Jump to content

Help met verdwijnen van car na 5 seconden


Recommended Posts

Geplaatst:

hallo, ik heb in mijn server een aantal plaatsen waar je absoluut geen voertuig zonder bestuurder wilt tegenkomen. daarom dacht ik gewoon als ik nou een timer van 5 seconden bij onplayerexitvehicle doe en dan in die public van de timer "DestroyVehicle(GetPlayerVehicleID(playerid))". maar dat werkt dan natuurlijk niet meer omdat hij geen playerid meer heeft als er niemand in zit.

dus dacht ik ik maak een variable bovenaan mijn script "vehicleid[MAX_PLAYERS];" nu weet ik ook wel dat dat max_players niet klopt maar ik wist nix anders, en dan dus bij onplayerexitvehicle "vehicleid[playerid] = GetPlayerVehicleID(playerid)" en dan onderaan bij de callback van de timer "new vehicleid[playerid];" en daaronder "DestroyVehicle(vehicleid[playerid]); maar dat wilde ook niet echt werken:P

weet iemand mischien hoe je wel een auto na 5 seconden kan laten verdweinen als een speler uitstapt.

Geplaatst:

hoi, ik vond niet wat je zocht maar misschien met een beetje aanpassen dat hij werkt:

public OnGameModeInit()
{
 SetTimer("autorepair", 2000, 1);
 return 1;
}

// Function AUTOREPAIR (Includes Bodywork)

forward autorepair();
public autorepair()
{
 for(new playerid=0; playerid<MAX_PLAYERS; playerid++)
{
SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFFF, "Vehicle Repair");
   if(GetPlayerState(playerid) == 2)
	{
	SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFFF, "Vehicle Repair: Driver In Vehicle");
	new Float:health, cid;
	cid = GetPlayerVehicleID(playerid);
	GetVehicleHealth(cid, health);
	if (health < 990)
	    {
		RepairVehicle(cid);
		SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFFF, "Vehicle Repair: Vehicle Repaired");
		}
	}
}
return 1;
}
// End of AUTOREPAIR (Includes Bodywork)

Geplaatst:

hoi, ik vond niet wat je zocht maar misschien met een beetje aanpassen dat hij werkt:

public OnGameModeInit()
{
 SetTimer("autorepair", 2000, 1);
 return 1;
}

// Function AUTOREPAIR (Includes Bodywork)

forward autorepair();
public autorepair()
{
 for(new playerid=0; playerid<MAX_PLAYERS; playerid++)
{
SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFFF, "Vehicle Repair");
   if(GetPlayerState(playerid) == 2)
	{
	SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFFF, "Vehicle Repair: Driver In Vehicle");
	new Float:health, cid;
	cid = GetPlayerVehicleID(playerid);
	GetVehicleHealth(cid, health);
	if (health < 990)
	    {
		RepairVehicle(cid);
		SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFFF, "Vehicle Repair: Vehicle Repaired");
		}
	}
}
return 1;
}
// End of AUTOREPAIR (Includes Bodywork)

haha die heb ik al en daar zit de speler wel al in de auto dus kan je gewoon de functie "GetPlayerVehicleID(playerid)" gebruiken, maar tog bedankt voor reactie ;)

Geplaatst:

Hij zegt dat hij het voertuig alleen op bepaalde locaties (waar hij dus geparkeerd wordt/is) wil doen verdwijnen. Op jouw manier, Big Boss, zou hij onder iedere omstandigheid herspawnen.

In theorie zou ik een variabele vehicleparked[MAX_VEHICLES] aanmaken, waarin je per voertuig opslaat of hij geparkeerd is (OnPlayerExitVehicle, OnPlayerEnterVehicle). Let hierbij wel op dat een voertuig meerdere zitplaatsen heeft. In een timer ga je dan om de x seconden na of die auto in één van de door jouw gekozen gebieden staat en of hij leeg is en zo ja, dan wordt verwijderd. Even gauw gebrainstormd..

Geplaatst: (bewerkt)

Hij zegt dat hij het voertuig alleen op bepaalde locaties (waar hij dus geparkeerd wordt/is) wil doen verdwijnen. Op jouw manier, Big Boss, zou hij onder iedere omstandigheid herspawnen.

In theorie zou ik een variabele vehicleparked[MAX_VEHICLES] aanmaken, waarin je per voertuig opslaat of hij geparkeerd is (OnPlayerExitVehicle, OnPlayerEnterVehicle). Let hierbij wel op dat een voertuig meerdere zitplaatsen heeft. In een timer ga je dan om de x seconden na of die auto in één van de door jouw gekozen gebieden staat en of hij leeg is en zo ja, dan wordt verwijderd. Even gauw gebrainstormd..

haha, ik zal dat van bigg boss even proberen want het maakt niet uit waar hij staat, elke auto moet wel na 5 sec verdwijnen als een speler is uitgestapt. :puh: maar als nog bedankt VWO-er

edit: ik heb nou het stukje van addstaticvehicleex op wikisamp doorgekeken want ik had er nog nooit mee gewerkt, maar het zal dus niet werken bij voertuigen die je via een dialoog spawnt. is daar ook een mogelijkheid voor om dus de door een dialoog gespawnde voertuigen na 5 seconden te verwijderen?

laat maar, heb al gezien dat dat bij CreateVehicle inbegrepen zit

Bewerkt: door Morph1
Geplaatst: (bewerkt)

weer mis, bij Createvehicle is het laatste getal hetzelfde als in AddStaticVehicleEx

wat is wikisamp tog handig :puh:

Bewerkt: door Morph1

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...