliet, maar kon door een recente donatie van de gemeente Arnhem overleven. Nu de 'bezuinigingen' plaatsvinden en de btw op kaartjes voor onder andere het Luxor dus omhoog gaat, is het maar de vraag of het Luxor kan overleven.

Hetzelfde zal vast gelden voor meerdere dergelijke podia in Nederland. Ook grote evenementen hebben last van de btw-verhoging: de prijs van kaartjes voor grote evenementen als PinkPop en Lowlands lopen vaak al in de honderden euro's en tel daar maar eens 15% bij op.. Kan een heleboel mensen ertoe zetten geen kaartje te kopen. Om die reden bijvoorbeeld heeft Lowlands de kaartverkoop voor volgend jaar vervroegd.

De verhoging van de BTW op kaartjes vind ik echt bagger. De cultuurpas voor jongeren mogen ze voor mijn part wel afschaffen, ik denk dat je blij mag zijn als er 1 op de 100 jongeren is die er nuttig gebruik van maakt.

Het is toch belachelijk dat ik als denkbeeldige Arnhemmer meebetaal aan een of andere paupertent waar ik nooit kom. Die toko kan blijkbaar niet overleven zonder belastinggeld. Dus er is of gewoon geen animo voor, of het beleid is niet goed. Als zo'n tenten zelf financieel niet rondkomen, laat maar failliet gaan. Het is toch belachelijk dat er in zulke dingen geld gepompt wordt door het rijk, idem dito bijvoorbeeld bij het voetbal.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is toch belachelijk dat ik als denkbeeldige Arnhemmer meebetaal aan een of andere paupertent waar ik nooit kom. Die toko kan blijkbaar niet overleven zonder belastinggeld. Dus er is of gewoon geen animo voor, of het beleid is niet goed. Als zo'n tenten zelf financieel niet rondkomen, laat maar failliet gaan. Het is toch belachelijk dat er in zulke dingen geld gepompt wordt door het rijk, idem dito bijvoorbeeld bij het voetbal.

Jij betaalt daar niks aan :puh:. Dat geld dat vrijkomt door de btw naar 19% te verhogen, dát gaat naar de regering.

Klinkt misschien kut, maar je hebt misschien te weinig verstand van kunst en cultuur zelf om er de waarde van te kunnen inschatten :puh:. Als het onbelangrijk was geweest was het wereldwijd allang afgeschaft.

Bewerkt: door Puma
Link to comment
Delen op andere websites

Het is toch belachelijk dat ik als denkbeeldige Arnhemmer meebetaal aan een of andere paupertent waar ik nooit kom. Die toko kan blijkbaar niet overleven zonder belastinggeld. Dus er is of gewoon geen animo voor, of het beleid is niet goed. Als zo'n tenten zelf financieel niet rondkomen, laat maar failliet gaan. Het is toch belachelijk dat er in zulke dingen geld gepompt wordt door het rijk, idem dito bijvoorbeeld bij het voetbal.

Jij betaalt daar niks aan :puh:. Dat geld dat vrijkomt door de btw naar 19% te verhogen, dát gaat naar de regering.

Klinkt misschien kut, maar je hebt misschien te weinig verstand van kunst en cultuur zelf om er de waarde van te kunnen inschatten :puh:. Als het onbelangrijk was geweest was het wereldwijd allang afgeschaft.

Als ik in Arnhem zou wonen betaal ik gemeentelijke belastingen en dergelijke. Daarnaast ontvangt de gemeente geld van het rijk, wat opgehoest is door hardwerkende mensen in het hele land.

En aangezien jij zegt dat die toko gered is door gemeentegeld, betaal ik er dus wel degelijk aan mee.

Het Luxor ging bijna failliet, maar kon door een recente donatie van de gemeente Arnhem overleven.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Weg met het vak CKV, niemand vind het wat aan, niemand vind het leuk om naar zn "kunstwerk" te gaan, en daar dan een verslag over te schrijven. En dan komt de leraar zeuren dat je het bezochte kunstwerk een lelijk stom ding vind dat je beter voor 10 euro naar de oud-ijzerboer kan brengen. En het is ook nog typische horizonvervuiling.

En dan maak je een "kunstwerk" en dan krijg je daar een 6 op en dan gooi je het in de container. En dan komt dat CKV mens weer te zeuren dat dat niet mag. En dan heb je een hippie als CKV-Leraar die dan zegt dat je een dobbelsteen van hout moet maken, en dan komt hij eraan en dan zegt hij van "wat heb jij een dodelijke dobbelsteen gemaakt" en dan zet hij Metallica op in de les (Wat het enige goede is tijdens de CKVles)

Verder mag je voor die CKV-Verslagen maar 1x naar de bioscoop en moet je nog 3 keer iets anders "cultureels" doen, nou geloof me mij part verkopen ze al die culturele rommel, dan zijn we gelijk uit de financiele crisis. Het enige leuke is dat je z'n pasje krijgt waarmee je een keer gratis naar de bioscoop kan.

Ja bezuinigen op cultuur.

Link to comment
Delen op andere websites

Weg met het vak CKV, niemand vind het wat aan, niemand vind het leuk om naar zn "kunstwerk" te gaan, en daar dan een verslag over te schrijven. En dan komt de leraar zeuren dat je het bezochte kunstwerk een lelijk stom ding vind dat je beter voor 10 euro naar de oud-ijzerboer kan brengen. En het is ook nog typische horizonvervuiling.

En dan maak je een "kunstwerk" en dan krijg je daar een 6 op en dan gooi je het in de container. En dan komt dat CKV mens weer te zeuren dat dat niet mag. En dan heb je een hippie als CKV-Leraar die dan zegt dat je een dobbelsteen van hout moet maken, en dan komt hij eraan en dan zegt hij van "wat heb jij een dodelijke dobbelsteen gemaakt" en dan zet hij Metallica op in de les (Wat het enige goede is tijdens de CKVles)

Verder mag je voor die CKV-Verslagen maar 1x naar de bioscoop en moet je nog 3 keer iets anders "cultureels" doen, nou geloof me mij part verkopen ze al die culturele rommel, dan zijn we gelijk uit de financiele crisis. Het enige leuke is dat je z'n pasje krijgt waarmee je een keer gratis naar de bioscoop kan.

Ja bezuinigen op cultuur.

Het feit dat jij (evenals mij) een haat aan CKV hebt betekend nog niet dat de hele kunstsector geldbedragen waar je U tegen zegt moet gaan inleveren. Natuurlijk ben ik er ook voor, maar weet iemand waar het vrijgekomen geld wel naar toe gaat? Als het aan verbetering van de infrastructuur, onderwijs of andere 'nuttige' dingen gaat ben ik er voor. Is het om een of andere onzin wet in te laten treden, ben ik tegen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...