Morph1 Geplaatst: 23 november 2010 Rapport Geplaatst: 23 november 2010 hallo, ik heb in mijn server een aantal plaatsen waar je absoluut geen voertuig zonder bestuurder wilt tegenkomen. daarom dacht ik gewoon als ik nou een timer van 5 seconden bij onplayerexitvehicle doe en dan in die public van de timer "DestroyVehicle(GetPlayerVehicleID(playerid))". maar dat werkt dan natuurlijk niet meer omdat hij geen playerid meer heeft als er niemand in zit. dus dacht ik ik maak een variable bovenaan mijn script "vehicleid[MAX_PLAYERS];" nu weet ik ook wel dat dat max_players niet klopt maar ik wist nix anders, en dan dus bij onplayerexitvehicle "vehicleid[playerid] = GetPlayerVehicleID(playerid)" en dan onderaan bij de callback van de timer "new vehicleid[playerid];" en daaronder "DestroyVehicle(vehicleid[playerid]); maar dat wilde ook niet echt werken:P weet iemand mischien hoe je wel een auto na 5 seconden kan laten verdweinen als een speler uitstapt. Reageren
GTAisgang Geplaatst: 23 november 2010 Rapport Geplaatst: 23 november 2010 hoi, ik vond niet wat je zocht maar misschien met een beetje aanpassen dat hij werkt: public OnGameModeInit() { SetTimer("autorepair", 2000, 1); return 1; } // Function AUTOREPAIR (Includes Bodywork) forward autorepair(); public autorepair() { for(new playerid=0; playerid<MAX_PLAYERS; playerid++) { SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFFF, "Vehicle Repair"); if(GetPlayerState(playerid) == 2) { SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFFF, "Vehicle Repair: Driver In Vehicle"); new Float:health, cid; cid = GetPlayerVehicleID(playerid); GetVehicleHealth(cid, health); if (health < 990) { RepairVehicle(cid); SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFFF, "Vehicle Repair: Vehicle Repaired"); } } } return 1; } // End of AUTOREPAIR (Includes Bodywork) Reageren
Morph1 Geplaatst: 23 november 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 23 november 2010 hoi, ik vond niet wat je zocht maar misschien met een beetje aanpassen dat hij werkt: public OnGameModeInit() { SetTimer("autorepair", 2000, 1); return 1; } // Function AUTOREPAIR (Includes Bodywork) forward autorepair(); public autorepair() { for(new playerid=0; playerid<MAX_PLAYERS; playerid++) { SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFFF, "Vehicle Repair"); if(GetPlayerState(playerid) == 2) { SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFFF, "Vehicle Repair: Driver In Vehicle"); new Float:health, cid; cid = GetPlayerVehicleID(playerid); GetVehicleHealth(cid, health); if (health < 990) { RepairVehicle(cid); SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFFF, "Vehicle Repair: Vehicle Repaired"); } } } return 1; } // End of AUTOREPAIR (Includes Bodywork) haha die heb ik al en daar zit de speler wel al in de auto dus kan je gewoon de functie "GetPlayerVehicleID(playerid)" gebruiken, maar tog bedankt voor reactie Reageren
Big Boss Geplaatst: 23 november 2010 Rapport Geplaatst: 23 november 2010 AddStaticVehicleEx(modelid, x, y, z, a, c1, c2, respawn); Reageren
.Timothy Geplaatst: 23 november 2010 Rapport Geplaatst: 23 november 2010 Hij zegt dat hij het voertuig alleen op bepaalde locaties (waar hij dus geparkeerd wordt/is) wil doen verdwijnen. Op jouw manier, Big Boss, zou hij onder iedere omstandigheid herspawnen. In theorie zou ik een variabele vehicleparked[MAX_VEHICLES] aanmaken, waarin je per voertuig opslaat of hij geparkeerd is (OnPlayerExitVehicle, OnPlayerEnterVehicle). Let hierbij wel op dat een voertuig meerdere zitplaatsen heeft. In een timer ga je dan om de x seconden na of die auto in één van de door jouw gekozen gebieden staat en of hij leeg is en zo ja, dan wordt verwijderd. Even gauw gebrainstormd.. Reageren
Morph1 Geplaatst: 23 november 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 23 november 2010 (bewerkt) Hij zegt dat hij het voertuig alleen op bepaalde locaties (waar hij dus geparkeerd wordt/is) wil doen verdwijnen. Op jouw manier, Big Boss, zou hij onder iedere omstandigheid herspawnen. In theorie zou ik een variabele vehicleparked[MAX_VEHICLES] aanmaken, waarin je per voertuig opslaat of hij geparkeerd is (OnPlayerExitVehicle, OnPlayerEnterVehicle). Let hierbij wel op dat een voertuig meerdere zitplaatsen heeft. In een timer ga je dan om de x seconden na of die auto in één van de door jouw gekozen gebieden staat en of hij leeg is en zo ja, dan wordt verwijderd. Even gauw gebrainstormd.. haha, ik zal dat van bigg boss even proberen want het maakt niet uit waar hij staat, elke auto moet wel na 5 sec verdwijnen als een speler is uitgestapt. maar als nog bedankt VWO-er edit: ik heb nou het stukje van addstaticvehicleex op wikisamp doorgekeken want ik had er nog nooit mee gewerkt, maar het zal dus niet werken bij voertuigen die je via een dialoog spawnt. is daar ook een mogelijkheid voor om dus de door een dialoog gespawnde voertuigen na 5 seconden te verwijderen? laat maar, heb al gezien dat dat bij CreateVehicle inbegrepen zit Bewerkt: 23 november 2010 door Morph1 Reageren
.Timothy Geplaatst: 23 november 2010 Rapport Geplaatst: 23 november 2010 SetTimerEx(), waarbij je de voertuig ID doorstuurt Reageren
Morph1 Geplaatst: 23 november 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 23 november 2010 (bewerkt) weer mis, bij Createvehicle is het laatste getal hetzelfde als in AddStaticVehicleEx wat is wikisamp tog handig Bewerkt: 23 november 2010 door Morph1 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.